Hermostuttavat, ahdistelevat, spämmäävät huuto.net myyjät

14.03.2014
85
0
6
Satuin käyttämään huuto.nettiä lounastunnilla 3 päivää sitten ja löysin sieltä mukava tuotteen. Laitoin siihen huudon.
Sain joskus 3 päivää sitten ilmoituksen, että olen voittanut kohteen ja ilmoituksessa myyjä ilmoitti antavansa maksuaikaa 7 päivää. Ajattelin, ettei ole sitten hoppua heti maksaa, koska en ole koneen ääressä usein siten että pankkitunnarit olisi mukana.

Nyt sitten 3 päivän aikana myyjä on laittanut jo 5 maksuhuomautusta.

Mikä ihme myyjiä vaivaa? Kuvitteleeko oikeasti he, ettei ihmisillä ole muuta aikaa kuin olla netissä 24/7? Jos ilmoituksessa vielä annetaan maksuaikaa 7 päivää, niin pitääkö sitä ostajaa sit ahdistella koko ajan?

Olen siis maksanut ostoksen toki, mutta en tiennyt että siitäkin pitää erikseen ilmoittaa.

Sähköposteja en pääse lukemaan kuin puhelimella, joten niihin en yleensä vastaa kuin hätätilanteessa.

Asiasta toiseen; onko palautteenantaja yleensä velvollinen selvittämään palautteensaajalle palautteen laadun syyn sähköpostitse..vai riittääkö syyn selvittäminen palautteessa????

Asiasta toiseen; onko palautteenantaja yleensä velvollinen selvittämään palautteensaajalle palautteen laadun syyn sähköpostitse..vai riittääkö syyn selvittäminen palautteessa????

No ei todellakaan ole velvollinen, mutta jos on jotain valitettavaa, niin se voi kyllä ilmoittaa etukäteen (vaikka puhelimitse).

Ongelma nykyään on, että jokainen myyjä keksii itse omat sääntönsä tuonne, johon sitten niistä etukäteen mitään tietämötön ostaja "joutuu sitoutumaan".

Varsinkin moni myyjä ilmeisesti vetää herneen nenään, jos sähköpostiin ei tajua vastata päivän sisällä, kun on voittanut huudon. Huuto.netissä on paljon vanhempiakin ihmisiä ,jotka ei todellakaan hillu netissä 24/7. Pitäisikö sit muka kalenteriin laittaa muistutus huudoistaan? Hassua.

Huuto.netin ohjeissa luki että viikon verran suositellaan odottelemaan yhteydenottoa. Mut tietty sillä myyjällä voi olla kova rahapula tms miksi tarvii ne rahat nopeesti.
Onhan siellä semmosiakin myyjiä jotka antaa maksuaikaa 3 päivää, en tiä onko nuo laittomia vai ei, mutta negan siitä helposti itselleen saa jossei pelaa toisen asettamien sääntöjen mukaan.

[QUOTE="Veera";29683488]Huuto.netin ohjeissa luki että viikon verran suositellaan odottelemaan yhteydenottoa. Mut tietty sillä myyjällä voi olla kova rahapula tms miksi tarvii ne rahat nopeesti.
Onhan siellä semmosiakin myyjiä jotka antaa maksuaikaa 3 päivää, en tiä onko nuo laittomia vai ei, mutta negan siitä helposti itselleen saa jossei pelaa toisen asettamien sääntöjen mukaan.[/QUOTE]

Mutta ongelma kun on, ettei niitä sääntöjä tiedä etukäteen. Ne sanellaan sitten emailissa, jonka saa jos voittaa huudon. Mistä voi tietää etukäteen, kuin ärhäkkä myyjä siellä on?

Mullakin on ollut paljon ostajia huuto.netissä, jotka käyvät koneen ääressä kerran viikossa. Pitäisikö heidät sit pakottaa käymään kerran päivässä? Eivät aina edes varmaan muista, että milloin huuto päättyy.

Mulla on tapana odotella viikko ja sitten ystävällisellä viestillä muistuttaa. Arvostan kyllä niitä ostajia, jotka ilmoittavat maksavansa esim. viikon kuluttua, ettei tarvitse ihmetellä (paljon kun on niitäkin, jotka eivät lunasta huutoaan).

Itse myyn aika paljon huutonetissä. Minulla on ehdoissani, että tuote on maksettava 5 arkipäivän kuluessa.
Muistutuksen yleensä jätän 3-4 arkipäivän jälkeen, jos ei ala rahat näkymää tilillä & huutajasta ei oo kuulunut pihaustakaan voittohuudon jälkeen.
En jätä muistutusta kiusatakseni ostajaa eikä minulla on rahastakaan pulaa.
Koska "hupihuutajia" tuolla huuto.netissä liikkuu aika paljon, eli niitä jotka huutelee huvikseen ja jättää maksamatta, joten myyjän on aika hankala erottaa hupihuutajia normaalista huutajista.
niillä joilla on paljon positiivisia palautteita, ovat ripeitä myös maksamaan huutonsa, eikä heille tarvitsekaan muistutuksia lähettää. Mutta ne joilla on jo ennestään useita negativiisia palautteita tai jos käyttäjä on uusi 0-palautteinen, niin on mahdotonta tietää onko hän aikeissa lunastaa huutoaan.
Viikko on mielestäni täysin kohtuullinen aika maksaa tuote, jos ei siihen pysty kannattaa unohtaa koko huuto.netin käyttö.
Tietenkin itse siihen muistutuksien saantiin voi vaikuttaa ilmoittamalla myyjälle, että tuote on maksettu.

Minulla sähköposti tulee suoraan puhelimeen, joten vastaan heti esim. meklarinviesteihin voittohuudoista. Näin en myöskään tarvitse olla muistelemassa, mitä olen huutanut. Pyrin myös maksamaan heti tai viimeistään huomenna, koska maksun siirtyminen voi kestää kaksi päivää ( tai kauemminkin ) pankkien välillä. Tämä on siis minun periaatteeni ostajana. Palautteissa olen saanut vain kiitosta nopeasta maksusta

No minä en taas käsitä sitä että olet saanut tiedon voitettuasi huudon, olet lukenut että odottelee viikon maksua jne niin miksi et sitten voi maksaa heti kun sait tiedon voitostasi vai onko se juku tabu nyky ihmisillä että maksetaan sitten "viimeisenä" eräpäivänä?
Joo, ja en itse toimi myyjänä huutiksessa vaan ostajana ja tapoihini kuuluu jos huudan tuotteen sta heti hinnalla ja myyjällä vain viesti tilitiedoistaan ym niin maksan sen myös heti tai jos voitan normaalisti sen huudon ja tulee vakkari viesti niin maksan sen myös heti kun saan viestin luettua :)
Eikö noi unohdu nopeasti maksamatta jos ajattelee että myyjä antoi minulle maksuaikaa joten maksan kun jaksan.