henkilökohtaisen avustajan palkka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työtön täysin työllistetty äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työtön täysin työllistetty äiti

Vieras
Mulle tarjottiin että yhtyisin henkilökohtaiseksi avustajaksi tyttärelleni jolle on vaikea löytää avustajaa. Paljonko näillä on palkka? Kyseessä 11-v keskiasteisesti kehitysvammainen, epilepsiaa sairastava vaikea hoitoinen lapsi.

Perheenjäsenet ja samassa taloudessa asuvat henkilöt.

- Työaikalakia ei sovelleta työnantajan perheenjäsenten työhön. Avustajana olevalle perheenjäsenelle tai samassa taloudessa asuvalle henkilölle ei makseta työaikakorvauksia, tapaturvavakuutusmaksuja tai työttömyys-vakuutusmaksuja eikä myöskään vuosiloma-ajanpalkkaa tai työterveys-huollon maksuja.

Tuo pisti silmään...

Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:

- Työaikalakia ei sovelleta työnantajan perheenjäsenten työhön. Avustajana olevalle perheenjäsenelle tai samassa taloudessa asuvalle henkilölle ei makseta työaikakorvauksia, tapaturvavakuutusmaksuja tai työttömyys-vakuutusmaksuja eikä myöskään vuosiloma-ajanpalkkaa tai työterveys-huollon maksuja.

Tuo pisti silmään...

Äitini toimii omaishoitajana isälleni... Laskin kerran piruuksissani tuntiliksan... Ottaen huomioon työn määrän ja vapaa-ajan sekä mittavan henkisen rasiitavuuden.. :whistle: Omaishoitajien palkkiot nousuun!!!

Juu niin minunkin, toisaalta nyt olen saanut omaishoidontukea eikä siitäkään saa mitään lomakorvauksia. Nyt on vain niin paha tilanne että minua ollaan laittamassa väkisin kurssille ja lapselle ei ole avustajaa/hoitopaikkaa. Mieluummin olisinkin lapsen kanssa kotona jos vaan saisin suunnilleen saman kuin työttömyysraha on.

Alkuperäinen kirjoittaja melle:
Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:

Tuo pisti silmään...

Äitini toimii omaishoitajana isälleni... Laskin kerran piruuksissani tuntiliksan... Ottaen huomioon työn määrän ja vapaa-ajan sekä mittavan henkisen rasiitavuuden.. :whistle: Omaishoitajien palkkiot nousuun!!!

Mutta nyt ei ole kyse omaishoitajasta vaan henkilökohtaisesta avustajasta. Olen jo omaishoitaja....

Eikö siinäkin ole jotenkin ainakin kolme palkkaluokkaa vähän sen mukaan miten vaativaa avustettavan kanssa on. Jos on apuvälineitä tai nostoja ja lääkityksiä tai pelkkää seurustelua. Minulla on ollut 9e 10e sekä 12e tunnilta. Siis työtehtävistä riippuen.

Yhteistyössä