Herneiden kasvatus sisällä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusavuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uusavuton

Vieras
Miten tässä nyt pitää edetä? Versot ovat nyt n.30-40cm korkeita, kuinka isoiksi nuo ruukaavat kasvaa kunnes tuottavat satoa? Pitääkö noista leikellä jotain pois tms.? Mä en tiedä noista juurikaan mitään, niin kertokaa kaikki pienetkin asiat mitkä täytyy ottaa nyt huomioon.

joskus nuorena kasvatin herneitä kukkapurkissa ihan vaan kokeeksi, jossain tuossa vaiheessa kasvu pysähtyy ja alkaa pikkuhiljaa tuottaa pikku palkoja:D kannattaa koittaa tukee varret kevyesti jotenkin:D

Alkuperäinen kirjoittaja tähtisilmu:
joskus nuorena kasvatin herneitä kukkapurkissa ihan vaan kokeeksi, jossain tuossa vaiheessa kasvu pysähtyy ja alkaa pikkuhiljaa tuottaa pikku palkoja:D kannattaa koittaa tukee varret kevyesti jotenkin:D

Näin munkin mielestä pitäis tapahtua. Kun tomaattikin tuottaa sisällä ni ajattelin noita kokeilla, vaan kun oon aika torpelo näiden kans. Olen tukenut ne 30cm:n pituisilla grillitikuilla, mut ne on jääny auttamattoman lyhyviksi. Miten muuten nuo versot tajuaa ite ottaa kii tuosta tuesta? Tai miten ne tajuaa vetää ittensä kaverin kans umpisolmuun hetkessä?

Mutzi: Juu, tää on tällaista kokeilujuttua eli ei mullakaan pahemmin hajua ole sisäkasvatuksesta, mutta oon kuullu ja lukenu että myös sisällä voipi saada herneitä aikaan :D

mulle ei oo tullu mitään. sit ku oli tullu kunnon versoja ne kuolee yksittelen pois :( yks urhee siellä vielä pinnistelee ja on muuttamassa itsekseen miehen fiikuksen kanssa yhteen :D

Alkuperäinen kirjoittaja Cinnamon Lee:
Pavut ainakin tekee papuja sisälläkin. Eikö ne oo melkein sama kuin herneet?
En siis minkään sortin taitaja (tässä lajissa ainakaan), mut lapset kasvatti viime kesänä papuja. :)

Teittekös niille mitään erikoista? Purkkiin vaan kasvamaan ja sitten tuli papuja? Nuo tosiaan on jo 30-40cm, taitaa pisimmät lähennellä jo puolta metriä :D

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
mulle ei oo tullu mitään. sit ku oli tullu kunnon versoja ne kuolee yksittelen pois :( yks urhee siellä vielä pinnistelee ja on muuttamassa itsekseen miehen fiikuksen kanssa yhteen :D

Kui pitkiä sä niistä sait? Laitoitko minkälaiseen astiaan ja laitoitko mitään lannotetta? Meillä on parvekelaatikoissa ja laitoin semmoset biolaniin tikkulannotteet niihin, sen jälkeen pompsahti kunnolla :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Cinnamon Lee:
Pavut ainakin tekee papuja sisälläkin. Eikö ne oo melkein sama kuin herneet?
En siis minkään sortin taitaja (tässä lajissa ainakaan), mut lapset kasvatti viime kesänä papuja. :)

Teittekös niille mitään erikoista? Purkkiin vaan kasvamaan ja sitten tuli papuja? Nuo tosiaan on jo 30-40cm, taitaa pisimmät lähennellä jo puolta metriä :D

Pavut liotettiinn yön yli vedessä. Sitten laitettiin multaan ja kasteltiin. Kepit tueksi, ne kasvo aika pitkiksi. Muuta ei sitten tehty kun kasteltiin. Sitten tuli papuja ja lapset herkutteli niillä.

Nyt on ensimmäiset palot tulleet eli kyllä se nähtävästi onnistuu sisätiloissa =) Vielä odotellaan, että herneet kasvaa hiukan isommiksi.

Onko kukaan kasvatellu tomaattia sisällä? Onnistuiko?

Yhteistyössä