herkkä kaveri??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

"..."

Vieras
en mennyt hänen kutsuilleen, toki unohdin ilmoittaa edellisenä päivänä. Minulla on 4lasta,3-vuorotyö ja kaiken lisäksi minulla oli eilen todella, todella huono olo. Tänään minulla todettiin angiina. Tulehdusarvot huimat, kauhea yskä ja kuumetta.

Ilmoitin pari tuntia ennen alkua etten jaksa tulla koska olen kipeä. Vastasi vain että tietenkin olet kipeä ja löi luurin kiinni... Suuttui siis.

Ihme tyyppi jos minussa vika. Tämä ystävä on lapseton. Nyt hän ei vastaa puheluihini...

Sori, sä mokasit. Unohdit ilmoittaa ja ihan syystä kaveris otti nokkiinsa, harvat asiat maailmassa on ärsyttävämpää kuin odotella ihmistä joka ei koskaan tulekaan eikä mitään ilmoita.

Btw,miten se kaveris lapsettomuus liittyy asiaan?

• Tykkää
Reactions: Scindapsus
enpä ollut edellisenä päivänä vielä kovin kipeä.

Ko päivänä olin todella kipeä, olin päivän töissä, hain lapset hoidosta yksin hoidin ne nukkumaan ja klo 20 olisi vielä pitänyt kutsuille jaksaa???
Ja 39 asteen kuumeessa?

Ps. Ensimmäistä kertaa peruin. Tällä kaverilla on näitä kutsuja monta kertaa vuodessa.

Vaikka onkin tylsää, jos kutsuttu ei tulekaan ja jättää vielä siitä ilmoittamatta, niin joskus voi tulla tilanteita että näin käy. On kyllä kaverisikin aika lapsellinen, jos ei edes suostu kuuntelemaan pahoitteluasi.( Laita sille viesti, että tuu kattoon mun kunto ja kenties saamaan tartunta, niin voin sit samalla näyttää lääkärintodistuksen.)

Mä vaan olen sitä mieltä että on todella huonoa käytöstä ilmoittaa tuntia ennen tapaamista että on kipeä, kun valmistelut on tehty ja vieraiden pitäisi jo tulla.

Äkillinen ja yllättävä este on eri asia, lakoninen toteamus "mä olen kipeä" ei ole sopivaa. Kuulostaa tekosyyltä, tuskin tauti kenellekään iskee parissa minuutissa ennen lähtöä. Olisit ilmoittanut ajoissa, siinä vaiheessa kun huomaat tulevasi kipeäksi niin tilanne olisi ollut ihan erilainen.

No kyllä minusta olis epäilyttävämpää, jos kaveri soittais pari päivää ennen juhlaa ja sanois "mä luulen että olen tulossa kipeäksi" kuin että vähän ennen juhlaa ja sanoo olevansa kipeä :D

jos tulehdusarvot ym. otettu niin olet varmasti aamusta siellä lääkärissä käynyt. Olisit voinut odotushuoneessa näppäillä viestin, että olen menossa lääkäriin, olen todella kipeä :) valitettavsti joudun jättämään kutsut väliin.

No kyllä minusta olis epäilyttävämpää, jos kaveri soittais pari päivää ennen juhlaa ja sanois "mä luulen että olen tulossa kipeäksi" kuin että vähän ennen juhlaa ja sanoo olevansa kipeä :D

Oikeastiko? Kyllä mä oon aina etukäteen varoittanut että nyt saattaa olla jotain tarttuvaa tulossa mulle, etten välttämättä pääse mukaan. En mä halua muita tartuttaa tahallaan..Osaa sitten emäntä tai isäntä varata ruokaa ja juomaa sen mukaan.

Oikeastiko? Kyllä mä oon aina etukäteen varoittanut että nyt saattaa olla jotain tarttuvaa tulossa mulle, etten välttämättä pääse mukaan. En mä halua muita tartuttaa tahallaan..Osaa sitten emäntä tai isäntä varata ruokaa ja juomaa sen mukaan.

Ihan oikeasti. Saattaa olla? Ehkäpä olen kipeä juhlapäivänä? Hmm, kenties minulle tarttui tänään jotain joka mahdollisesti estää minua tulemasta? Juu, ei. Jos sairastuu, niin sairastuu ja ilmoittaa sitten, eikä veikkaile.

Tuskin monissakaan juhlissa tarjottavia on niin tarkoin laskettu että yksi vieras vähemmän vaikuttaisi mihinkään. Saati että se yksi kakkupala tms. liikaa syöksisi ketään perikatoon. Kuin ei varmaan yksi ylimääräinenkään.

Ihan oikeasti. Yksi ihminen.

kutsut olivat eilen. Torstaina minulla oli vain yskää, eilen oli jo kuumetta ja todella huono olo. TÄNÄÄN minulla todettiin angiina ja ne huonot lbra tulokset. Tänään olen vielä huonommassa kunnossa kuin eilen?

En näköjään aloitusviestissä määritellyt tarkkoja päivi.

Minun olisi siis torstaina pitänyt tietää perjantaina olevani kovassa kuumeessa etukäteen???

No mulle tulee puoltutuilta niin paljon Partylite, Tupper ym kutsuja etten läheskään aina muista ilmoittaa etten pääse. Jos henkilökohtaisesti kutsutaan ilmoitan menenkä vai en, mutta tälläisiin massatekstareihin en välttämättä muista vastata. Jos on kipee niin se on todella hyvä syy olla menemättä eikä välttämättä edes jaksa ilmoittaa. Eikä mulle kukaan oo suuttunu, kutsuja tulee edelleen :).

Eli ap:n ystävä, joka ei ymmärtänytkään, ei ollut oikea ystävä? Näinkö se ystävyys mitataan?

No yhdenlainen mittari sekin. Vai onko sinusta ystävällistä suuttua siitä, että jos sairastun tänään ja ilmoitan ystävälle, jolla on tänään juhlat, etten kipeänä voi tulla, se ystävä suuttuu?

Olisiko parempi viikkoa ennen joka juhlaa soittaa emännälle/isännälle ja ilmoittaa, että saattaahan sitä tässä vaikka sairastua vielä? :D

No olisit voinut ilmoittaa heti kun tajusit että olosi on niin huono ettet pääse menemään. Ymmärrän teidän molempien katsantokannan kyllä.

Toisaalta tuosta kaverisi reaktiosta saa sellaisen käsityksen, että olet ehkä ennenkin tehnyt hänelle näin?

Sori, sä mokasit. Unohdit ilmoittaa ja ihan syystä kaveris otti nokkiinsa, harvat asiat maailmassa on ärsyttävämpää kuin odotella ihmistä joka ei koskaan tulekaan eikä mitään ilmoita.

Btw,miten se kaveris lapsettomuus liittyy asiaan?

Liittyy se siten että edelleen minulla on 4 lasta, hänellä ei yhtään, minulla on 3-vuorotyö, hänellä 1-vuorotyö, minä olin töissä kipeänä päivän, olo huononi päivän mittaan, hän on lomalla, minä yksin kipeänä laitoin lapset nukkumaan ja sitten kovassa kuumeessa olisi pitänyt jaksaa. En eilen aamulla ollut niin huonossa kunnossa kuin eilen illalla.

Kukaan teistä ei vissiin ole sairastunut kunnolla???

Yhteistyössä