Henkilökohtainen avustaja?

Janoschin tarinatuokio

Aktiivinen jäsen
19.08.2009
1 227
0
36
Mulla loppuu vanhempainvapaa lokakuun loppupuolella ja tekisi mieli hoitovapaalle jäätyäni kuitenki hiukan saada taas työkokemusta. Kovasti kiinnostaisi tuollaisen henkilökohtaisen avustajan työt, niitä kun on aika paljon osa-aikaisena tarjolla. Onkos kukaan täällä toiminut ko. työssä ja mitä piditte?

Jos avustat aikuista, niin se on usein fyysisesti raskasta. Riippuu ihan minkälaista apua avustettava tarvitsee, onko työ nostelua ja pepun pesemistä vain koulussa avustamista jne. Palkka ei ole kovin hyvä.

Siskoni on henkilökohtainen avustaja ja hänen työ on aika leppoisaa. Avustaa näkövammaista ja työtehtäviin kuuluu mm. lehtien lukemista ääneen eikä hirveesti mitään hoitotyötä. Ruokaa tekee myös.

Juu,palkka ei osa-aikasena ole kovin kummanen.
Ite oon kokenut antoisammaksi olla hlö avustajana lapselle jolla esim.adhd kuin aikuiselle kehitysvammaiselle jolla down syndrooma kera pahan sydänvian,raskasta hommaa henkisestikin,kun sai olla monesti soittamassa ambulanssia :ashamed:

Mulla on itellä selkä pjaskana, eli toiveena ois asiakas, jota ei tarvi nostaa. Muuten kaikki päivittäistoimissa ja kotiaskareissa auttaminen luonaa :) Palkka ei oo häävi, tiedän, mutta ois se kaikki plussaa kuitenkin.

Ajattelin just iteki sitä, että jos tuuri käy ja asiakkaan kanssa kemiat kohtaa, niin sehän ois ihan huippuduuni :D Nytkin ois haussa just tuollainen unelmapaikka, nuori avustettava, kodinhoidossa ja harrastuksissa tarvitsisi avustajaa, 35h/vko. Mutta nyt ei oo vielä taloudellisesti kannattavaa ajatella töitä, koska sitte saisin vaan minimipäivärahan työssäolopäiviltä :(

MÄ laitoin meiliä tuolla edellisessä viestissä mainitsemalleni avustajaa hakevalle. Ei se ota ellei annakkaan ja jos työajat sopis yksiin mun miehen duunin kanssa, ni taidanpa hakea jo nyt :) Oishan se muutaman satkun kuitenki enemmä ku kelasta ja lisäksi sitte vielä se päiväraha :D

Mutta miten on, maksetaanko hlökohtaisille avustajille sitte enemmän ilta- ja viikonlopputöistä? Eli ne normaalit prosentit? Palkanhan maksaa kuitenkin joku virallinen taho, eikä tämä avustettava itse...