hermoilenko ihan turhaan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestuttaa :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestuttaa :(

Vieras
Olen ekaa kertaa raskaana, viikkoja menkoista laskettuna 7+2. epäsäännöllinen kierto eli voi olla enemmän taikka vähä vähemmänki. mua huolettaa kauheesti että kaikki ei oo hyvin. ensinnäkin mulla on tosi laimeat raskausoireet, ja ne vaihtelee päivittäin, joka päivä ei oireita ees ole. saattaa olla semmonen päivä että alavatsaa jomottaa koko päivän menkkamaisesti ja nännit on kipeet, seuraavana päivänä ei taas niin mitään. pahoinvointiakaan ei oo ollut. toisaalta ei mun äidilläkään ole ollut 3 lapsen aikana ollenkaan pahoinvointia.. hermoilenkohan mä ihan turhaan, pitäiskö mun vaan nauttia oireettomuudestani. mitään kipuja eikä vuotoja ei oo ollut mikä on tietenkin hyvä asia. varasin nyt kuitenkin maanantaille ajan varhaisultraan jotta saan mielenrauhan. voi että ku mä en mitään niin kovasi toivo kun että sielä olis elämää, kamalaa tää epätietoisuus :(

minulla ei ollut oikein mitään oireita aluksi (ei yököttänyt, ei vihlonut ei kertakaikkiaan mitään oireita ei haju tai maku yökötyksiä tms.). Huomasin vain haluavani syödä naudanlihaa (kun ennen enempi kanaa söin). Oireet alkoivat sitten joskus 22 viikon jälkeen. Viimeisessä vaiheessa eniten vasta turvotusta ja raskausdiabeteskin.

Älä huoli, ei kaikilla edes ole mitään oireita ja muistan itsekin alkuraskaudesta, että oli päiviä kun kaikki yökötti ja päiviä, jolloin tuntui ihan normaalilta. Rinnat olivat arat ihan pari ensimmäistä viikkoa. Mutta hyvä että varasit ajan ultraan, saat mielenrauhan! :) Vaan täytyy sanoa, että se huoli jatkuu koko raskauden ajan ja vielä piiiiiiiitkästi syntymän jälkeen ;) kuuluu vaan asiaan. Neuvolaan voi aina soittaa koko raskausajan jos huolettaa, voivat kuunnella sydänäänet ym muutenkin kuin varattuina aikoina, niin voi taas hengittää vähän aikaa.

Yhteistyössä