hemmetin mummo!!!!

nyt ei ole kyse lasten omasta mummosta, onneksi. vaan naisesta, joka asuu lähistöllä
(muttei kuitenkaan samassa talonyhtiössä). aina, kun joku on lastensa kanssa pihalla tämä mummo ilmestyy siihen kärppänä (kyllä, talonyhtiön pihaan) ja aloittaa samat kysymykset : "onko se tyttö vai poika? mikä sinun nimi on?" välillä laulaa "jumalan kämmenellä" ja sitten taas joristaan hänen sotia käyneestä isästään, toivotellaan jumalan siunausta, kysellään onko lapsi tyttö vai poika.. mummo tuntuu oikein kyttäävän, että joku on hiekkalaatikolla ja PAM! pölähtää paikalle. samoin jos lähtee esim. kauppaan kävellen, tämä seniorisissi kiihdyttää perään kävelysauvoineen. kerran pistäydyin postilaatikolla & eikös tuttu hahmo ala lähestyä kadun toiselta puolelta, suu vimmatusti heiluen..

AARHG sanon mie |O kaikkihan me vanhenemme ja blaa blaa blaa, mutta en vain jaksaisi tuota enää. mutta toisaalta ei viitsi vanhalle, sekaisin olevalle ihmiselle sanoakaan että "painu nyt helvettiin siitä, kiitos". mies nauroi kerran, että joku kerta kun könyämme aamulla alakertaan & avaamme keittiön verhot, niin mummo seisoo ikkunan takana huulet heiluen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä;29667046:
Se on aika varmasti yksinäinen. Tulee kyllä suru toista kohtaan.
kyllä, yksinäinen ja täysin harmiton mutta se ei tee tilanteesta yhtään vähempää epämukavaa! varsinkin, kun olen allerginen kaikenmaailman jeesus-jutulle ja sitten toinen laulaa virsiä vieressä, kun koetat tehdä hiekkakakkuja..
 
"V ieras"
Onhan se rasittavaa, tiedän kokemuksesta. Itse olen koittanut pysyä asiallisena ja vaihtaa kuulumiset.
Itse olen ateisti ja kuuntelen kyllä kaikki jeesus-jututkin, ne ei mua haittaa. Niillä kun ei ole mitään merkitystä mulle.

Se on muuten taloyhtiö, ei taloNyhtiö ;)
 
Täydellisen epätäydellinen
Vastaa sille jollain muulla kielellä kuin suomeksi? Vaikka siansaksaa alat solkottamaan, jos vaikka jättäisi rauhaan? Jos todellakin on muistisairas eikä muista sinua yhtään. Joudut kyllä joka kerta puhumaan kielillä mutta ehkä siitä pääsisi muutamaa minuuttia nopeammin eroon?

Itse tulen ihan ok toimeen muistisairaiden kanssa joilla ei ole mitään hajua kuka olen, juttua aina riittää. Se on sitten astetta rankempaa kun vanhus muistaa että olet olemassa mutta lähimuisti pätkii eikä muista että kävit katsomassa edellisenä päivänä ja soittaa kun ollaan hylätty hänet kun ei olla käyty kertaakaan katsomassa.

Ymmärrän kyllä tuota jeesus-allergiaa, itselläki on muutamiin asioihin samanlainen allergia, sekä sen ettei aina ole niin sosiaalisella tuulella että jaksaisi jotain riippakiviä, tai ei ole luonteeltaan kaakattava kanaemo joka ottaa siipien suojaan kaikki jotka vain vilkaisevatkaan päin (kuvaan lähinnä itseäni tällä, vaikka välillä tulee evvk-jaksoja).
 
Nämä höperöt mummot tulee lisääntymään räjähdysmäisesti kun joka paikassa pitkäaikaisosastoja suljetaan ja panostetaan kotihoitoon.. Pyh sanon minä! Tässäkin taloyhtiössä on mummo joka on naapurikyylä.. tai no niit on tääl montakin. Aina se jaksaa selittää kuinka sen mies kuoli ja kuinka sen laps oppi lukemaan 3v. Jaksaa se pari tuntia ainaki pöpöttää jollei kauemminkin. se on pisin aika mitä on jaksanut kuunnella.
Kaivelee taloyhtiön roskiksia ja siitä oon tehny useamman valituksen. Ja juu oon dementiaosastolla töissä tällä hetkellä. Tänäänkin kuunnellut 11h mummoja ja paappoja joten en sillee kauheesti jaksais niitä enää täälä kotona kuunnella. Tykkään työstäni luojan kiitos!
 
[QUOTE="sipsi";29667474]Minun pahin painajainen on tulla vanhaksi höperöksi...[/QUOTE]

Mun näkemyksen mukaan meistä jokainen kokee tuon kohtalon enempi tai vähempi, tai sitten on vaan omituinen nuoremman sukupolven mielestä, vaikka itse toimisi kuinka järkevästi omasta mielestään. Muistisairaan pään sisään olisi hyvin mielenkiintoista päästä :)
 

Yhteistyössä