Heräileekö muiden 1,5v:t vielä öisin??

Tai ei tavallaan heräile, vaan kitisee ja itkeskelee niin kauan, että saa pullon käteensä, jossa on vettä.
Mä en tajua, miten saan sen yöpullon pois käytöstä.. Jossain vaiheessa jo oli ilman, mutta sit tuli mahatautiin ja piti antaa yölläkin juomista.
Pitääkö mun vaan huudattaa tyttöä monta yötä, että sais sen pullon pois??
Esikoisella tuo pullottelu kun loppu kokonaan 1 vuotiaana ja yöheräilyt n. 7 kuisena...
 
Meillä kolme vee
heräilee vielä joka yö; on tehnyt sitä koko ikänsä... Nyt helpottaa kun kömpii itse viereen ettei tartte nousta ja mennä rauhottelemaan 10 kertaa yössä. Siinä jää onmatkin unet aikas minimiin :whistle: Vieressäkin kesken unien kitisee ja känisee välillä. Rasittavaa. Mutta olen tuudittautunut siihen että kouluiässä helpottaa ;)
 
Meillä poika heräilee silloin tällöin, mutta vaan sen kerran-pari. Nyt on just ollut sitä heräilemistä, kun pikkuinen tekee poskihampaita. Pullon takia ei heräile, rauhoittuu yleensä ihan vaan silittelyyn ja jatkaa unia. Ja aina välillä kausia, jolloin nukkuu tyytyväisenä monta viikkoa yöt heräilemättä =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 12:35 kukeseen kirjoitti:
Meillä poika heräilee silloin tällöin, mutta vaan sen kerran-pari. Nyt on just ollut sitä heräilemistä, kun pikkuinen tekee poskihampaita. Pullon takia ei heräile, rauhoittuu yleensä ihan vaan silittelyyn ja jatkaa unia. Ja aina välillä kausia, jolloin nukkuu tyytyväisenä monta viikkoa yöt heräilemättä =)
Meillä menee myös näin,rauhoittuu sitten,kun annan pojalle käden tai sormen.. =)
 
meillä poitsu nyt 1v7kk ja nukku (tilan puutteen vuoksi kun rakennettiin ) pinnasängyssä pidempään kuin isommat sisarukset (vanhemmat muuttuvat jatkettavaan sänkyyn 1v3kk ikäisinä). Kun päästiin muuttaan uuteen kotiin jossa oli oma huone myös tälle juniorille niin siihen asti kitisi ja kätisi öisin, mutta ei mitään ihmeempiä palveluja kuitenkaan vaatinut, ainoastaan tutin ja silittelyä. itskein heräilin monesti yössä. Muuton jälkeen nukkuin muutaman yön meidän huoneessa pinnasängyssä ja opetteli vain uusia paikkoja.
Viikko muuton jälkeen siirsin suoraan omaan huoneeseen nukkumaan ja jatkettavaan sänkyyn. Pari yötä itkeskeli, mutta sitten se loppu kuin seinään. Yöllä ei mitään kuuluu ja aamulla normaaliin heräämisaikaan herää itsekseen ja ilman itkuja käpsyttelee minun viereen kainaloon "heräämään". Olen nyt itsekin nukkunut paremmin kun on ollut hiljaista ja lapsikin saanut rauhassa nukkumaan.
Eli kannattaa kokeilla jotain tuollaista juttua, Tietenkin tämä oli meidän perheen juttu mikä toimi meillä ja jokin muu juttu saattaa toimia teillä.
 
