Meillä on ulos lähdöt ja pissalla käymiset yhtä hidastelua... tai toinen vaihtoehto, et poika innostuu ja rupee kirkuen juoksee pitkin kämppää... ens kuussa tulee 3v täyteen. MINÄ ITE -kausi on aika vahvasti päällä ja kauhulla odotan kesää, kun pitää taas lähtee hoitoon ja tekee nopeita lähtöjä (nyt oon pojan kanssa kotona), onneks kesällä nyt ei niin noita vaatteita tarviikaan...
Meillä jos ei muu auta, niin kirkuva ja sätkyvä poika otetaan syliin ja siinä hetki halitaan isoimmat vauhkoilut pois ja sitten puetaan. Välillä auttaa "ootko äidin kaveri ja tulet tänne?" tai "ootko iso poika ja puet itse?" tai sit uhkailut, et "äiti lähtee nyt ja sinä jäät sitten yksin kotiin" (välillä toteaa tähän, et joo, kivaa olla yksin). Välillä pukee tosi reippaasti itse ja siitä olen aina kehunut, ja välillä antaa pukea nätisti (jos on kiire), välillä taas tuo MINÄ ITE on niin vahvasti päällä, et siinä meinaa mennä hermot jokaisella... Pitää vaan ite pysyä mahdollisimman rauhallisena ja rauhallisella äänellä selittää lapselle, miksi nyt pitää pukea/antaa pukea nätisti, mitä mennään ulkona tekemään ja miksi. Joskus auttaa sekin, jos ollaan kauppaan menossa, kysyn pojalta, et haluutko ottaa pikkukärryn kaupassa (no tottakai haluaa) tai että mitä hedelmiä haluaa, että ostetaan kaupasta tms.