herään juuri tukehtumaisillani

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyttää

Vieras
onko muilla. Rv 35 ja yöllä herään siihen kun vedän paniikis henkee kun meinaa tukehtua. óon kääntyny selälleni nukkumaan yön aikana.

ärsyttävää herätä siihen että tuntuu et on just kuolemaisillaan ja sit saa haukkoo henkee kauan aikaa...

oliko tosta selällään nukkumisesta vauvalle jotain haittaa, äidillehän se on ilkeetä mut oliko siitä jotain vauvalle.

tuskin nyt mitään vakavaa kun iteki herää aina sit hetkenpäästä et tuskin siitä nyt kerkee mitään tapahtumaan

Hei! Sairastuin muutama vuosi sitten raskaana ollessani vaikeaan paniikkihäiriöön ja sairaus alkoi juuri noilla yöllisillä "tukehtumisilla". En halua pelotella, mutta näin minulla.

Vaikka ahdistus, paniikkihäiriö ym. aiheuttaakin vastaavia oireita, uskoisin että tässä on kyseessä ihan tavallinen juttu: kun kohtu nousee ja alkaa painamaan keuhkoja, hapensaanti vaikeutuu. Itselleni on yhtä #&%?$!*ä istua suorassa tai maata selälleen, heti loppuu happi.

Juu minä kans haukon useasti henkeä ku herään ja johtuu varmaan just tuosta, että kohtu on noussu niin ylös..

Ja nukun aina selälläni suuremman osan yöstä. Sitä sanotaan, että selällään ei ole hyvä nukkua jos se tuntuu itsestä huonolta ja painaa isoja verisuonia niin että sinua alkaa huimaan ja pyörryttään, koska silloin se estää myös kunnolla hapen pääsyn sikiölle..
Mulla mulla ei ainakaan tunnu yhtään pahalta, ainut on tuo että joskus huomaan herääväni kans tuohon kun tuntuu ettei saa happea.

Moonlight ja rv.40

Minua ei heikottanut selällään olo, mutta toki estin yöllä selälleen kääntymisen. Laitoin jalkojeni väliin imetystyynyn tukemaan lantiota , reittä ja säärtä. Imetystyyny on sopivan pitkulainen tähän ja vauvakin tuntui pitävän tästä asennosta, kun oli kiinnittynyt varsin alas (olen saanut kaksi lasta) ja ylempi jalkani ei ahdistanut. Seläntaakse laitoin tavallisen tyynyn, jotta huomaisin, jos meinaisin mennä selälleni.

Yöllä heräilin ja tokaa odottaessani jouduin välillä herättämään miehenikin kääntämään minua kyljeltä toiselle kyljelle, koska jäin kääntyessä jumiin selälleni. Oli luiset liitokset niin löysällä, etten päässyt itse kääntymään muuten kuin istualleen nousten. Olisin kyllä voinut vetää sänkyni erilleen mieheni sängystä ja silloin olisin saanut jalat lattialle molemmilta kyljiltäni. Vointini oli muuten hyvä loppuraskaudessakin ja onneksi luut löystyivät näin, jotta päälle neljä kiloiseni mahtuivat syntymään helposti.

Itselläni ei ole ollut tätä tunnetta (vielä) mutta eräs tuttavani heräsi juuri samalla tavalla yöll ja säikähti ihan hirveästi, pyysi jo miestään soittamaan ensiapuun,palolaitokselle (nii-in), minne vain, josta olisi saatavilla helpotusta. Syynä oli juuri se,että kohtu oli noussut ylös ja hankaloitti hengitystä, sillä painoi keuhkoja,muta pikkuiselle se ei ollut vaarallinen,säikäytti äidin vain kovasti.

Itse nukun selälläni, kierähdän sinne aina unissani oikealta kyljeltä, mutta olotilassa ei ole ollut muutosta, päinvastoin, tuntuu että vasemmalla kyljellä nukkuminen sattuu. Tsemppiä! Siellä ne elimet hakevat vain lisää tilaa :)

Yhteistyössä