Hermot menee vaimoon ..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viuvau82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Viuvau82

Vieras
Alkaa olla täällä hermot melko kireällä vaimon kanssa.

Hän on jostain (täältä?) saanut päähänsä, että hänellä on joka päivä oikeus omaan aikaan - nyt hän sitten on joka ilta jossain harrastuksessa: ompelukerhoa, uimakerhoa, kavereiden tapaamista ja ravintolakäyntejä.

Tässä on nyt vain yksi ongelma; hänelle ei tunnu mahtuvan päähän se, että minullakin olisi joskus jotain menoja ja/tai voisimme olla yhdessä kotonakin. Elämäni on tällä hetkellä sitä, että leikinlasten kanssa aamulla ennen töihin menoa, painun päiväksi töihin katsomaan urpoja asiakkaita (tämä on sitä vapaa-aikaa), jonka jälkeen leikin sitten illan lasten kanssa, kun vaimolla vapaata. Tässähän ei siis olisi mitään vikaa, jos sama kuvio ei toistuisi illasta toiseen.

Että kiitoksia vaan sille, joka tämän vapaa-aika idean syötti hänelle päähän...

[QUOTE="Öhöm";22196437]Vaimo ottaa takaisin niitä iltoja, jotka vietti lasten kanssa leikkien, kun sinä kävit harrastuksissa?[/QUOTE]

Olisikin ollut näin, niin olisi helpompi sulattaa..

Eihän toi nyt sovi seinillekään, ett vaimo ottaa joka ilta sitä 'omaa aikaa'. Yritä puhua vaimollesi järkeä ihan rauhallisesti. Tietty jos hän on päivät lasten kanssa kotona, hän myös sitä omaa aikaa kaipaa, sillä muuten alkaa nuppi tutista, mutta kohtuus kaikessa ja pullo päivässä. Ja sen yhteisenkin ajan ukkokullaan kanssa voisi vaimo sinne kalenteriinsa laittaa. Toivottavasti kohtuus löytyy.

Ei ole oikein asiallista touhua vaimolta.
Voiko vaimollasi olla jonkunlainen ylimennyt väsymys kotona olemiseen?
Sano nätisti et haluisit viettää aikaa yhdessäkin. Ja ei kai sillä vaimolla koko iltaa missään noista mene?
Mietin vaan, et jos vaimo on vaikka tunnin jossain lenkillä niin onhan sitä illassa aikaa vielä olla yhdessä tai sun käydä vielä lenkillä kun vaimo on kotiutunut?
Musta on reilua et molemmat pääsee tärkeisiin harrastuksiin suunnilleen yhtä paljon, ja et koko perheelläkin aikaa vietetään yhdessä.
Mut nätisti sanomalla pääsee toki yleensä paremmin sopuun kun riidalla.

Minä tarvitsen omaa aikaa joka ikinen päivä, kun olen ollut päivän lasten kanssa kotona. Se oma aika on sitä, että kun mies on tullut töistä, minä lämmitän itselleni ruuan ja kahvin ja majoitun telkkarin eteen syömään rauhassa ja rentoutumaan. Tuntuu taivaalliselta saada edes kerran päivässä ruokailla ilman keskeytyksiä. Puolen tunnin tai 45 minuutin päästä jaksan taas osallistua kodin hulinaan:)

Meillä mies on kotona lapsen kanssa ja minä töissä. Hoidan lasta aamuisin ennen töihin lähtöä, iltaisin töiden jälkeen ja viikonloput. Työaika on ilmeisesti mullakin sitä omaa aikaa. Parasta on, että kaikki kehuu mulle, kuinka ihana mun mies on, kun on kotona lapsen kanssa :D

Ehkä hänellä on tosiaan joku"vaihe"menossa?Itse olen ollut kotona lasten kanssa pian 7v,ja omaa aikaa taitaa olla ehkä kerran viikkoon....Mutta niin on myös miehellä.Muuten olemme koko perheen voimin.Kannattaa jutella asioista kahden kesken!!!Molempien toiveet pitää ottaa huomioon.

Kannatan juttelua mutta olen samalla sitä mieltä, että mikäli on väsynyt ja kotielämään tympääntynyt niin kyllä täältä saa kaikkia "kivoja" muttei aina perhe-elämälle toimivia ideoita meiltä muilta väsyneiltä äideiltä. Väsyneenä kun ei jaksa suodattaa asioita ja jos joku kertoo, että olo on parantunut omalla ajalla voi homma mennä vähän yli.

Keskustelupalstalle kun kirjoittaa niin viesti on aina lyhyt ja usein yksiselitteinen. Ei tällainen kommunikaatio ole kokonaisvaltaista ja oikeasti keskustelevaa. Haluan vain tällä muistuttaa, että tämän keskustelun tulisi olla minun mielestä huvia, eikä mikään elämänviisuksien tietopankki. Sori nyt vaan mutta usein törmää siihen että suuri osa viesteistä on hyvin putkinäöllä kirjoitettua. Niin kuin varmaan tämäkin:)

Yhteistyössä