Hemmetin työkkäri...

• Viestiketjun aloittaja mikä sotku tästä tuli
  • Ensimmäinen viesti
mikä sotku tästä tuli
oon tästä ennenkin kertonut mutta en löydä aloitusta enää kun en muista otsikkani...

mutta joo mainistin työkkärissä että voisin suorittaa loppuun kesken jääneet merkonomin opinnot. kyse vaan parista etätehtävästä ja opinnäytetyöstä. No nyt sitten työkkäri vaatii jonkun selvitys lapun koulusta opintojen laajuudesta jne. No kouluun otin yhteyttä ja siellä ei ole ketää paikalla. Työkkäristä tuli sitten lappu että mun työmarkkinatuki on katkaistu koska en ole sitä lappua toimittanut ja sen takia olen nyt sitten päätoiminen opiskelija(huom opintotukea en voi enää saada).

Mitenkäs tää nyt sitten menee kun mulla on sovittu työelämävalmennus joka on siis työharjoittelua elokuun alusta. Saanko mä sitten sen työmarkkinatuen tästä koulu sekoilu jutusta huolimatta vai miten tää menee??

ap.
[QUOTE="jaa";26686916]sunhan tossa ois pitäny olla aktiivinen ja ilmottaa työkkäriin ettet saa niitä tietoja määräaikaan mennessä.[/QUOTE]

Niin mä tein.. Sanoivat ettei auta että heidän on pakko tehdä päätös tietyn ajan sisällä.. mutta että tuo päätös on kumottavissa heti kun saan sen paperin toimitettua heille....

ap.
[QUOTE="vieras";26686946]Oletko sama aloittaja, joka kyseli täältä neuvoja lopputyön tekemiseen, kun et ohjeesta huolimatta ymmärtänyt, miten se tehdään?[/QUOTE]

Olen juu. Tosin tuo lopputyö ongelma on ratkennut. Löysin henkilön jolla kokemusta asiasta ja voi ohjata mua.

Aiak outoa, että työkkäri on katsonut sinut päätoimiseksi opiskelijaksi jos et ole edes koulun kirjoilla. Kannataa siis olla viellä työkkäriin yhteydessä ja selventää asiaa, eli että sinä et opiskele vaan puhuit siitä yhtenä vaihtoehtona.
Tuo siis kuulostaa ihan siltä, että työkkärissä on ymmärrätty asia väärin...

ap.
Taas tää asia stressaa mua aivan helvetisti... kaikki olis ok jos mä saisin sen helvetin paperin sieltä koulusta.. mutta voin saada sen vasta 6.8 alkaen.. ja mulla alkais se työharjoittelu juttu sitten jo 1.8. mutta mitä järkeä on sinne mennä jos en kuitenkaan saakaan sitä työmarkkinatukea kun työkkäri ilmoitti että oon täyspäivänen opiskelija enkä oikeutettu työmarkkinatukeen..

saatana saatana...

eikä asiaa auta yhtääm että mies painostaa mua kokoajan tän asian kanssa että se pitää selvittää mä en jaksa kohta enää.. elämässä muutenkin raskaita asioita meneillään :(

ap.
No niin nyt mulla on se paperi sieltä koulusta ja vien sen huomenna työkkäriin. Soitin sinne jo tänään että kuinkas sen työharjoittelun kanssa.. Noh tuumasivat että en voi/saa mennä sinne harjoitteluun kun olen päätoiminen opiskelija niin kauan kunnes toimitan sen paperin koulusta ja siitä tehdään jonkinlainen päätös.. Kiva multa meni nyt sitten aivan mahtava työharjoittelupaikka alta työkkärin paskojen takia. Miksei ne mulle sanonut että mun on turha mennä työharjoitteluun kun tilanne on tämä. Kun ne kerta tiesi sen.. Kyllä nyt VITUTTAAA!!!
On niin voimat loppu :(

ap.
[QUOTE="ope";26849234]Miten sulla on voinut olla työharjoittelupaikka, jos et ole koulun kirjoillakaan?[/QUOTE]

Ei tää työharjoittelu liity millään tähän kouluun vaan työvoimatoimisto sen työharjoittelun järjestää tai työelämävalmennukseksi sitä kutsutaan kun ikää on yli 25v.

Yhteistyössä