Hermoistuin naapurin pojalle äsken...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minkkius
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Minkkius

Jäsen
20.01.2009
337
0
16
Tulivat koulusta kotiin tossa puoli kahden aikaan. Naapurin poika meni kotiinsa ja meidän poika tuli kotiin. Ollaan sovittu, että läksyt tehdään koulun jälkeen heti, kunhan syö ensin. Ja meni varmaan 5 minuuttia, kun toi naapurin poika tuli taas roikkumaan tohon oven taakse ja meille sisälle sillä aikaa, kun vein pyykkejä ulos.
Hän sanoi tehneensä läksyt ja syöneensä kai siinä viidessä minuutissa.. Ja nyt laitoin sen sitten pihalle odottaan, että meidän poika saa läksynsä tehtyä ja ainakin niissä menee kauemmin kuin vajaa 5min.
Mua ainakin ärsyttää se, että heti vanhemmat antaa luvan mennä toiselle kylään (kysymättä siis meiltä mitään), kun pääsevät kouusta kotiin.

Mä en ole missään tekemisissä meidän naapurin rouvan kanssa, koska syytti mua kaikista ihan ihme jutuista, mutta muksunsa kyllä laittaa meille heti kun mahdollista.

Ehkä tää ei iso juttu ole, mutta mua ainakin ärsyttää!!

Alkuperäinen kirjoittaja Miukkelis:
Tulivat koulusta kotiin tossa puoli kahden aikaan. Naapurin poika meni kotiinsa ja meidän poika tuli kotiin. Ollaan sovittu, että läksyt tehdään koulun jälkeen heti, kunhan syö ensin. Ja meni varmaan 5 minuuttia, kun toi naapurin poika tuli taas roikkumaan tohon oven taakse ja meille sisälle sillä aikaa, kun vein pyykkejä ulos.
Hän sanoi tehneensä läksyt ja syöneensä kai siinä viidessä minuutissa.. Ja nyt laitoin sen sitten pihalle odottaan, että meidän poika saa läksynsä tehtyä ja ainakin niissä menee kauemmin kuin vajaa 5min.
Mua ainakin ärsyttää se, että heti vanhemmat antaa luvan mennä toiselle kylään (kysymättä siis meiltä mitään), kun pääsevät kouusta kotiin.

Mä en ole missään tekemisissä meidän naapurin rouvan kanssa, koska syytti mua kaikista ihan ihme jutuista, mutta muksunsa kyllä laittaa meille heti kun mahdollista.

Käske poika takas kotiin ja sano et sun poikas tulee sit hakemaan kun on valmis. Ei se sen kummallisempaa vaadi!

Onko lapset samalla luokalla? Meillä oli viimevuonna samaa "ongelmaa", vanhempainillassa tuli puheeksi ihan yleisellä tasolla ja siellä akikkien vanhempien kanssa tehtiin sopimus, että tunti kotona koulun jälkeen (tehköön sit kuka mitäkin haluaa!) ja sit vasta kevereille! Toimi! Eikä muksut voinu vedättää, kun kaikkien vanhemmat oli asian takana!

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja Miukkelis:

Käske poika takas kotiin ja sano et sun poikas tulee sit hakemaan kun on valmis. Ei se sen kummallisempaa vaadi!

Tohon se jäi pihalle odottaan, odottakoot siinä, jollei kotio voi mennä.

Mä hermostuin eilen naapurin pojalle. On sellainen vapaan kasvatuksen kukkanen. :(
Tuo poika (7v) saa tehdä mitä vain, vanhemmat eivät ole ikinä vahtineet poikaa ulkona, eivät siis silloinkaan kun poika oli 4v yksin pihalla. :o
Saa olla aina komentamassa sitä poikaa kun tekee pahojaan, sotkee pihaa, rikkoo esineitä, repii kukkaistutuksia, pissaa talon seinään, lällättelee, haukkuu...
Ja on aina yllyttämässä mun 5-vuotiasta tekemään noita pahojaan ja yllytyshullu kun tuo oma lapsi on niin olisi aina menossa noihin juttuihin mukaan jos en olisi vahtimassa ulkona. On samanlainen muillekin pihan lapsille.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko lapset samalla luokalla? Meillä oli viimevuonna samaa "ongelmaa", vanhempainillassa tuli puheeksi ihan yleisellä tasolla ja siellä akikkien vanhempien kanssa tehtiin sopimus, että tunti kotona koulun jälkeen (tehköön sit kuka mitäkin haluaa!) ja sit vasta kevereille! Toimi! Eikä muksut voinu vedättää, kun kaikkien vanhemmat oli asian takana!

Toi kuulostaa ihan hyvältä idealta. Vois ottaa kans puheeks.

Alkuperäinen kirjoittaja Pauna:
Ärsyttäis minnuukin, mutta oletko kertonut ko. lapsellekin mitkä säännöt teillä pätee?

Oon aika montakin kertaa, mutta ilmeisesti kotona ei ole minkään näköisiä sääntöjä. Koira on heillä äidille tärkein. Kesälläkin lapset joutu pihalle siks aikaa, kun koiranpentu nukkui!!!

Meilläkin on sääntönä et mein penskat ensin syö ja sitten tekee läksyt (tai toisin päin, riippuu monelt päässy ) ja sit vasta saa mennä pihalle. Eli yleensä siinä menee ainakii tunti.
Ja kun menevät pihalle, ei tarttee mennä kavereita hakemaan ulos, vaan jokainen tulee sinne sitten kun tulee jos tulee.
Ettei mee häiritseen muita jos muilla vielä läksyjä tai muuta.
Kaverit kuitekii asuu tässä ja viereisessä talossa, ja jokainen kyllä ikkunasta näkee onko ketään pihalla vai ei.

Niin ja meille ei tule ketään heti koulun jälkeen. Jos (ja toisinaan kun ) ovikello soi 5 minutin päästä, niin sanon vaan kaverille että mein muksut ei tule ulos vielä, kun syö ja tekee läksyt. Tulee myöhemmin jos haluaa, ja vedän oven kiinni.

jos heillä tehdään läksyt ja syödään myöhemmin kun ensin ollaan päästetty päivän paineet pois!

mistä helvetistä se naapurin täti teidän sääntöjä tietää!!

Yhteistyössä