Herääkö lapset aina kitinällä ja/tai itkulla?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Herätys!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Herätys!

Vieras
Täältä oon keksiny nyt kysyä näistä lapsijutuista, kun itte oon lapseton ja miehellä on lapsi 2vee. Tää mukula kun herää aamulla, niin aluks tuntuu (mun havaintojen mukaan ainakin) aina kitisevän vaikka sais nukkua niin pitkään kun nukuttaa, eli herää itse. Ei mitään riehukohtauksia, mutta siis kitinää, pientä itkua tms. Eikö vois herätä ilosena normisti? Äkkiä se siitä tokenee ja alkaa pyydellä velliä, mut seki on vielä vähän niinkuin kitisemällä.

Minun lapset heräävät iloisina ja ennen kaikkea pirteinä.
Nuoremman päiväuniltaherääminen on välillä takkuista ja silloin tällöin ihan kiukuttaakin.

Meillä jossain vaiheessa vanhempi heräs päiväunilta tosi kiukkuisena, varmaan johtui osin ainakin siitä et heräs tavallaan kesken unien. Joskus jouduin herättämään kun ois nukkunut vaikka kuinka pitkään. Sit laitoin aina pikkusiskon, sillon noin vuosikas, aina herättämään siskonsa ja sillon ei ollut niin kiukkuinen. Isosisko oli siis tuolloin reilu 2 vuotias.

Meillä on pojalla menossa joku ihme kitinä vaihe aamuisin. Mikään ei ole varsinaisesti vinossa, mutta kitisee ihan joutavan päiväsestä. Poika siis 2,5v. Aiemmin oli iloinen ja nauroi heti herättyään, joten toivon että tämä on vain ohi menevä vaihe =)

Esikoinen heräsi vauvana aina ja nykyäänkin välillä. Hänellä on atoopinen iho, joka ärsyyntyy helposti. Luulen, että nukkuessaan poika hikoilee ja kun kiehnää hikisenä vasten lakanaa, ärsyttää se ihoa. Kun iho on paremmassa kunnossa herää paremmalla tuulella.
Itseänikin inhottaisi herätä aina kutinaan ja epämukavaan oloon :(

Seuraavat kaksi lasta heräävätkin useammin hyväntuulisina. Päiväunilta välillä heräävät kiukkuisina, mutta silloin luulen etteivät ole vain nukkuneet tarpeeksi ja heräävät kesken unen.

Meillä on pojalla menossa joku ihme kitinä vaihe aamuisin. Mikään ei ole varsinaisesti vinossa, mutta kitisee ihan joutavan päiväsestä. Poika siis 2,5v. Aiemmin oli iloinen ja nauroi heti herättyään, joten toivon että tämä on vain ohi menevä vaihe =)

Okei. Ehkä tämäkin voi olla vaan vaihe. Toivottavasti. Meilläkään mikään ei tiettävästi ole sen koommin vinossa. Ihan vaan kitisee ja joskus voi jopa hiukan itkaistakin. Tiedä häntä sitten. Kummia otuksia.

Ei ole vauvaa isommat lapset meillä heränneet, muuta kuin joskus tosi harvoin (mikäli toista olisikin vielä nukuttanut ja toinen on herättänyt) Iloisina ja pirteinä kukkuvat kuin duracelpuput useimmiten jo aamuseitsemältä.

Meillä on herännyt aina itkien tai kitisten. Sen muutaman kerran, kun ei ole kitissyt, olen suurinpiirtein meinannut sydänkohtauksen meinannut saada, kun lapsi onkin kömpinyt itse pois sängystä ja tullut moikkaamaan. Tuota on tapahtunut lapsen koko elinaikana alle 10 kertaa.

Onkohan mun lapsessani joku vika? Mä en tätä ennen ole tajunnutkaan, että lapsi edes voisi herätä hyväntuulisena ja leikkiä itsekseen. Olen vain ihmetellyt, kun jotkut sanovat, etteivät välttämättä nouse heti lapsen herättyä vaan torkkuvat vielä. Olen vain ihmetellyt, miten ne jaksavat kuunnella, mutta nyt tajuan, että eihän tosiaan kaikki kitise.

No on normaalia että noin pieni herää kitisten- Hänellä on todennäköisesti nälkä ja märkä vaippa. Se sen sijaan ei munmielestä ole järkevää, että hän saa velliä aamupalaksi... Miksei kunnon puuroa tai muuta ruokaa jolla oikeasti nälkä lähtee?

Meillä reilu 2-vuotias herää ihan tyytyväisenä, joo, iloisenakin, mutta kaikki on kuitenkin kamalan vaikeata sitten, kun jotain pitäisi tehdä esim mennä potalle tai vaihtaa vaatteet tai odottaa aamupuuroa jne. Sitten kitisyttää ja narisuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja 2 v:n äiti;23148825:
Onkohan mun lapsessani joku vika? Mä en tätä ennen ole tajunnutkaan, että lapsi edes voisi herätä hyväntuulisena ja leikkiä itsekseen. Olen vain ihmetellyt, kun jotkut sanovat, etteivät välttämättä nouse heti lapsen herättyä vaan torkkuvat vielä. Olen vain ihmetellyt, miten ne jaksavat kuunnella, mutta nyt tajuan, että eihän tosiaan kaikki kitise.

Huojentavaa kuulla tämä :) meilläkin on siis ihan normaalia.

meillä lapsia 3: näistä yksi herää aina kiukkuisena, kitisee jne. tämä ominaisuus siis ihan vauvasta saakka. toinen herää aina hyvällä tuulella ja kolmas haluaa omaa rauhaa siinä heti herättyä, päättää sen jälkeen vasta "tuulensa".

Yhteistyössä