hemmottelupäivä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Hei, elämä on riepotellut minua viimeaikoina todella paljon ja olen myös lihonut muutaman kilon joka vetää mielialaani alaspäin. (Edelleen kuitenkin ihan hyvässä kunnossa mutta muutamaa kiloa painavampi) Minulla on huomenna lomapäivä ja haluisin aloittaa päivän kivalla tavalla ja hemmotella itseäni koko päivän. Mitä tekisitte itse? Rahaa minulla ei ole paljoa joten kampaajakäynnit ym hoidot pitää jättää välistä mutta jos tulee mieleen jotain halpoja tapoja niin kertokaa : ) Tarvitsisin paljon piristystä ja haluaisin viettää kivan vapaapäivän. Mikä olisi teidän unelmapäivänne tai miten itse toteuttaisitte sen?

Jos paistaa aurinko ja käytössä on auto niin lähtisin meren tai järven rantaan, toinen vaihtoehto on villisti kuohuva koski :love:

Niiden äärellä voisin oleskella hetken, kauemmin jos ottaisi mukaan vaikka omia herkkuja, suklaata tai voileipiä.. :)

Pitkä suihku, hyvää ruokaa.. tapoja on monia :)

Toisaalta voisi lähteä uimaan jos uimahalli on vielä auki eikä mennyt kesän ajalle jo kiinni :) tai sitten ihan vaan puistoon rauhalliselle kävelylle tai reippaalle sauvakävelylle tai pikkuisen pidemmälle pyörälenkille :)

Joskus sekin, että kulkee rauhassa tuo mielihyvää ja onnellista oloa :)

Minä lämmittäisi saunan ja saunoisin ihan yksin. Tai sitten uimahalli/kylpylä. Söisin hyvää ruokaa, nukkuisin päiväunet, kävisin kävelyllä, kunntelisin hyvää musiikkia tai katsoisin lempisarjaani. Jotain rauhallista ja kuuntelisin omia ajatuksia.

Jos rahaa ei olisi paljoa niin tekisin näin:
Pakkaisin eväät reppuun ja hyppäisin pyörän selkään. Ajaisin läheisen kansallispuiston maisemiin ja nauttisin olostani. Katselisin puiden kääpiä, kuuntelisin lintujen laulua - rauhoittavaa.

Kotona menisin saunaan, söisin hyvin ja nauttisin viinipullollisen hyvän elokuvan kera.

Kuuntelisin kaikkia aistejani ja yrittäisin niiden kaikkien kautta hemmottelua. Kosketus (kuuma suihku tai sauna, lämpö, mukava vaate ihoa vasten puettuna), tuoksut (suihkussa tai luonnonhelmassa), ja sitten liikeaistin herättely (kävely ja joogahetki), mukavaa katseltavaa (illalla ehkä lempileffa, katson mielelläni samoja uudelleen...). Koko päiväksi rauhallinen ympäristö ettei melua ja kuuloaisti saa levätä (vaikka kirjastokäynti jos ulkona sää huono), kivat maut (irtopähkinähyllyltä valikoima energiaa tuovia herkkuja).

Kun miettii aistien kautta mitä todella kaipaa, niin ei tarvitse hirveästi miettiä mistä tykkää tai mikä olisi kivointa tai mitä ehtisi tehdä. Keho kertoo kun siltä kysyy :)

Yhteistyössä