HEMMETIN ISO ongelma...

Tyyris Tyllerö

Aktiivinen jäsen
05.12.2005
5 944
1
36
Kaveripariskunta, jota ei oo nähty pariin vuoteen ainakaan välimatkasta johtuen, pyysi meitä saaristomökille muutamaks päiväks heidän kanssaan lomaa viettämään kuun loppupuolella. Mun NIIIIIN tekis mieli lähtee, mutta kun on pari isoa muttaa matkassa....

1. Matkaa sinne olis 400km suuntaansa. Mun pitäs lähtee itekseen lasten kanssa, koska miehellä ei ole lomaa silloin. Se isoin mutta tässä on tuo meidän auto. Hemmetin paskassa kunnossa eikä mulla oo luottoa siihen, saattaa huonoimmassa tapauksessa jättää matkalle... Laina-autoaa ei mistään saada. Myöskin tuo matkan pituus mietityttää, mulla kun tuppaa tulemaan kova päänsärky pitkästä ajomatkasta (jumittaa niskan ja hartiat venyttelyistä huolimatta)

2. Raha. Hemmetin paha mutta. Kun sitä ei oo. Pitäs lainata jostain reissua varten rahaa. Ja ei mitään tietoa milloin pystys takas maksamaan...

3. Yleisillä ei voida mennä, koska maksaa vielä enemmän kuin oman auton käyttö. Pelkät matkat tekis 200e edestakaisin...

Mua ahdistaa ja sydäntä viiltää. Tää olis just sitä, mitä mä tartteisin. Laatuaikaa kivojen immeisten seurassa, luonnon keskellä, ei kiireitä...

Mä haluun. Mut pahoin pelkään etten saa...

Valitettavasti jos mä oisin sun tilanteessa niin en varmaan menisi.

Ensinnäkään jos rahaa ei ole, niin en kehtaisi sitä keltään alkaa lainaamaan, varsinkaan jos ei tiedä milloin voi maksaa takaisin.

Mutta toivottavasti saat jonkun ratkaisun asiaan.

Voihan kökkö. Toi auto on ehkä kaikista isoin mutta, mä en ainakaan uskaltaisi lähtee noin pitkälle matkalle jos kokoajan sais pelätä millonka se piiputtaa. Onks ny ihan varma kans, ettei mistään sais. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Voihan kökkö. Toi auto on ehkä kaikista isoin mutta, mä en ainakaan uskaltaisi lähtee noin pitkälle matkalle jos kokoajan sais pelätä millonka se piiputtaa. Onks ny ihan varma kans, ettei mistään sais. :(

On. Ja sieltä mistä vois saada, autot on samassa kunnossa kuin meilläkin...

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Kahden lapsen ja tavararöykkiön kanssako? :D

sitten ei jää muuta, kuin yrittää järkätä joku kimppakyyti, jos tuurilla onnistuisi. eikö netissä ole joku paikka missä voi ilmoitella kulkemisistaan ja tarjota/pyytää kyytiä josko vain reissureitit natsaisi jonkun kanssa.

Joku yksinkulkeva pitkämatkalainen voisi tarjota reissun. ä + pari lasta + tavarat on jo toki aiheuttaa hiukan päänvaivaa, mutta tuuriaan voisi silti koettaa.

tuollanen seurue toisaalta olisi ihan kokemus sinänsä, joten minä ainakin olisin valmis vähän ekstravaivaakin näkemään, eli pieni lisämutka (ovelle asti vieminen) ei haittaisi, vaan kruunaisi koko hauskuuden.

miten ois junamatka?? Perhelipulla pääsee aikuinen ja 6-16 lapsi n. aikuisen lipun hinnalla ja alle 6 vuotiaat tais olla ilmatteeks, kannattaa katella vr:n sivuilta ja 400 kilsaa menee hujauksessa.

Onnistuisko matkustaminen vaikka viikonlopuksi, niin että mieskin pääsisi matkaan?

Jos reissu on kuun lopussa, niin onnistuuko vähän pihistämään jostain muusta ja laittaa muutama lantti säästöön? Omistatko visaa/käyttöluottoo tai muita kortteja jota vois vinguttaa? Niille kun takasinmaksussa on aikaa eikä tartte heti ens kuussa kaikkea kerralla maksaa.

Mutta jos tää olis ainut reissu, niin mä ainakin lähtisin, tosin keltään en rahaa lainais.

Pitkä matkakaan ei ole ongelma, muutama pysähdys piknikille levähdyspaikoille ja siinä vähän jalottelua ja päänsärkytabut mukaan.

on meinaan aika tylsiä työmatkoja, kun yksin esim. väliä eteläkarjala - varsinais-suomi yksin ajelee. jos vain aikataulu antaa myöten, niin joidenkin lasten kanssa ihan mielellään poikkeaisi vaikkä jätkeillä saimaan kanavalla etc.

eikö maailma olisiki mukavampi paikka jo kaikea tällaista voisi tapahtua - tarjota ennestään tuntemattomille (aina joskus, kerran vuodessa , kerran 10:ssä vuodessa,
lomakyytejä samalla omatkin harmaat ja vastenmieliset työmatkat tulisivat paljon viihtyisemmiksi kulkea...

herään reaalitodellisuuteen ja lopetan haaveilun tähän

Alkuperäinen kirjoittaja saaki:
miten ois junamatka?? Perhelipulla pääsee aikuinen ja 6-16 lapsi n. aikuisen lipun hinnalla ja alle 6 vuotiaat tais olla ilmatteeks, kannattaa katella vr:n sivuilta ja 400 kilsaa menee hujauksessa.

Joo, niin menee ja edstakaiselle matkalle tulee hintaa noin 200e :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onnistuisko matkustaminen vaikka viikonlopuksi, niin että mieskin pääsisi matkaan? Ei onnistu, mökki on heille varattu su-to.

Jos reissu on kuun lopussa, niin onnistuuko vähän pihistämään jostain muusta ja laittaa muutama lantti säästöön? Omistatko visaa/käyttöluottoo tai muita kortteja jota vois vinguttaa? Niille kun takasinmaksussa on aikaa eikä tartte heti ens kuussa kaikkea kerralla maksaa. Ei ole mistä säästää. Eletään kädestä suuhun. Luottokorttia mulla ei ole.

miten ois junamatka??....400 kilsaa menee hujauksessa.

Kannatan myös junailua aina kun vain mahdollista. Etenkin lasten kanssa.

Meillä ainakin pikkulasten aikaan piti joskus oikein erikseen lähteä junalla ihan vain sen vuoksi kun lapset halusivat päästä junailemaan.

Junamatkan sujuvuus riipppuu muuten paljon reiteistä. Etenkin pienten lasten kanssa vaihdot (asemilla raitelta toisille kulmemiset ja odottamiset) eivät ole herkkua etenkään tavararöykkiöiden kanssa.

no ohhoh, ite just reissasin oman 9-veen kanssa n.400 kilsaa junalla ja yhteen suuntaan matka oli kyllä vaan jotain 41 euroo, ompas hinnoissa sitten eroja.

Samaa mietin. Nuorempi lapsi vielä pääsee ilmatteeksi ja 7v menee puolet aikuisen lipusta.

eli kannattais ehkä jättää matka nyt tällä kertaa väliin, harmi :| Mut varmasti pääsette joku toinen kerta sit. Ja keksikää jotain muuta mukavaa perheen kanssa, mitä voitte tehdä vain kotona. Vaikka syötte hyvin ja pelaatte koko perhe jotain peliä. Laatuaikaa kato. Mut ymmärrän et pettymys on suuri :hug:

Yhteistyössä