helvetti tätä verokortti touhua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt en ymmärrä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt en ymmärrä

Vieras
miks hitossa se tuossa viimeisessä vaiheessa ilmoittaa että

Verokortti palkkaa varten
Voimassa 01.02.2014 alkaen
Perusprosentti 5,0 %
Lisäprosentti 31,5 %
Tulorajat 987,27 €/kuukausi
455,66 €/kaksi viikkoa
227,83 €/viikko
32,55 €/päivä

Ku ei se nyt noin voi mennä. mun kuukausipalkka on 1800e. mutta työ kestää vaan 6kk joten sille ajalle laitoin tulot kun en mä voi tietää millaiset tulot mulla on sen 6kk jälkeen sittenhän mä teen uuden verokortin jos tulot muuttuu. Mutta miks hitossa se nyt näyttää että raja kuukausitulolle on 987e??????

No kyllä sun pitää heittää joku arvio koko vuoden tuloista, jos ilmoitat puolen vuoden tulot koko vuodeksi niin tietysti se olettaa kuukausitulot puolet pienemmäksi.

Voithan laskea sillä oletuksella että saat 6kk palkkaa ja loppuvuoden työttömyystukea, arvion ei tarvi olla tarkka vaan voit tosiaan laskea uuden kortin sitten kun tiedät loppuvuoden tulot.

Valitse vaihtoehto, jossa otat koko vuodelle yhden tulorajan. Silloin ei kuukausittaisilla tuloilla ole merkitystä. Uskotko, että teet loppuvuodesta töitä? Jos vastasit kyllä, laske myös ne mahdolliset tulot mukaan tai maksat loppuvuoden tuloista huomattavasti enemmän veroja.

Ja se vielä että jos sun kuukausitulot ei ole vakiot (niinkuin sulla ei oo kun et tiedä loppuvuodesta) niin ota kortti jossa on yksi tuloraja koko vuodelle, ei tuommoista kuukausilohtaista korttia.

Kannattaa aina ottaa se B-vaihtoehto eli se jossa yksi tuloraja koko palkkakaudelle. Ja vero.fi/verokortti osoitteessa saat kätevästi lisättyä arvion vuoden tuloista myös muista etuuksista kuin palkasta :) Ja muutosverokortti heti vaan sitten jos tiedät tulojen muuttuvan.

Yhteistyössä