Henotes-seurakunta? tietääkö kukaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei, tuo seurakunta on ihana paikka, jossa kävin paljon vuosia sitten ja sain kasvaa hengellisesti. Hyvät suhteet ovat säilyneet siellä käyviin uskoviin vuosien ajan. Tervehenkistä opetusta. Ei lainkaan helluntailaista, vaan maltillista, lähinnä luterilaista meininkiä, mutta oppi lähellä baptistioppeja, uskovien kaste. Myös Lutherin puheista opetettiin. Itse olen helluntailainen, menin naimisiin helluntailaisen miehen kanssa ja muutin toiselle paikkakunnalle, missä ko srk:lla ei ole toimintaa. Melko pieni srk, mutta ainakin Helsingissä on niin paljon valinnanvaraa. Eikö ko srk:lla ole palkattuja ihmisiä töissä, vaan kaikilla on päivätyö. Ainakin lasten pyhäkoulutyö yhteen aikaan oli aivan mahtavaa, samoin nuorisotyö. Maltillinen srk ja opetus hyvä, en suosittele, jos etsin jotain "extreme"-juttuja.

Olen käynyt kyseisessä seurakunnassa helsingissä vuonna 2009, sitten noin 3-Vuoden jälkeen kävin samassa seurakunnassa Tampereella. nettiin on monet kirjoittaneet ja oon kuullut huhu puheita seurakunnasta, mutta kun kävin uudestaan srk:ssa 2012 tampereella niin, mielestäni seurakunnassa on jäseniä keillä on paljon hengellistä viisautta ,ja hyvin ottivat minut huomioon kun kävin tulivat heti juttelemaan ja tekeen tuttavuutta, itse olen helluntalainen joten meno on aikalailla erilaista, suosittelen lämpimästi :) kyseessä on melko pieni seurakunta ovat vähän sisäpiiriporukkaa.

Näin toimii Henotes-seurakunnan sielunhoito:

Ahdistunut ihminen tulee hakemaan apua. Tällaiselle ihmiselle on tärkeää ja hienoa, että joku kuuntelee. Sielunhoito on kumminkin sitä, että objektille selitetään kuinka kaikki ongelmat ovat muiden kristittyjen syytä. Kun kerran pikku hiljaa käy selväksi että kaikki muut kristilliset yhteisöt ovat vaarallisia, ei jää enää muuta vaihtoehtoa kuin Henotes. Sielunhoidon objektista siis tulee Henoteksen jäsen. Ongelmat eivät häviä mihinkään, koska ne on selitetty pois ja hengellistetty. Hetkellinen apu toki tuli jo siitä, että ko. henkilö sai huomiota osakseen, esirukousta ja keskustelua. Myähemmin pitää taas saada päätä vadille ja uusia syyllisiä, kun varsinaista perusongelmaa ei ole hoidettu ja se jatkaa oireilua.

Yhteistyössä