Hemmetin imetys.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höhllll
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

höhllll

Vieras
Voihan imetys. Imetän.. tai yritän imettää molemmista rinnoista vauvaa. Mutta hän nukahtaa :( Enkä usko, että maitoa tulee tarpeeksi... kun pumppaan maitoa, sitä tulee vain 10-25ml yhteensä. Annan korviketta lisäksi.
Miten saan maidon tulemaan :(
Imetän sängyssä pitkällään, en osaa istualtaan imettää. Vinkkejä, neuvoja?
Toivoin, että voisin antaa vain omaa maitoa, mutta ei.,.

Heeeiii, älä missään nimessä luota pumpatun maidon määrään!! Mä en oo ikinä herunut kunnolla pumpulle, silti imetystä nyt 10 kk takana ja 5 kk niistä täysimetystä! :)

Tsemppiä ihan mahdottomasti, itse taistelin ekat kuukaudet ongelmien kanssa, mutta tsempillä niistä pääsin yli :D Kyllä sitä maitoa tulee kunhan vaan imetät, imetät ja imetät! Lisäksi voit toki pumppailla!

Meillä poika nukahti alkuun heti tissille, piti vain herätellä aina ja riisua vaikka vaippasilleen, että pysyi hereillä. Ja tissiä voi vaihtaa vaikka miten usein, jos se auttaa pitämään vauvan hereillä. Mellä toimi nämä keinot, kannattaa kokeilla. Sitten 1,5kk iässä alkoi jo sujumaan paremmin, tajusi syödä ennen kuin nukahtaa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Heeeiii, älä missään nimessä luota pumpatun maidon määrään!! Mä en oo ikinä herunut kunnolla pumpulle, silti imetystä nyt 10 kk takana ja 5 kk niistä täysimetystä! :)

Tsemppiä ihan mahdottomasti, itse taistelin ekat kuukaudet ongelmien kanssa, mutta tsempillä niistä pääsin yli :D Kyllä sitä maitoa tulee kunhan vaan imetät, imetät ja imetät! Lisäksi voit toki pumppailla!

Ai juu, nyt vasta luin että annat myös korviketta.. Onko mahdollista antaa sitä ihan minimit ja yrittää lisätä imetyskertoja? Ei tietenkään tarvitse pitää lasta nälässä :)

Pyri antamaan vain rintamaitoa, koska korvikkeen antaminen vähentää omaa maidontuotantoa. Vauvan kastelusta (ja painonnoususta) voit päätellä saako vauva tarpeeksi maitoa. Yöllä imettäminen nostattaa maitoa herkemmin. Pumppaamalla saatu maito ei kerro siitä kuinka paljon vauva saa maitoa. Vauvaa voi herätellä kutittelemalla jalkapohjista kun hän nukahtaa rinnalle. Sitkeesti vaan imettelemään, tsemppiä! :)

Imetysasennolla ei ole merkitystä, imetä vauvaa niin että teidän on molempien hyvä olla.

Alkuperäinen kirjoittaja ida:
Pyri antamaan vain rintamaitoa, koska korvikkeen antaminen vähentää omaa maidontuotantoa. Vauvan kastelusta (ja painonnoususta) voit päätellä saako vauva tarpeeksi maitoa. Yöllä imettäminen nostattaa maitoa herkemmin. Pumppaamalla saatu maito ei kerro siitä kuinka paljon vauva saa maitoa. Vauvaa voi herätellä kutittelemalla jalkapohjista kun hän nukahtaa rinnalle. Sitkeesti vaan imettelemään, tsemppiä! :)

Imetysasennolla ei ole merkitystä, imetä vauvaa niin että teidän on molempien hyvä olla.

Peesaan tätä ja sairaalassa neuvoivat vielä puristelemaan (hellästi tietenkin) jalkapohjia ja kämmeniä, niissä on akupisteet.

Yhteistyössä