hepatoosiarvojen rajat

SEE
Alkuperäinen kirjoittaja SEE:
Tossa linkki mistä näet myös noi viitearvot...

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=snk03071
Ton mukaan kyllä ovatkin hieman koholla. mutta yleisesti kyllä noi viitearvot jotka annoin on käytössä.
 
Hassu juttu...mulla oli asat 156 ja alat 60 ja lääkäri viittas vaan kintaalla koko jutulle :eek: Tosin muutenkin epämiellyttävä tapaus tämä lekuri mutt ei oo kivaa tollanen asenne kolminkertasiin arvoihin kun kyse on mun ja vauvan terveydestä :(
 
ja huomenna sille. Soitin ite nyt äitipolille lekurille ja ne sanoivat et ei huolta vielä mut liikelaskenta ja verikoe jatkuu. Sanon ton sit huomen lääkärille B) se saa käskyt sieltä Porvoosta eli ei varmaan tykkää kun etukäteen ite panikoin :whistle: ja soittelen mut muuten valvon yön jne mietin ja pelkään .ja esikoinen tarttis hoidon jos joutuisin osastolle esim.viikonlopuksi
eli pakko jotain ennustetta koittaa saada =) mut kaipa sitä saa potilas olla aktiivinen............... mun juttuhan tää on =)
 
Rajoist en nii ite tiiä,mut piti tulla kertoo jotta edellisist raskauksist miun asat vajaa 500 ja alat rapiat 300
Nyt rv 11+6 ja odotan milloin rupeevat nousee...ed.raskaudes eka sairaala reissu ol vkol 27+ ja toine 34+
 
Sappihapot ne on jotka merkkaa hepatoosissa.Arvo tulee olla alle 12.Sitten katotaan myös maksa-arvoja mutta sappihapot on ne tärkeimmät.Ne aiheuttaa sitä kutinaa,sappohapot nousee ihon alle ja siellä kutittaa,sisäistä kutinaa johon ei auta rasvaus tms.
 

Yhteistyössä