Herätelläänkö taas keskustelun Oulun kuolleesta pikkupojasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aloittajja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aloittajja

Vieras
Ei nimiä kehiin, ettei tätä ketjua poisteta.

FTaustaa:
Äiti jätti lapsen miehelle hoitoon viikonlopuksi, jonka kanssa seurusteli. Lapsi oli n. 1,5 v ja miehen kanssa oli tuntenut joitain kuukausia.

Lapsi löytyi kuolleena. Miestä epäillään heitteellepanosta ja kuolemantuottamuksesta.

Netissä vellovien huhujen mukaan poika olisi löytynyt kuolleena naulakosta hirttyneenä. Koska kyseessä on mm. heitteellepano, ei naulakkoon ripustamisesta saa tuollaista rikosnimikettä. (oma mielipiteeni)

Netissä vellovien huhujen mukaan sekä lapsen äiti että mies käyttivät aineita. Myös tiedon mukaan lapsi olisi viety viikottain milloin kenenkin hoitoon, mutta ei isälle isän pyynnöistä huolimatta. Netissä vellovien huhujen mukaan äidin vuokra-asunnot vaihtuivat tiuhaan maksamattomien vuokrien vuoksi ja hänen toinen, vanhempi 5 v lapsensa oli lapsen isällä. Lapsilla oli eri isät.

Lapsen äiti on sekoitettu netissä useaan otteeseen erääseen koiraharrastajaan, jolla vaan on sama nimi (äidin entinen sukunimi). Käsittäkseni äidillä ei ole koiria, eikä hän myöskään ole ollut kyseisenä viikonloppuna koiratapaamisessa Helsingissä.

Mies eli äidin silloinen seurustelukumppani kiistää osallisuutensa. He olivat seurustelleet jotain kuukausia. Netissä vellovien huhujen mukaan lapsen äiti oli seurustellut nyt kuolleen lapsen kanssa vain muutaman viikon.

Miksi ihmeessä tätä pitää retostella? Asia on varmasti poliisin tutkinnassa ja he tietävät asiasta enemmän kuin me. Asia on kuitenkin niin arkaluonteinen ja surua täynnä, etten pidä kovin sopivana retostella asialla täällä.

Netissä vellovat huhut ovat netissä vellovia huhuja. Jos vellottaa noita huhua eteenpäin, ja kyse on asioista joista henkilöt voi tapahtumatietojen perusteella tunnistaa, ei ole merkitystä sillä että jätät nimet mainitesematta.
Aloituksesi on asiaton. Toivon että se poistetaan.

Modet voi mun puolesta sulkea tämän ketjun, jos näkevät tässä jotain mitä ei saisi palstalla näyttää.
Kyllähän noita netissä vellovia juoruja ruoditaan lähes jokaisessa ketjussa.
Joo ja joo. Jos olen bannini ansainnut, niin siitä vaan. En sitä pyydä, mutta siitä vaan, jos se kerran on aiheellista. Toki toivon myös sitten sitä annettavan kaikille muillekin vastaavia aloituksia tehneelle. Ei mun elämä tähän kaadu. Toisin kuin monilla muilla.

Modet voi mun puolesta sulkea tämän ketjun, jos näkevät tässä jotain mitä ei saisi palstalla näyttää.
Kyllähän noita netissä vellovia juoruja ruoditaan lähes jokaisessa ketjussa.
Joo ja joo. Jos olen bannini ansainnut, niin siitä vaan. En sitä pyydä, mutta siitä vaan, jos se kerran on aiheellista. Toki toivon myös sitten sitä annettavan kaikille muillekin vastaavia aloituksia tehneelle. Ei mun elämä tähän kaadu. Toisin kuin monilla muilla.

sanoppa miksi teet tällaisia aloituksia? nautitko jotenkin asian retostelulla?

Koen erittäin positiivisena asiana palstalaisten reaktion tähän aloitukseen! Kerrankin tuntuu siltä, että ihmisillä täällä on sydän paikallaan ja järki päässä, eikä lähdetä mukaan tuollaiseen inhottavaan juoruiluun!

Kukkia meille! :flower:

Sehän on menny nyt viel kihloihin en jätkän kans jota syytetään... ja väittää että lapsi kuollut kätkytkuoleman,mut eiköhän tästäki tule viel fakta tietoa.

Mä en ainakaan usko tuohon naulakkojuttuun, jos miestä epäillään heitteillepanosta ja kuolemantuottamuksesta.

Ihan typerää puida tätä juttua ja uskoa kaikenmaailman nettihuhuja! Olen varmaan sitten jotenkin kylmä ihminen kun luen rikosjuttuja paljon ja sitä mitä maailmalla tapahtuu, kun tämä ei kosketa sen enempää kuin muutkaan karmeat asiat joita tapahtuu joka päivä. Toki olen surullinen kun lapsen elämä päättyi näin varhain, mutta mikä järki sitä on spekuloida ja "herättää uudelleen henkiin". Lasta kun ei enää henkiin saa!

Olen aloittajan klanssa samaa mieltä, että näistä tapauksista PITÄÄ puhua. Ei ole mitään hienotunteisuuttaa siinä, että Suomessa vaietaan kuoliaaksi sae tosiasia, että mopni lapsi elää juuri tuollaisissa ja pahemmissa oloissa. Me maksamme veroissa isoja kustannuksia lastensuojelujärjestelmästä, jonka viranomaisia on ensinnäkin liian vähän työtään kunnolla tekemään, ja he myös ovat hampaattomia ja kädettömiä toimimaan. Vaikka tässäkin tapauksessa lastesuojelu varmasti tiesi minkälaista elämää lapsiraukka eli. Ja sitten vielä Suomen junttikansa on sitä mieltä, ettei asioista saa puhua niiden oikeilla nimillä, ettei narkkiäitiraukalle tule paha mieli. Ihan sama kuinka kauhena elämän tämä äiti on vauvalleen järjestänyt. Jos elettäisiin Briteissä sekä äidin että miehen naamakuvat olisivat lehdissä.

