Hengenahdistus raskaana??? Ei kulje happi....:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikaelli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mikaelli

Vieras
Rv 32 ja kamala olo. Kokoajan saa kiskoa happea eikä siltikään saa, ahdistaa ihan kamalasti. Mulla ie oo astmaa, asun lapissa joten ei ole katupölyä eikä siitepölyä, ei oo flunssa...
pelottaa et saaks vauva tarpeeksi happea minulta, kun sitä ei riitä itsellenikään! TUntuu kans et mitä enemmän sitä ajattelen, etten saa happea, niin entistä pahemmaksi menee. Kokoajan vaan kiskon ja kiskon, olo on ihan kauhee. :( Ja tällasta siis ei koskaan aiemmin!!

Ja paniikkia kun pukkaa ajattelemisesta niin tottahan se olo pahenee. Muista, se on vain sinun kuvittelua, luultavasti henki kulkee todellisuudessa ihan hyvin. Mene maaten ja koita saada vauvaa liikkeelle jotta asento muuttuisi.

Mulle tuli noita töissä joskus juurikin noilla viikoilla. Vauva painaa isoja verisuonia, ja veri ei kuljeta happea tarpeeksi nopeasti. "Kohtaus" menee ohi, kun nouset seisomaan/ vaihdat asentoa. Ne on inhottavia tilanteita, kun itse pelästyy ja mulla kanssa työkaverit pelästy.

oiskohan jotain paniikkijuttua...ei kyl sellasetkaan oo tuttuja! Ja nää ei oo kohtauksia, tätä on kestänyt nyt kolme päivää putkeen enkä oikein saa nukuttuakaan. :(

Jos ei oo moista koskaan ennen ollut, luulisin että tota vauvan asento-painaumaa vaan.

Teoriassa voi viitata sydämeen. Itselläni ainakin sydämen sivuäänen takia neuvolassa kysytty onko hengenahdistusta ja vaikkei ollut, kontrolloitiin äitipolilla ja sydänpolilla, ettei ole sydänvika. Sydämeni siis varmuuden vuoksi ultrattiin. Se katsottiin siksi, koska sydänvaivainen ei ehkä jaksaisi turvallisesti alatiesynnytyksen rasitusta.

Suosittelisin siis kertomaan ahdistuksesta neuvolaan ja kysymään onko kohdallasi syytä tarkistaa sydän oman synnytysturvallisuutesi vuoksi vai onko vaivasi ohimenevä/vaaraton.

Eläkä nyt säikähä tai stressaa! :)

kiitos vastauksista! Sydämestä sen verran, että mulla on kovasti rytmihäiriöitä ollut pitkin raskautta. Hemoglobiini on alhainen (100 pintaan eikä nouse! ) ja samoin verenpaine mut pulssi on sika korkee, lepopulssiki yli 90 koko ajan.
En mä tiedä muts atuntuu et oon jotenki paniikissa koko ajan. Eka laps tulossa ja oon alkanu pelkään synnytystä. Henkee ei muuten ahdista kun oon kaupungilla tai ulkona :/

Alhainen hemppa voi kyllä aiheuttaa vaikka mitä oireita. Pelot ja paniikintuntemuksetkin äkkiä johtaa pinnalliseen hengittämiseen ja kierre on valmis... Kysy rohkeasti ammattilaisen mielipidettä asiaan niin ehkä saat mielenrauhan ja oikeanlaista apua jos sitä sattuisit tarvitsemaan :)

No en ihmettelis jos tääki olis, kun kaikki liikkeet tuntuu jossain alamahalla tai kohdun suulla! Ei ne osanneet neuvolassa viimeks sanoa miten päin on...viikko sitten siis.

Yhteistyössä