Meilläkin heräillään, välillä on vessaan hätä välillä ei. Aina ei ole edes kunnolla hereillä, mutta itkeskelee tai puhelee unissaan, kokee päivän asioita uudelleen höpötyksestä päätellen. Joskus vaatii sen, että on mentävä viereen silittämään päätä tai pitämään kädestä joskus riittää, että sanoo "sh sh" tai sit vaan "äiti on tässä" jos äitiä hokee sit jatkaa untaan. Ikää on kesäkuussa 2v. Kai tää tästä iän myötä paranee, toivottavasti.... :)
 
Vaihtelevasti, joskus herää,joskus ei. Mutta mä olen 32 ja tarviin juomista miltei joka yö, kun maistuu niin kissanp*ska suussa kun herää :p Eli en osaa vaatia lapselta jotain, mihin itse en ole koskaan pystynyt, eli nukkumista läpi yön juomatta :saint:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 09:28 reetta kirjoitti:
No ei heräile, mutta eipä olla ikinä pullolle sängyssä opetettukaan ja yöllä ei ole syöty eikä juotu puolen vuoden iän jälkeen. 11-12 tunnin unet nukkuu putkeen.
No ei meilläkään opetettu syömään sängyssä,ja yösyömisen lopetti reilu 4kk iässä.Meilläkin oli kausi(n.puol vuotta,ehkä ylikin) kun nukku 11-14h yössä putkeen,nyt neiti 1v10kk herää melkein joka yö itkeskeleen pari kertaa ainakin ja joskus menee aamuyöstä niin rähinäksi että jäädään hereille viiden jälkeen.
Sänkyyn en ota kuin ihan poikkeustapauksissa koska meidän sänkyyn ei mahdu ja miestä en viitsi passittaa sohvalle muutakin tosiaan siinä vaihees kun itse on nukkunut monet yöt huonosti ja viideltä pari aamua heränny.
En tiedä onko tää nyt joku vaihe iässä vai mitä mut toivottavasti joskus rauhottuu.
Ja siis meillä ei öisin anneta maitoa,tuttia tai yms.eli ei sen takia heräile.
 
eva
Valtaosa lapsista heräilee öisin vaatien jotain vanhemmiltaan noin kolmivuotiaiksi asti. Se on siis ihan normaalia. Se, millaista huomiota öisin on sopivaa ja tarpeellista antaa riippuu ihan perheestä.

Meillä ikää on 1v 11kk ja normaalisti yöt sujuvat tauotta tai yhdellä heräämisellä, josta selvitään helposti ihan vain käymällä pikaisesti katsomassa tai antamalla vesipullo. Jonkin verran on myös yöllisiä kitinöitä, jotka eivät vaadi meiltä mitään toimenpiteitä, mutta vielä ei olla opittu nukkumaan tarpeeksi sikeästi ettei kiinnitettäisi niihin huomiota. Olen ymmärtänyt, että jos tässä on jotain poikkeuksellista niin korkeintaan siinä mielessä, että useimmat tämän ikäiset lapset eivät nuku yhtä usein öitään tauotta.
 
pojanäippä
Meillä poika 1,5v nyt 2-3kk nukkunut ilman että yöllä saisi maitoa. Tuttia kyllä kitisee pari-kolme kertaa yössä, mutta poika nukkuu vieressä ja riittää kun tutin nostaa suuhun niin jatkaa uniaan. Nukkuu 10-12h putkeen.Maito vain jäi pois. Päätin että maitoa ei enää yöllä anneta, ja poika varmaan tajusi et äiti tosissaan eikä ole sitä maitoa kaipaillutkaan. Illalla ennen nukkumaan menoa juo maitopullollisen sängyssä.
 
Meillä ei ole neito pulloa saanut kun joskus 4kk iässä, sitten se jäi, ei siis tarvitse mitään palveluja öisin, mutta nyt on alkanut heräilemään kerran yössä ja haluaa viereen. Olen nostanut tytön muutaman kerran meidän keskelle ja jatkaa siinä onnellisena unta mutta aikas äkkiä siitä sitten alkoiki tapa. Viime yönäkin itki ja nostin viereen, oli niin onnellisen näköinen neito kun pääsi kainaloon ja laittoikin heti silmät kiinni. Kaippa tää on joku hellyystankkaus kausi.
 

Yhteistyössä