Herkuton tammikuu!!

Täällä on sujunut tosi hyvin =) ei lankeamisia vielä toistaiseksi. Eilen söin naposteluhimooni omenan ja mandariinin. Ajattelin hankkia pähkinöitä myös terveellisemmäksi naposteltavaksi.
Kauhea karkinhimo kyllä on koko ajan mutta kovana pysytään =)
 
Sone
Mie kans pidän herkuttomat 3vko tammikuussa, repsahdan sallitusti 23.1. Mutta siihen asti en syö yhtään karkkia, en suklaata, pullaa, kakkua tai muuta vastaavaa! Helposti menee! Jouluna söi raskaampaa ruokaa ja konvehtejakin meni, joten luonnollisestikkin nyt tekee mieli kaikkea kevyttä, salaatteja sekä hedelmiä.
 
Kuinkas herkuton on pitänyt? Mulla aika hyvin, karkit, pullat, keksit ja sipsit on jääny kauppaan. Light colaa on mennyt sit sitäkin enemmän ja yhden viipaleen jälkkärikakkua maistoin loppiaisena kun tuli vieraita. Tästä se jatkuu. Nyt on hiukka hankalaa kun lapset mättää suklaata tossa vieressä ja kun on lauantai (mikä ihana tekosyy!!!) mutta koitan pitää itteni kasassa :D ENÄÄ 3 viikkoa tammikuuta??
 
Mitä vähemmän sokeria syö sitä vähemmän sitä tekee mieli...syö terveellisesti kokojyväleipää yms. ja jätä valkoista jauhoa sisältävät tuotteet vähemmälle, voi olla että sokerihimokin helpottaa...ja jos ei niin kuvattuja ja tuoreita hedelmiä siihen himoon sitten vaan... :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Mitä vähemmän sokeria syö sitä vähemmän sitä tekee mieli...syö terveellisesti kokojyväleipää yms. ja jätä valkoista jauhoa sisältävät tuotteet vähemmälle, voi olla että sokerihimokin helpottaa...ja jos ei niin kuvattuja ja tuoreita hedelmiä siihen himoon sitten vaan... :wave:
Joo oon aamu- ja iltapalaksi syönyt ruisleipää kalkkunalla ja nyt lounaaksi täysjyvämakaroonista tehtyä kana-pesto-makaroni-laatikkoa. Mut silti tekee mieli makeaa :| Ihan paria irtokarkkia vaan... ja pääkin särkee...ja on lauantai... JEP, tekosyitä löytyis. *huokaus* mä koitan hillitä karkinhimoni, pelkään vaan et räjähtää sit käsiin helmikuun eka päivä ja ostan KAIKKIA niitä karkkeja mitä on tammikuun aikana tehnyt mieli!!!! :LOL:
 
Täälläkin on sujunut tosi hyvin :)
Olen sokerin lisäksi luopunut kokonaan vaaleista jauhoista, tuntuu että niitä teki aluksi enemmän mieli. Ruisleipäkin saa nyt jäädä pois kun tuntuu vaan keräävän ilmaa mutta viljaa syön kyllä myslin muodossa edelleen päivittäin.
Kyllä tämä taitaa jäädä pysyväksi "dieetiksi", sen verran kivuttomasti on sujunut.
Makeanhimoon ja naposteluhimoon on tullut popsittua pääasiassa pähkinöitä ja kuivattuja hedelmiä. Rasvaahan noissa on mutta kun painon kanssa ei ole ongelmaa, päinvastoin, niin lisärasva on vain hyvä juttu. :)
 

Yhteistyössä