hermosärky ja lääkkeet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kipuilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kipuilija

Vieras
oon syöny nyt viikon noita hermosärkylääkkeitä, yhden illalla. nyt piti nostaa annos et aamulla ja illalla yks, väsyttää ihan sairaasti.... kauanko nää sivu oireet kestää??

paraneeko hermosärky noilla kipulääkkeillä vai lakaseeko lääkäri ongelman maton alle?? sano et uusia resepti jos auttaat.... näitäkö sitten syön ja kuinka kauan??? koska meen valittaa taas lääkärille?? hermosärky jäi leikkauksen jäljiltä.....

Sama vaiva minulla leikkauksen jälkeen. Minulle ko lääke ei sopinut. Huimasi ja väsytti ja tuli ihan nukahteluakin. Eipä sille hermosärylle kai paljon voi. Itsellä kokeiltu fysioterapiaa, lääkkeitä, tns-hoitoa yms. Parhaiten itsellä auttaa lämmin vesi (suihkuttelu) ja kipulääke + lepo. Yritän löytää sopivan likkumisen ja levon yhdistelmän :).

Mulle ei edes morfiini tahtonu auttaa joten neurontin 300mg 8kpl/pvä niin auttaa aika hyvin... Ja sivuvaikutukset hävis viikossa. Vaatikaa saada koittaa sitä! Turha kärsiä ja kipulääkkeet ei ole lääke hermosärkyyn!!!! Niillä saa myrkytettyä elimistösä pilalle!!!! Lyrica tosin on ihan keskushermostoon vaikuttava hermosärkylääke. Voi olla, et alkaa vaikuttaa viiveellä siis ekat päivät meni mulla neurontinilla ettei auttanu, ku pikkuhiljaa aloteltii.

Mulla on borrelioosin aiheuttamaa hermosärkyä jalkapohjissa ollut kesästä 2006 ja pahimman ajan olin liikuntakyvytön,keppien kanssa kuljin kesän 2006-2007,kun en muuten päässyt kävelemään.Hermolääkkeet ei ole mulla auttaneet kyllä ollenkaan borrelioosi kipuun,kun ei ole mulla mitään hermoperäistä kipua,vaan borrelioosista johtuva kipu,olen kokeillut Lyrican,ei tehoa kipuun,Neurotini ei auttanut,Triptyl ei auttanut,ainut mikä mulla on auttanut fysioterapia ja todella kovasti olen saanut tapella neurolla lääkäreitä vastaan,että olen saanut maksusitoumuksen fysioterapiaan itselleni,mistä olen kiitollinen,kun nyt on liikuntakyky palautunut ja en tarvitse keppejä enään käyttöön.

Minäkin valvoin pahimmat ajat kipuni takia saunassa keskellä yötä,onneksi se on takanapäin.

Mullla ollut polio, 3v. ikäisenä, vasen jalka halvaantui, ja jäi n. 5cm. lyhyemmäksi. Sitten n. 10 vuotta sitten alkoi ristiselän ja oikean jalan hermosärky, päivä-aikaan jatkuvaa, helvetillisen kovaa. Nyt menossa Tramal, Panacod, limbitrol, jotka vähän auttaa. ei poista kokonaan. Mitään hoitoa ei ole, fys.terapia ainut, tämä kestää loppuelämän. Kai sitä oli 3v. ikäisenä jotain syntiä tehnyt. Hermot mennyt, ja ei mitään sosiaalisia suhteita. Minkäs teet?

Lyrica on sellainen lääke, ettei sovi kaikille. Riippuu myös minkävahvuisia Lyricoita syöt, mutta vahva se lääke kuitenkin on. Tuttavalle määrättiin hermosärkyyn kolmisatasia Lyricoita (vahvimpia mahdollisia) ja ne veivät kyllä kivun mennessään, mutta menivät päähän ja laittoivat jalat "tanssahtelemaan" vaikka niitä ohjeen mukaan ottikin. Lyricat on kyllä sellaisia, että niihinkin saattaa jäädä koukkuun, jos kovin pitkään syö... moni viihdekäyttäjä/päihdeongelmainen syökin niitä ihan huvikseen.. Eksyin näköjään sivuraiteille. Mutta sitä piti sanomani että jos tuntuu ettei ko. lääke sulle sovi, niin sitten uudestaan lääkärille hakemaan toisenlaista lääkettä. =)

noin 30v sitten työtapaturmas katkes rinnasta hermo on kovat kipu lääkkeet syön lyrikaa 75 mg 8 kertaa pv olen huomannut jotta paras teho saadaan ottamal sitä noin 4 tunnin välein mutta sekin on lääke johon aikaa mittaan elimistö tottuu ja se ei tehoa mutta nämä oopiumjohdannaiset tehoo tosin riipuvaisuutta ne lisää.