Herättääkö teidän vajaa 3-vuotias teidät, kun käy yöllä vessassa?

Darwinin leski

Aktiivinen jäsen
28.12.2005
23 971
0
36
Meillä on nyt joku ihme kausi :| Aina ennen tuo pieni on käynyt vessassa ihan itekseen, ja mennyt sitten takaisin sänkyyn. Nyt vaatii ja kirkuu mua vessakaveriksi joka siunatun kerta, kun herää vessaan, eli n.1-3kertaa/yö.

Päivälläkin sanoo että "pissahätä" ja mun on vastattava siihen, että 'mene pissalle'. Tuo karjuu niin kauan, että vastaan :o En kehtaa olla vastaamattakaan, ettei tule housuun... En kyllä tiedä tulisiko, en ole koittanut.

:kieh: Kyllä. Kiljuu myös peittoa päällensä, janoa ja joskus ihan vaan muuten vaan huutaa. Ja kun on pakko mennä paikalle ettei muut herää ni jätkänpätkä käyttää sitä häikäilemättä hyväkseen! :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: |O

Ei onneksi yöllä herätä, mutta päivällä ilmoittaa tuon "minua pissittää" ja sitten minun pitää todeta, että "mene pissille" :D

*muoks* minä nostan aina potan yöksi tytön huoneeseen, niin käy siinä, jos nyt sattuu että tarvitsee yöllä pissille mennä. Harvemmin kuitenkaan tarvitsee.

Alkuperäinen kirjoittaja Helmi-Kana:
:kieh: Kyllä. Kiljuu myös peittoa päällensä, janoa ja joskus ihan vaan muuten vaan huutaa. Ja kun on pakko mennä paikalle ettei muut herää ni jätkänpätkä käyttää sitä häikäilemättä hyväkseen! :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: |O

Just näin ja pätkä on viikon päästä neljä vee =) .

ei herätä. just 4 vuotta täyttänyt tyttö kannetaan nukkuvana pissalle joka ilta kun mennään ite nukkumaan ja sänky pysyy yön kuivana. jos ei vessateta iltayöstä niin sit on aamulla sänky märkä.

Herättää molemmat ainakin kerran yössä....tyttö 5v tulee meitin huoneeseen ja toteaa että pissattaa ja poika vajaa 4v huutaa sängyssään että pissattaa tai janottaa tai peitto päälle muttei itse voi tulla sieltä pois.... ja tämä toistuu joka yö!

joo 4v kyl saattaa vahinkoja tulla, joskus,mut mä en tienny et sen ikäset vaippaa käyttävä,enkä nyt tätä komenttia kirjottanu moittiakseen vanhempia ,vaan ihan uus juttu oli toki eri sairaudet sit erikseen ,mut normaalisti terveet neljän ikäset.....

Alkuperäinen kirjoittaja tietämätön...:
joo 4v kyl saattaa vahinkoja tulla, joskus,mut mä en tienny et sen ikäset vaippaa käyttävä,enkä nyt tätä komenttia kirjottanu moittiakseen vanhempia ,vaan ihan uus juttu oli toki eri sairaudet sit erikseen ,mut normaalisti terveet neljän ikäset.....

Yövaippa on ihan normaalia 5v asti. Pojilla etenkin. Vasta 5v neuvolassa asiaan puututaan.

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
No yhden kerran on käynyt tyttö sen jälkeen yöllä vessas ku vaippa jäi pois ja silloin ainakin ihan itse meni ja kun huutelin perään, että mihin olet menossa niin ei edes vastannut.

Voi kun voiskin huudella, mut sit 1vee herää... :( Muistan hyvin ku esikoinen möykkäs ni "karjasin" et hiljaa nyt nukutaan, itse asiassa huusin kakkoselle kans... :whistle: Mut enää ei voi... :snotty:

meillä 5v lapsi herättää miltei joka yö mukaansa vessaan. Pelkäähän nuo pienet yöllä liikkua yksin; se mielikuvitus ;o) Kyllä se kouluikään mennessä rauhottuu....
Ja päivisin toisaankin vaatii vastauksen sanoessaan menevänsä pöntölle. Jos ei saa vastausta, seurauksena on raivoaminen ...
On muuten ruhtinaallista kun saa joskus nukkua yön läpi heräämättä, sitä heräilyä kun on tehnyt koko ikänsä. Vasta n 4v alkoi nukkua öitä läpi heräämättä.

Ihanaa kuulla, että näitä on muitakin :D Toi yöllä nouseminen on välillä mulle olevinaan niiiin rankkaa, kun silmät ristissä hippuloin pissakaveriksi... Mutta toi päiväsaikainen homma ihmetyttää ehkä enemmän. Että miksi mun pitää sanoa, että menepäs pissalle. Koska jos ollaan oltu landella koko lössi ulkona, ja on pissittänyt, niin housut nilkkoihin ja pissalle - ei silloin ole tarvinnut ilmoitella mitään, mutta sisällä kyllä? En varmaankaan pääse koskaan selville tästä asiasta :xmas: