Henkisesti rankka työ, miten tätä jaksaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huokaus"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huokaus"

Vieras
Tai itse työ sinänsä on ihan kivaa, rankkaa kyllä sekin mutta sen kanssa pärjää. Ongelma on työpaikan ilmapiiri, joka on muuttunut ihan koko ajan vaan huonompaan suuntaan. Ja syynä on kai lähinnä pomo, jonka johtamistaidot on ihan hukassa.

Mitään tietoa se ei välitä, uusia työntekijöitä tupsahtelee aamuisin kahvihuoneeseen, eikä se (=pomo) ole viitsinyt infota ketään mitenkään. Se tekee muutoksia koko työnkuvissa, eikä infoa niistä etukäteen mitenkään. Se ei pidä pätkääkään meidän työntekijöiden puolia, pimittää kaiken mahdollisen tiedon ja jos me jostain saadaan jotain tietää, se ei kommentoi asiaan mitenkään. Kaikki asiat pitää tehdä niinkuin on aina tehty, vaikka työ ois mielekkäämpää ja tulis tehtyä ihan samalla tavalla, jos me työntekijät saatais päättää edes jostain. Mut ei. Työvuorojen vaihdot on kielletty, työroolien vaihdot on kielletty muuten kuin ennalta sovitun kaavan mukaan. Jos sä toivot jotain työvuoroja, niitä sä et saa, mut jos ilmoitat että esim. lääkärireissun tms syyn takia joku tietty vuoro tulevaisuudessa ei käy, niin sen se laittaa. Työnohjaukseen se ei suostu lähtemään, "menkää keskenänne jos sille on kerran tarvetta". Täysin asiattomista asioista se höykkyyttää työntekijöitään, mutta sitten taas pomon persauksia nuoleskelevat alkoholistit ja täystumpelot ja sosiaalisesti kyvyttömät senkun porskuttaa ilman ensimmäistäkään varoitusta.

Esimerkkejä on kai kymmeniä lisääkin.

Mä oon niin henkisesti väsynyt tuohon. Ennen meillä oli niin hyvä ilmapiiri, koko työyhteisö puhalsi yhteen hiileen, mutta nykyään on pelkkää kyräilyä ja selän takana puhumista. Kukaan ei tiedä mistään mitään, pomo ei ota vastuuta mistään eikä kerro mitään, muutoksia tulee eikä kukaan pysty niihin millään tavalla varautumaan kun ei niistä kuule muuten kuin huhupuheina käytävillä.

Saa nähdä kestääkö psyyke tätä niin kauan kunnes pomo joskus jää eläkkeelle, vai pitäisikö suosiolla lähte jonnekin muualle töihin.

Kuules. Mulla on ihan sama tilanne. Taitamaton pomo, joka käytöksellään ja toiminnallaan tekee hallaa työyhteisölle. Suosii joitain, vihaa joitain ihan vaan miten lystää. Näyttää vihan suoraan, ivaa ja nälvii. Työ on kivaa, mutta MISTÄÄN ei voi ikinä neuvotella, mitään ei saa edes pyytämällä, pomo latoo jopa lomat. Perseennuolijat saa hyvät loma-ajat, muut huonot.

Mitään ei voi tehdä asialle. Olen myös henkisesti ihan loppu. Kuulun noihin vihatuihin, vaikka olen työkavereiden mielestä aivan mahtava työkaveri.