Että ottaa naapurin mukula päähän

Homo heidelbergensis

Aktiivinen jäsen
13.10.2005
2 266
0
36
Tiedän olevani kamala ihminen ja sitä rataa, mutta mun on tosi vaikea sietää tuota meidän naapurin pentua, joka joka kerta meille tullessaan tekee täyden tupatarkastuksen. Äsken siis tuli hakemaan meidän lapsia ulos, ja sillä aikaa kun mun mukulat pukeutuivat eteisessä, naapurin tyttö kulki kurkkimassa läpi koko kämpän kaikki huoneet. Meidän makuuhuoneeseen ei päässyt mun ohi, mutta muuten. Mua vaan ärsyttää, kun tahtoisin viikonlopun viettää ihan rauhassa omassa kodissani ja sitten pitää tuollaista jääkaapinpenkojaa vahtia.

No joo, tiedän olevani pikkumainen. Kunhan vuodatin.

minkäikäinen? Meillä yksi naapurin poika pyrkii aina kengät jalassa sisälle, mutta ystävällisesti käännytän tuulikaappiin riisumaan kengät.
annan lasten kyllä vaellella meillä kunhat eivät komeroita pengo ja ominluvin jääkaapilta syö. Minulla on se periaate että kaikilla lapsilla on kodissani samat säännöt ja minun lupa lausua ääneen ne säännöt, oli lapset kenen vaan. joillakin taas ei välttämättä kotona ole samoja sääntöjä eikä lapsi välttämättä osaa erottaa sitä mikä on soveliasta tehdä ja mikä ei.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
minkäikäinen? Meillä yksi naapurin poika pyrkii aina kengät jalassa sisälle, mutta ystävällisesti käännytän tuulikaappiin riisumaan kengät.
annan lasten kyllä vaellella meillä kunhat eivät komeroita pengo ja ominluvin jääkaapilta syö. Minulla on se periaate että kaikilla lapsilla on kodissani samat säännöt ja minun lupa lausua ääneen ne säännöt, oli lapset kenen vaan. joillakin taas ei välttämättä kotona ole samoja sääntöjä eikä lapsi välttämättä osaa erottaa sitä mikä on soveliasta tehdä ja mikä ei.

Taitaa olla 8-vuotias. Ja tosiaan tonkii joka paikan. Aina kun se ovesta sisään luikahtaa, sen perässä saa kulkea sanomassa, että ei sinne ja ei sinne. Ja mä oon ihan megahuono kasvattamaan muiden lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Kun asuu korvessa, ei vastaavaa ongelmaa -onneksi- ole. :D

Just näin... meillä kun vieraatkin tulevat ns. apuovesta jossa meidän kaikki kengät ym. miten sattuu (tuo meidän mieskolmikko ei ole järjestyksenpitotaitoista, alkaen 42 vuotiaasta ukosta). :D

Alkuperäinen kirjoittaja Homo heidelbergensis:

Taitaa olla 8-vuotias. Ja tosiaan tonkii joka paikan. Aina kun se ovesta sisään luikahtaa, sen perässä saa kulkea sanomassa, että ei sinne ja ei sinne. Ja mä oon ihan megahuono kasvattamaan muiden lapsia.

kokeilepa komentaa seuraava kerta istumaan jollekin tuolille odottamaan. jos kerran lapsesi on lähdössä ulos niin voi varmaan sen pukeutumishetken odottaakin kaikessa rauhassa. Tietysti riippuu onko miten tuttu ja onko tottunut olemaan teillä enemmänkin ja aikaisemmin tottunut siihen että saa kuljeskella

kokeilepa komentaa seuraava kerta istumaan jollekin tuolille odottamaan. jos kerran lapsesi on lähdössä ulos niin voi varmaan sen pukeutumishetken odottaakin kaikessa rauhassa. Tietysti riippuu onko miten tuttu ja onko tottunut olemaan teillä enemmänkin ja aikaisemmin tottunut siihen että saa kuljeskella

Meille ei oikein saa eteiseen mitään tuolia, joten sitten se olisi pakko istuttaa joko keittiöön tai olohuoneeseen. Mun mielestäni voisi odottaa siinä eteisessä ihan niin kuin kaikki muutkin. Mutta vaikka saisin sen pidettyä eteisessä, joutuisin komentamaan, ettei kaappeja tarvitse aukoa jne. Ja siis tosiaan nytkin se ryysi ovesta sisään, pyysi meidän lapset ulos ja jatkoi saman tien matkaansa peremmälle kämppään. Mä istuskelin olkkarissa, joten en ihan heti päässyt blokkaamaan sitä etenemistä. Kiusaannun vain tollaisesta ihan älyttömästi, kun itse kuvittelen, että kenenkään kämppään ei mennä eteistä pitemmälle ellei erikseen pyydetä peremmälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Homo heidelbergensis:

Meille ei oikein saa eteiseen mitään tuolia, joten sitten se olisi pakko istuttaa joko keittiöön tai olohuoneeseen. Mun mielestäni voisi odottaa siinä eteisessä ihan niin kuin kaikki muutkin. Mutta vaikka saisin sen pidettyä eteisessä, joutuisin komentamaan, ettei kaappeja tarvitse aukoa jne. Ja siis tosiaan nytkin se ryysi ovesta sisään, pyysi meidän lapset ulos ja jatkoi saman tien matkaansa peremmälle kämppään. Mä istuskelin olkkarissa, joten en ihan heti päässyt blokkaamaan sitä etenemistä. Kiusaannun vain tollaisesta ihan älyttömästi, kun itse kuvittelen, että kenenkään kämppään ei mennä eteistä pitemmälle ellei erikseen pyydetä peremmälle.

sitten portailla istumaan ja odottamaan? joidenkin lasteni kavereiden kotona on tuo systeemi eli jos ei olla sisälle tulossa, niin ei olla sitten

Mulla on sellainen ajatus, että me aikuiset ollaan se taho, joka määrää miten kotona ollaan. Meillä on tehty ystävällisesti ja napakasti selvästi, miten ja missä lapsiamme odotetaan. Sanon yksinkertaisesti, että meillä odotetaan täällä ja meidän tapa on odottaa on tämä.

Eli missään nimessä ei tarvi ei kuulukaan sietää ympäri kämppää vaeltelua, vaan voi kertoa oman talon säännöt. Ja jos ei mene kerrasta perille, sanon että tämä on meidän sääntö ja tapa. Viimeistään silloin menee jakeluun!!

Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Minä laitan "uloshakijat" pihalle odottamaan. "Menkää pihalle ettei teidän tule hiki niissä ulkovaatteissa. X on jo pukemassa"

Joo, tuo kuulostaa ihan fiksulta ja noin olen välillä tehnytkin. Mutta se, mikä mua tuossa eniten ärsyttää, on se, että jos en heti juokse eteiseen estämään, lapsukainen painelee tutkimaan koko kämpän. Pidin kyllä eilen meidänkin lapsille pientä saarnaa siitä, että jos avaavat oven, voivat pyytää kaveriaan odottamaan siinä eikä tarvitse päästää sitä ohitseen.

Yhteistyössä