hermostunko liian pienestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pettynyt

Vieras
Meillä on miehen kanssa hääpäivä viikonloppuna, ja mies on mulle yllätykseksi järjestäny risteilyn vanhempieni luvattua ottaa lapset hoitoon KOKO VIIKONLOPUKSI. Mun vanhemmat siis ainoa tukiverkko joka meillä on täällä. vanhempani oli liehelle ehdottaneet että lähdettäis helsinkiin hyvissä ajoin la-aamuna, jotta ehdittäis ennen risteilyä vähän kaupungillekin. no hyvä, mies kertoi mulle tän kaiken eilen ja ehdin jo innostua. Nyt mun äiti soitti ja kun kysyin huomista aikataulua, niin olikin jo toinen ääni kellossa. Mun isäni haluaa (ei siis oo pyydetty) mennä naapurin talkoisiin päiväksi, ja äiti keksi että haluaa siivota ja käydä kaupassa ennen ku lapset tulee. Eli jos näin mennään, ni lapset pääsee mummulaan puolilta päivin, ja meille tulee kiire ylipäätään ehtiä laivaan. Sen lisäks kysyivät että voitasko ajaa sit ilman taukoja helsingistä takas kotiin että he ehtivät saunoa ennen illan lempiohjelmaansa sunnuntaina...Joo, kuka sitä viiden tunnin ajomatkalla taukoja tarviikaan...

Mietinkin vaan että kun mies oli alunperin kysynyt voiko tällasen meille järjestää, eli haluaako mummu ja pappa hoitaa lapsia, niin miksi auliisti lupailevat jos kuitenkin vetävät sanojansa takaisin? Nyt sanoin äidilleni että jos noi siivoukset (kannattaako oikeesti kun 2 pientä vilperttiä tulee) ja kaupassa käynnit (oli siis 2 kertaa jo tänään käyny kaupassa )ja talkoot on pakollisia, niin pitäskö meidän sit peruttaa oma risteily, niin mun äiti oikeesti sanoi että "no mahtaiskohan se onnistua" ja jatkoi ; voisitte mennä vaikka joku toinen kerta, kun heilläkin on enemmän vapaa-aikaa (molemmat osa-aikaviikkoa tekevät).

Joo, kai me sit voidaan sanoin ja laitoin puhelimen kiinni. Me ollaan yrittäjiä, eikä meillä ole yhteisiä lomia tai montaa päivää vuodessa että voitas tällanen vapaa ottaa. Nyppii aivan penteleesti.

Olinko nyt sit aivan kohtuuton?

Et ollut. Mikään velvollisuushan heillä ei oo hoitaa, paitsi kun jo sovittu ja heillä ei mistään elämästä ja kuolemasta ole kyse heillä. tosi tökerösti heiltä tehty :/
mä kyllä vetäisin sangollisen palkokasveja nenään

Pyydä miestäs soittamaan heille, kun hän oli sen sopinutkin ja sanomaan et risteilyn peruminen ei onnistu tai rahat ainakin menisi ja voishan hän kysyä, että miksi eivät kertoneet näistä menoista aiemmin. Ovat itse luvanneet katsoa lapsia niin on kyllä ilkeästi tehty. Olisin itse varmaan reagoinut samalla tavalla, mutta jos teillä on harvoin yhteistä aikaa niin käyttäkää tämä hetki hyväksi!!!

no mä kans aattelin että mulla ois lupa ottaa nokkiini, mut äitini soitti miehelleni ja sanoi että oon kohtuuton kun syyllistän ja "kiristän" heitä tällä asialla. He kun ovat sentään jo 50+ vuotiaita, eikä heidän voimansa aina riitä lastenhoitoon (2 tyttöä, joitten kanssa ei tarvi muuta kuin käydä pihalla tai puyistossa, ja lukee satuja, ja katsoo vaikka muumeja jne,...)

tää ois nyt toinen kerta kun tytöt ovat molemmat yökylässä mummulassa, eli näin usein sitä meillä harrastetaan...

Sentään pääsette... Meillä on kahdet hyväkuntoiset n. viiskymppiset isovanhemmat ja me ei koskaan päästä minnekään kahdestaan. Eivät vaan jaksa eikä huvita ja omia menoja on niin pirusti, ettei kiinnosta lastenlapsia vahtia. Eikä oikein ole muitakaan sellaisia tuttuja joille saatais lapset hoitoon...

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Sentään pääsette... Meillä on kahdet hyväkuntoiset n. viiskymppiset isovanhemmat ja me ei koskaan päästä minnekään kahdestaan. Eivät vaan jaksa eikä huvita ja omia menoja on niin pirusti, ettei kiinnosta lastenlapsia vahtia. Eikä oikein ole muitakaan sellaisia tuttuja joille saatais lapset hoitoon...

Tiedän ihan just miltä teistä tuntuu =( Ainakin sen oon tästä oppinu että tiedän millainen isovanhempi en halua olla, mä en osais kuvitella etten auttais lapsiani tällasissa jutuissa, kuinka kiva kun saa joskus olla muksujen kanssa ajan kanssa, ja nauttia palvovista lapsenlapsista !!!! kai tajuavat kun on liian myöhäistä =( ja lasten puolesta on eniten paha mieli, miltä tuntuu jossain vaiheesa tajuta ettei mummua ja pappaa kiinnosta yhtään =(

No täytyy sanoa, että itse olisin kyllä aika suuttunut. Inhottavaa tuollainen peruminen, kun on kerta aiemmin jo sovittu ja tiedossa on, ettei ihan heti ole mahdollista päästä uudestaan + että selitykset on kyllä niin ontuvat...

Kaksipiippuinen juttu.

Kun hermostut, vanhempasi voivat sanoa sua kiittämättömäksi: he sentään ottavat lapset hoitoon!

Jos et hermostu, et ole mun mielestä inhimillinen :D. Tuollainen, että ensin luvataan ja sitten aletaan perumaan tietyiltä osin & ollaan marttyyreja tyyliin "emmehän me, kaksi vanhaa, millään jaksa, mutta voidaanhan me ne nyt hoitoon ottaa..." on todella ärsyttävää. Jos tarjoaa hoitoapua, se pitää tehdä hyvillä mielin, ei siten että toiselle jää sellainen olo että he olisivat luovuttamassa munuaisiaan lapsenlapsilleen tms ja pitäisi olla suuressa kiitollisuudenvelassa.

Alkuperäinen kirjoittaja miettii:
Mite muuten ap, olitko koskaan itse omilla isovanhemmillasi hoidossa pienenä?

me asuttiin mun isän vanhempien kotitalossa, joten siinä oli isovanhemmat jokapäivä apuna, ja äidin vanhemmat asui reilun km päässä, jossa olin aina esim kun olin kipeenä, ettei vanhempien tarvinnu olla pois töistä. ja mun isovanhempien kanssa oon tehny lomareissuja ilman vanhempia jne jne... eli jatkuvasti heillä oli kahdet auttavat isovanhemmat. näköjään muisti on aika valikoiva..

meillä menis kyllä tommosen jälkeen puhevälit useiksi kuukausiksi, oikeesti paistaa niin paljo läpi vanhempiesi kommenteista se että lapset ei ole tervetulleita heille...vattu että nykyisovanhemmat voi olla itsekkäitä

Yhteistyössä