hermot menee..

Miten mä saan mun lapsen muuttaa syksyllä pois, neiti ilmotti et, vaikka pääsisin opiskelee, en muuta sinne, vaan käyn kotoa koulussa. Matkaa 60-70km, kaikilla tuilla hinnaksi tulee n.200e kk, ja sit ne kaikki tarvikkeet koulua varten, jos asuis muualla, se tasottais menoja, kun neiti ei söis ja kuluttais vettä ja sähköä kotona, kun omakotitalossa asutaan kustannukset on sen mukaset, neiti täyttää kesällä 17v. P.S. meillä on 4 lasta ja 1 maksetaan elatusmaksuja.
 
Jos ei halua lapsista kuluja ei niitä kannata tehdäkkään. Voi lapsi parkaa, jos ton viestin itse lukisi. Vielä sentään alaikäinen. Meillä tyttö halus itsenäistyä ja muutti kotoa jo 16-ikäisenä yksiöön. Poika 19-v vielä kotona ja saa olla.
 
Mä taas olen miettinyt, että miten saan lapseni pysymään luonani vähintään sinne 18v ikään asti. Aikamoinen vastuu on isosta nuoresta ja helpompi häntä on pitää silmällä, jos edes asuu kotona :/ Saati niistä kuluista, jotka tulee omasta asunnosta yms.
 
Se olis koulun kannaltakin parempi kun asuis siellä, tulee muuten paljon poissaoloja, kun nytkin myöhästelee ja koulu on lähellä, saati et se koulu on 60km päässä, ja juna menee sinne 4 krt päivässä, ja joutuis lähtee vielä aikaisemmin. Mun tytöstä sen verran et on vaikea, kiusaa nuorempia, tappelee koko ajan niitten kanssa ja nuorin (4v) kärsii siitä paljon. Oon kuunnellu näitä tappeluja 15v, siitä kun seuraava syntyi, et mulle riittää jo. P.S olin itse 15v kun lähdin kotoa, et ei toi mun mielestä ole niin nuori et ei pärjäis, varsinkin kun siellä koulussa on aikuisia paikalla koko ajan, ja asumiskustannukset ovat 25e/vuosi ja iltapala.
 

Yhteistyössä