Hermostuisitko itse koskaan vastaavassa tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Tämä tilanne on toistuva. Eli lapsi 2-v. alkaa riehua aina HETI kun puhun puhelimessa. EN jaarittele puhelimessa keskimäärin kuin kerran päivässä, soitellessani parhaan kaverini kanssa. Tuon puhelun aikana lapsi pistää kämpän uuteen uskoon: kaikki mihin vain käsiksi pääsee on hujan hajan puhelun jälkeen! En osaa suhtautua asiaan huumorilla, vaan tuon riehumisen jälkeen olen aina niin huonolla tuulella, että koko loppupäivän olen pinna tiukalla. Ja puolet puhelustakin menee lapselle puhumisessa, jottei putoa sohvan selkänojalta suoraan lattialle tai jottei koko kämppä olisi täysin säpäleinä. Ongelmahan ei varsinaisesti liene kuitenkaan se, kenen kanssa puhun puhelimessa, vaan ylipäätään tuo lapsen villiintyminen. Mitä sille voisi tehdä??

joo kertokaa mullekin,jos on ratkaisu tohon ongelmaan! mun 2- ja 4-vuotiaat alkaa joko tappelemaan tai riehumaan kun puhun puhelimessa.ite ja sisarukseni ollaan tehty samaa lapsena... itte en oo muuta ratkaisua keksiny ku että en yksinkertaisesti voi puhua 5min kauempaa puhelimessa kun olen yksin lasten kanssa!

Täällä ihan sama enkä tajuu minkä takia just sillon ollaan vailla sitä sun tätä ja poika kiljuu täyttä kurkkua äitiä ja isihän ei sillon kelpaa.. Vähäsen rauhottunu nykysin kun oon sanonu monesti että sillonkun äiti on puhelimessa niin sillon ei karjuta että oottaa sen hetken et puhelu loppuu niin äiti tulee sitten. Välillä uskoo, toisinaan taas ei.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Ei halua jakaa huomiotasi. Lapsi hakee keinolla millä hyvänsä huomiotasi, ettet puhuisi puhelimessa. Meillä ollut aika sama esikoisen kanssa.

Just näin. Ja 6-vuotiaan kanssa vähän helpottaa, mutta aina silläkin tuntuu olevan hirrrveesti asiaa äidille heti kun puhelin soi. :)

En huomioisikaan, mutta kun vaarana on tosiaan se, että putoaa vaikka päälleen tai jotenkin muuten päin lattiaan kun touhut niin älyttömiä. Ja kämppä säpäleinä. En voi olla huomioimatta. En tiedä miten voi lapsen aisoihin saada!

Alkuperäinen kirjoittaja 3n äiti:
joo kertokaa mullekin,jos on ratkaisu tohon ongelmaan! mun 2- ja 4-vuotiaat alkaa joko tappelemaan tai riehumaan kun puhun puhelimessa.ite ja sisarukseni ollaan tehty samaa lapsena... itte en oo muuta ratkaisua keksiny ku että en yksinkertaisesti voi puhua 5min kauempaa puhelimessa kun olen yksin lasten kanssa!

Meillä myös pian 3- ja 2-vuotiaat. Mä puhun todella, todella harvoin puhelimessa juurikin tuon takia, ja mitään virallisia puheluita en ees uskalla soitella :| Nuo tulee perässä, jos yritän mennä karkuun toiseen huoneeseen tms. Mangutaan jotain maitoa yms, aletaan töniä toista, tappelemaan leluista, pitämään jotain outoja ääniä yms. Ärsyttävää kyllä! Huomionhakuahan tuo on. Samaa esiintyy myös silloin, jos miehen kanssa yritetään keskenämme jutella :(

Ap:llä on neljä vaihtoehtoa:

1. Anna tilanteen jatkua.
2. Pane lapsi kuriin, vaikka väkisin.
3. Älä huomioi, kun lapsi riehuu.
4. Lopeta maratoonipuhelut lapsen seurassa.

Anna lapselle piirustusvälineet. Tai piirrätte yhdessä ja puhut samalla.
Itse välillä aloitan lapselle jonkun leikin ja sitten hipsin siitä puhelimeen, jos tarvetta soittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja qwer:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Ei halua jakaa huomiotasi. Lapsi hakee keinolla millä hyvänsä huomiotasi, ettet puhuisi puhelimessa. Meillä ollut aika sama esikoisen kanssa.