[QUOTE="Rouva";22573792]Koen erittäin positiivisena asiana palstalaisten reaktion tähän aloitukseen! Kerrankin tuntuu siltä, että ihmisillä täällä on sydän paikallaan ja järki päässä, eikä lähdetä mukaan tuollaiseen inhottavaan juoruiluun!

Kukkia meille! :flower:[/QUOTE]

Ei ole mitään kukkien arvoista siinä että äiti-ihmiset haluavat tieten painaa maton alle vakavan ongelman ja jättää suojelua tarvitsevat lapset vanhempiensa armoille. Älä ole noin valtavan naiivi. Näitä pienten vauvojen vanhempien aiheuttamia kuolemia tapahtuu Suomessakin kymmeniä vuodessa. Jos tälläiset omaan napaan tuijottavat palstamammat ottaisivat päänsä pussista ja alkaisiovat puhua asiosta niin kuin ne ovat, asia ehkä saisi julkisuutta ja ehkä ees joku näistä lapsista pelastuisi. Tämä "ne asiat ei kuulu meille"-asenne ei palvele ketään muita kuin niitä narkkihakkaajavanhempia. Kukat sinulle heidän suojelemisestaan!

Miten turvaton olo pikkuisella on pienen elämänsä aikana kerennyt olla ja tuollaisissa oloissa elää liikaa lapsia muutenkin!!! Suomen lastensuojelu on niin huono!!!!!! Pitäisi puuttua ajoissa ja jos yksi lapsi otettu jo huostaan ni miksi antaa pitää toinen??? Ei riitä sympatiaa narkki äidille joka ei selvästikkään välittänyt lapsestaan.

"Viikonlopun, jonka kanssa äiti seurusteli", mistä olet tällaiseen johtopäätökseen tullut, joo jokuhan meni naimisiin Eifel-tornin kanssa, mutta seurusteliko äiti tosiaan viikonlopun kanssa:D
Jotain rajaa voisi olla, mitä olettamuksia tuntemattomista henkilöistä julkisesti esittää.

[QUOTE="lisko";22604371]Olen aloittajan klanssa samaa mieltä, että näistä tapauksista PITÄÄ puhua. Ei ole mitään hienotunteisuuttaa siinä, että Suomessa vaietaan kuoliaaksi sae tosiasia, että mopni lapsi elää juuri tuollaisissa ja pahemmissa oloissa. Me maksamme veroissa isoja kustannuksia lastensuojelujärjestelmästä, jonka viranomaisia on ensinnäkin liian vähän työtään kunnolla tekemään, ja he myös ovat hampaattomia ja kädettömiä toimimaan. Vaikka tässäkin tapauksessa lastesuojelu varmasti tiesi minkälaista elämää lapsiraukka eli. Ja sitten vielä Suomen junttikansa on sitä mieltä, ettei asioista saa puhua niiden oikeilla nimillä, ettei narkkiäitiraukalle tule paha mieli. Ihan sama kuinka kauhena elämän tämä äiti on vauvalleen järjestänyt. Jos elettäisiin Briteissä sekä äidin että miehen naamakuvat olisivat lehdissä.[/QUOTE]

Miten lastensuojeluviranomaiset voisivat puuttua todellisiin ongelmiin, kun tälläkin palstalla on käynyt ilmi, että lastensuojelua kuormitetaan milloin milläkin turhilla asioilla.. milloin on lapsella vaunuissa nukkuessaan liikaa vaatteita päällä ja milloin liian vähän jne.

Äh, jokseenkin tekopyhää, eikö täällä retostella yhdellä sun toisella lehdistä poimitulla asialla. Vai tekeekö asian erilaiseksi se, että äidin nimi olisi joskus mainittu... ?? Vai miksi tästä ollaan niin herkkänä? En siis pidä retostelua reiluna, mutta aika vähissä olisi puheenaiheet täälläkin jos ei mitään ilttiksestä löydettyä saisi mainita.

Kaikki Auerit, kouluampumiset, lestojen hyväksikäyttöjutut, kaikki vastaavat - on lapsia osallisena tai ei - nousee nettikeskusteluissa esiin,ja monen monen ketjun verran niitä "retostellaan".

[QUOTE="vieras";22604673]Miten lastensuojeluviranomaiset voisivat puuttua todellisiin ongelmiin, kun tälläkin palstalla on käynyt ilmi, että lastensuojelua kuormitetaan milloin milläkin turhilla asioilla.. milloin on lapsella vaunuissa nukkuessaan liikaa vaatteita päällä ja milloin liian vähän jne.[/QUOTE]

Tässä olen samaa mieltä. Mutta itse asiaan....tämä retostelu on aivan tyhmää eikä johda oikeasti mihinkään, tarviiko asiasta puhua? jos on tarve niin sitten mutta meidän äitien kuuluu vetää yhtäköyttä ja hoitaa lapsemme mahdollisimman hyvin ettei tämmöistä tapahtuisi.
Meidän kuuluu laittaa ne pienet etusijalle kun niitä tehdään kerran, ei keskittyä itsensä jalustalle laittamiseen ja muiden äitien parjaamiseen tai juoruiluun....tässä on se hetki jolloin pitää jokaisen miettiä miten parannamme omien ja toisten lasten elämää..

Yhteistyössä