Hemmetti, pitääkö broilerikiusauksen broilerit paistaa ennen uuniin laittoa!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lilli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lilli"

Vieras
En ole ennen tehnyt ja nyt oli broilerisuikaleita jääkaapissa, niin sekoitin sit vaan perunasipulisekoituksen kanssa ja työnsin uuniin..

Aloin sit miettimään, että olisko pitäny ruskistaa ensin ja googlettelemalla oli joka reseptissä, että paistaa ensin..

Mut eikö nuo tuolla kypsy jos antaa olla tunnin tai ylikin?!

Mä olen aina paistanut. Mutta olen syönyt sellaista kanaruokaa, mihin tuli riisi-ohraa, persikkaa ja broilerisuikaleita ja kaikki laitettiin raakana vuokaan. Nestettä perään. Löytyisköhän jostain Myllyn Parhaat sivulta? Ohje kun oli paketin kyljestä.

Huolehdi vaan tarpeeksi pitkä paistoaika. Ja nestettä joutuu ehkä lisäämään, jottei kuivu ja ruoka ehtii kypsäksi.

[QUOTE="...";27312140]Mä olen aina paistanut. Mutta olen syönyt sellaista kanaruokaa, mihin tuli riisi-ohraa, persikkaa ja broilerisuikaleita ja kaikki laitettiin raakana vuokaan. Nestettä perään. Löytyisköhän jostain Myllyn Parhaat sivulta? Ohje kun oli paketin kyljestä.

Huolehdi vaan tarpeeksi pitkä paistoaika. Ja nestettä joutuu ehkä lisäämään, jottei kuivu ja ruoka ehtii kypsäksi.[/QUOTE]

Niin.. Kun järjellä ajattelee, niin pakkohan sen on kypsyä jos tunnin tai reilun on uunissa..

Niin.. Kun järjellä ajattelee, niin pakkohan sen on kypsyä jos tunnin tai reilun on uunissa..

Riippuu siitä mitä kaikkea muuta siinä on mukana. Sekoittele ainakin. Kannattaa ens kerralla ehdottomasti kypsentää etukäteen.!

Meillä oli justiin joku kastikepussi, mistä tavattiin ohjetta, että broilerit ja pastat vaan raakana pannuun. Piti tulla puolessa tunnissa valmista. Puolen tunnin kuluttua oli kanapalat aivan raakoja! Lopulta oli ainakin tupla-ajan uunissa ennen kuin uskottiin, että kana on varmasti kypsää. Siinä vaiheessa kaikki nesteet oli jo haihtuneet ja imeytyneet.

Varsinkin jos broilerit laittaa kylmien (jopa jäisten perunapalojen) sekaan, niin kypsyminen tapahtuu niin hitaasti, että broilerista valuu kaikki lihasnesteet ulos. Siksi siis suositellaan ottamaan paistopinta, joka sulkee lihan pinnan.
Lopputulos on mureampaa näin.
Mutta kyllä kypsää saa molemmilla tavoilla, kun antaa olla uunissa riittävän kauan.

Yhteistyössä