Herkkuhässäkkää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Herkuttelija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Herkuttelija"

Vieras
Moikka!

Sellaista kyselisin, että mitä te herkuttelette esimerkiksi viikonloppuiltaisin? :) Tai jos olette laihiksella tms niin mitä herkuttelisitte? Onko teillä mitään omia hieman jopa oudohkoja makumieltymyksiä tms?

Itse olen kovasti makean perään ja aina mietiskelen jo etukäteen mitä viikonloppuna herkuttelisin (joku kommentoi nyt, että sairasta tms :D , joo voi ollakin mutta herkut kuuluu elämään :D ). Ja joo en ole ylipainoinen, päinvastoin eli sellaiset kommentit turhia. Olisi kiva saada vinkkejä mitä herkkuja/makuyhdistelmiä voisi testata. Sekä suolaiset että makeat nyt kuvioon :) Toki oikeat ruuat voisi jättää sivuun, kun lähinnä pikkusuolukka, juusto, pasteija..../keksi, karkki, suklaa, leivonnaiset....-linjaa meinaan. Toki kukanenkin saa kertoa omat suosikkinsa :)

Minulla esim. (paljon olisi kaikkea, mutta esimerkkinä):

- Suklaa- yn herkkuliköörit tilkalla maitoa
- Suklaa yleisesti
- Keksit extrasuklaalla tai vähintään triplasuklaakeksit :)
- Tietyt ydistelmät hedelmä- ja salmiakkikarkeista esim. Makumaan hedelmät+laku+salmiakkitassu
- Voileipäkeksit parilla eri leikkeleellä ja lisänä cheddaria ja sinihomejuustoa
- Erilaiset mehut ja limukat

Sitten myös "terveellisemmät":

- Erilaiset jugurtit ja rahkat extrahedelmillä ja marjoilla
- Frozen yoghurt
- Skyrit
- Jäädytetyt viinirypäleet (tummat ah!)
- Soseutetut hedelmät/marjat jugun seassa

Leivonnaisista (ellei keksejä nyt lasketa):

- Kääretortut sekä hillo-kermalla että unelmatorttu kreemellä
- Pågenin creme-muffinit
- Lidlin vaaleat isot muffinit, jotka 4n paketeissa...

Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Kertokaas nyt pliis omianne kun mietin mitä tänään ja huomenna herkuttelisin niin saisin vaihtelua! Tahtoo kokeilla uusia. Kaikki kehiin! Ne mitä syötte ja ne mitä tahtoisitte syödä? Mikä olisi unelmaa?? :) KIITOS jo etukäteen!!

Aloittaja lisää: Sulattakaa valkosuklaata, lisätkää siihen lemppari keksejänne murskana ja juustomaissilastuja tai juustonaksuja murskana. Kovettakaa jääkaapissa ja avot mikä makuyhdistelmä!!! NIIIN hyvää!!! :)

[QUOTE="urheilija";30203466]kaikki marjat, hedelmät, maustamattomat rahkat ja luonnonjogurtit on mun herkkuja !! :):)[/QUOTE]

TODELLAKI!! Rahkat ja makeat hedelmät ja kirpeät marjat nam!! Se ingmanin (kai) mangojugurtti missä lisäaineita ym on taivaallista kun soseuttaa oikeaa mangoa sekaan!! Toki jugussa sokeria jos sitä pyrkii välttää :(

Sopivan pehmeaksi sulanutta vaniljajaateloa ja runsaasti punaviinimarjoja paalle. Taivaallinen yhdistelma hapanta ja makeaa :p.

On muuten hyvää ja siihen itselläni lisänä kinuskikastike niin namskis!

Ja yksi huippu: maustamattoman tuorejuuston (saa tosi kevyenäkin) makeuttaa tomusokerilla ja lisää juuri joko hedelmiä, marjoja, omia lempparisuklaita muruina, keksejä tms ihan mitä itse tykkää ja pyöräyttää vaikka vatkaimella tai ihan vain käsin sekoittaa niin on sairaan hyvää!! Siis kuin juustokakkua söisi :) Ja kaakaojauheella saa suklaisen version. Tosi nannaa!! Eikä juustokakkuhimoissa tarvitse uunia lämmittää tai liivatteita sulatella :D

Ja vielä: syötävä eli munaton yms. keksitaikina on herkkua ja sitä joko sellaisenaan, suklaalla päällystettynä ja suklaata toki jo itse taikinan seassa, tuossa tuorejuustojutskassa, jäätelössä kuten Ben & Jerry'sin CookieDough

Kaikenlaiset perunalastut, mutta tärkeintä on eri dipit! Valmismaustetut creme fraichet esim herkkuja ja niihin voi vaik savukalaa lisätä tai pekonia. Tai ite maustaa kermaviilin tai creme fraichen. Paljas kermaviili ja ktsuppi muuten huippu yhdistelmä tavallisten perunalastujen kanssa! kuin hampurilaispaikan ranskiksia söisi :D

Yhteistyössä