Henning Mankellin kirjat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lukuhiiri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Wallanderit on dekkareita, ihan loistavia nekin kaikki. Koko tuotanto on yhtä hyvää miun mielestä, tuo minkä mainitsit taitaa olla ainoa mitä en ole lukenut. Ja se ihan uusin =)

Mankell on hyvinkin tuttu. Olen lukenut suurimman osan hanen tuotannostaan. Kiinalaisen luin viimeksi.

Minusta kirja oli kamalan raskas luettava. Teos on monimutkaisesti ronsyileva , joka ulottuu aina kiinalaisten orjaksi kaappaamisesta 1800-luvulla nyky-Kiinan huippuliikemiesten juoniin, kasittamattaman taidokkaaseen kosto-operaatioon, Kiinan ja Afrikan valtioiden valisiin suunnitelmiin yhteistyosta ja maailman talouden haltuunotosta siirtamalla Kiinan liikavaestoa viljelemaan Afrikan hedelmallisia seutuja. Mina en oikein ymmartanyt tuota murhien syyta oikein kunnolla. Ya Ru halusi kostaa esi-isien kokemat vaaryydet seka tahto ajaa omaa etua muista piittaamatta. Hanessa yhdistyvat perinteinen esi-isia kunnioittava kiinalainen ja haikailematon psykopaatti.

Sopivasti kirja ilmestyi olympiavuonna, jona Kiinasta ja ihmisoikeuksista muutenkin puhutaan paljon. Nama asiat ovat aina tapetilla.

Monet ovat kehuneet kiinalaista hanen parhaimmaksi teoksekseen. Mina en valitettavasti pitanyt .

Mutta onko teille muuten tuttu hanen nuortenkirjat?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen lukenut kaikki Wallander-kirjat. Mielestäni loistava kirjailija.

Peesi, paitsi muutama vielä luettavana. Katsoitteko televisiosta silloin, kun noita Wallandereita tuli elokuvina?

Meillä mieskin katsoi, kun tuli televisiosta, kirjoihin ei koske.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Peesi, paitsi muutama vielä luettavana. Katsoitteko televisiosta silloin, kun noita Wallandereita tuli elokuvina?

Meillä mieskin katsoi, kun tuli televisiosta, kirjoihin ei koske.

Katsoin yhden, en tykkää :/

Ihan kaikki olen lukent, ja pidän :)

Jos Wallanderit luet, lue ihmeessä aikajärjestyksessä --> usein on viittauksia edellisiin teoksiin. "Kasvoton kuolema"-niminen dekkari aloittaa Wallander-sarjan, suosittelen :)

Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Olen. Olen melkein kaikki kirjat lukenut, ainoastaan tuo italiallaiset kengat ovat lukematta.

Piditkö siitä? Miäkään en ole tuota Italialaisia kenkiä lukenut, se taitaa olla uusimman lisäksi ainoa =)

Pidin kirjasta paljonkin. Kirja vei mennessaan afrikkalaiseen todellisuuten. rasismi rehottaa. Valkoiset ja mustat ajavat haikailematta omia asioitaan.

Yhteistyössä