Hemmetin Kela!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Odottaja

Vieras
Onko hitaammin toimivaa laitosta olemassa?!

Olen jättänyt äitiysrahahakemuksen 5 viikkoa sitten, eikä päätöstä ole vieläkään tullut.
Johan tässä kohta ehtii äippälomallekin jäädä, eikä tietoakaan rahapuolesta :/

Mikä siellä kestää.....

Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
Niin ja hyvässä lykyssä sulle tulee sieltä vielä selvityspyyntökin. :whistle:

Joo, sitä tässä pelkäänkin. Mitäs tosiaan jos joutuu valittamaan päätöksestä tms.
Taidan huomenna soittaa sinne. Varmaan ovat unohtaneet mun hakemuksen johonkin pöydän kulmalle :(((

Mä jätin 6viikkoa sitten ja eilen kysyin perään jo toisen kerran... Nyt väittivät, ettei koko hakemusta edes ole heille tullut |O |O |O |O :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: ja mä kun sen vein vielä ihan kelassa sisällä olevaan postilaatikkoon asti liitteineen päivineen :headwall: saavat huomenissa tehdä mun päätökseni odottaessa :kieh: :whistle: :kieh: |O

Mulle tuli äp-rahasta päätös 4:ssä päivässä. Sitä just ihmettelinkin, että kyllä ne tekee päätöksen sellaisessa asiassa nopeasti kun ei kiire olisi, mulla oli silloin menossa rv 23 kun se päätös tuli. Mut sitten kun kiire olis, nin eipä näy ei..

Alkuperäinen kirjoittaja Odottaja:

Olen jättänyt äitiysrahahakemuksen 5 viikkoa sitten, eikä päätöstä ole vieläkään tullut.

Mikä siellä kestää.....

no soita ja kysy mikä maksaa!!
niin mä ainaki teen jos ei ala kuulua,sillä se selviää ku ottaa puhelimen kouraan ja pirauttaa! :D

Alkuperäinen kirjoittaja Odottaja:

Mikä siellä kestää.....

onko sinulla palkallista ä-lomaa? jos kelan ja työnantajan pitää kommunikoida keskenään, päätös voi kestää.. (myös sinun eduksesi palkkakehityksestä riippuen)

kannattaisi ehkä soittaa ja varmistaa..

Eilen kävin oikein tiskillä täyttämässä sen hakemuksen sen virkailijan kanssa. Kumma jos ei ole hakemus saapunut perille...

Minä laitoin viime viikolla sinne sellaisen lisäkorvaushakemuksen reseptilääkkeistä ja jo eilen oli tullut rahat tilille. Oli muuten iloinen yllätys, se ei mikään pikkusumma ollutkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin siis juurihan laitoin sähköpostia ja kysyin!!

Ei ole työnantajaa, kun olen yrittäjä.

No siinähän se viivästyksen yksi mahdollinen syy sitten tulikin, olet yrittäjä. Ne taitaa olla visaisempia hakemuksia ratkaistavaksi tulojen selvittelyn osalta, menee kauemmin aikaa.

onko varmasti kaikki paprut mukana? tulos- ja tase, tulojen selvityslomake, viimeisin tilinpäätös, mis näkyy tulos ja mitä niitä muuta oli, no viimeisimmästä veroilmoituksesta kopio...

Yhteistyössä