Just näin. Ja 6-vuotiaan kanssa vähän helpottaa, mutta aina silläkin tuntuu olevan hirrrveesti asiaa äidille heti kun puhelin soi. :)

:D Pakko peesaa!

Onpa kumma jos uhma kestää 6v:ksi asti. Miksi ihmeessä ette opeta puhelinrauhaa vaan annatte lapsen uhmata? Kasvattaako kaikki oikeasti noin pilalle lellittyjä kakaroita?
Kyllä itse ainakin olen saanut jokaisen yli 2,5 veen kanssa puhua puheluni rauhassa. Häirintäyritykset on meilläkin alkaneet mutta jo viimeistään 1v iässä.

Alkuperäinen kirjoittaja häh?:
Onpa kumma jos uhma kestää 6v:ksi asti. Miksi ihmeessä ette opeta puhelinrauhaa vaan annatte lapsen uhmata? Kasvattaako kaikki oikeasti noin pilalle lellittyjä kakaroita?
Kyllä itse ainakin olen saanut jokaisen yli 2,5 veen kanssa puhua puheluni rauhassa. Häirintäyritykset on meilläkin alkaneet mutta jo viimeistään 1v iässä.

No neuvoahan tässä kysyttiinkin :headwall: Sinun viestistä ei apua ainakaan ole.

Alkuperäinen kirjoittaja very important baby:

No neuvoahan tässä kysyttiinkin :headwall: Sinun viestistä ei apua ainakaan ole.

No samat neuvot käyttöön kuin muissakin uhmatilanteissa on käytössä. Turha kai sitä niitä keinoja on täällä luetella kun jotkut luottaa jäähyyn ja jotkut kehuihin ja jotkut johonkin muuhun. Tieten toimii ne tähänkin mitkä on hyväksi keinoiksi omassa perheessä havainnut muissa tilanteissa. tuo on ihan sitä samaa perusuhmaa kuin kaupassa, syödessä, pukiessa ym. esiintyy. Ei todellakaan mitään sellaista, että lapsella olisi viihtymisongelmia. Karhunpalvelus on todellakin se, että siirtää kaikki puhelut päiväuniaikoihin tai keksii viihdytystä puhelujen ajaksi. Lapselle opetetaan että kun äiti puhuu, oli se sitten puhelin, isi tai vastaan tulija, niin sitä ei keskeytetä ja äiti vastaa lapsen kiireellisin kysymyksiin sitten kun on saanut lauseen loppuun eikä kesken lausetta.

Alkuperäinen kirjoittaja very important baby:

No samat neuvot käyttöön kuin muissakin uhmatilanteissa on käytössä. Turha kai sitä niitä keinoja on täällä luetella kun jotkut luottaa jäähyyn ja jotkut kehuihin ja jotkut johonkin muuhun. Tieten toimii ne tähänkin mitkä on hyväksi keinoiksi omassa perheessä havainnut muissa tilanteissa. tuo on ihan sitä samaa perusuhmaa kuin kaupassa, syödessä, pukiessa ym. esiintyy. Ei todellakaan mitään sellaista, että lapsella olisi viihtymisongelmia. Karhunpalvelus on todellakin se, että siirtää kaikki puhelut päiväuniaikoihin tai keksii viihdytystä puhelujen ajaksi. Lapselle opetetaan että kun äiti puhuu, oli se sitten puhelin, isi tai vastaan tulija, niin sitä ei keskeytetä ja äiti vastaa lapsen kiireellisin kysymyksiin sitten kun on saanut lauseen loppuun eikä kesken lausetta.

Ok, ymmärrän. Jotenkin vaan, ainakin mulla, puhelutilanne on sellainen, etten siinä sen aikana pysty alkaa lapsia minnekään jäähylle kantamaan(puhelu pitäisi keskeyttää tai lopettaa) ja sen jälkeen taas tilanne on jo ohi eikä lapsi ymmärrä, miksi joutuu jäähylle(jäähy on siis muuten meillä käytössä, kun menee hurjaksi meno). Lapset ovat muuten hyväkäytöksisiä ja ihania, vaikkakin ehtiväisiä:)

Poistun untenmaille :wave:

Yhteistyössä