helsinkiläiset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen koko ikäni asunut Kamppi-Töölö alueella ja tälläkin hetkellä töölössä. Nyt meille on kuitenkin tulossa esikoinen ja haluttaisi muuttaa johonkin alueelle missä olis sitten paljon muitakin lapsia. Itä-helsinkiin ei kyllä haluttais lähteä eikä hirveen pohjoiseen muutenkaan, mutta suositelkaapa jotain kivoja asuinalueita joissa asuu paljon lapsiperheitä:) ja siis helsingistä, ei espoosta/vantaalta yms.:) niin ja kerrostalo asuntoa etsitään:)

ei espoossa mitään vikaa varmaan ole, mutta meille helpompaa pysyä helsingissä. Työt, kaverit, perheet yms. on kaikki tässä lähellä sitten. Myös julkisilla matkustaminen espoossta helsinkiin on kalliimpaa kuin helsingin sisällä.

[QUOTE="Lila";22298478]Mikä vika mukamas Espoossa on? :kieh:[/QUOTE]

En minäkään tunne Espoota kodiksi. Ei mitään vikaa, käyn siellä töissä, mutta ilmapiiriltään täysin toisenlainen.

Oulunkylä, Käpylä, Meilahti nyt ainakin kävisivät ap:n kriteereihin. Maunulasta itse pidin, mutta se ei ole kaikkien mieleen. Lauttasaari taas ei miellytä minua, mutta monet muut tuntuvat siitä pitävän. Pikkuhuopalahti on kanssa varteenotettava vaihtoehto. Ruskeasuo kiva, mutta ei kauheasti lapsia.

En minäkään tunne Espoota kodiksi. Ei mitään vikaa, käyn siellä töissä, mutta ilmapiiriltään täysin toisenlainen.

En ole AP, kommentoin vain...

Oulunkylä, Käpylä, Meilahti nyt ainakin kävisivät ap:n kriteereihin. Maunulasta itse pidin, mutta se ei ole kaikkien mieleen. Lauttasaari taas ei miellytä minua, mutta monet muut tuntuvat siitä pitävän. Pikkuhuopalahti on kanssa varteenotettava vaihtoehto. Ruskeasuo kiva, mutta ei kauheasti lapsia.

Kaikki nuo hyviä. Maunula hivenen köyhä, paljon kaupunginasuntoja.
En myöskään ymmärrä mikä ihmisiä Lauttasaaressa viehättää, mielestäni kaukana eikä sinne kulje edes raitiovaunu, bussit ruuhkaisia.

Meilahti ja Pikkuhuopalahti aivan ihania mutta mielestäni hintavia.

Käpylä on oikein kiva ja käsittääkseni hinnaltaan kohtuullinen.

Pitäjänmäen/Konalan lisäisin vielä listaan, kohtuullisen rauhallisia alueita ja Konala on kasvavaa seutua, uskon että suosio nousee piakkoin.

Kumpula ja Arabia. Kumpula on liikenneyhteyksiltään hyvä, harrastusmahdollisuuksia paljon ja myös "luontoa". Viikinmäki on uudehkoa aluetta. Veräjämäki on yksi vaihtoehto myös.

Ei ole lapsiympäristö? Sanotaanko vaikka niin, että kesäisin on helppoa löytää kesäisin tekemistä koululaisille, jos vanhemmat töissä. Leikkipuistoissa on ilmainen lounas kesäisin ja talvisin ilmainen iltapäiväkerho koululaisille. Asukaspuistoja on monta ja niissä kaikenlaista toimintaa myös pienempien lasten vanhemmille. Rattaiden kanssa pääsee ilmaiseksi vaikka Suomenlinnaan saakka, ettei tarvitse kotona näivettyä yksinäisyydessä.

Palveluja, luontoa, puistoja, muita lapsiperheitä ja ilmaisia tapahtumia. Tänäänkin esikoinen oli Postitalossa tekemässä Halloween-kortteja. Yleensä käyvät lauantaisin satutunnilla lähikirjastossa. Ennen kouluikää olivat päiväkodissa, eikä vuoropäiväkotipaikan järjestyminen ollut suuren työn takana toisin kuin useimmille tämän palstan vanhemmille pienemmillä paikkakunnilla.

Mikä vika Töölössä? Töölössä on kuule ihan paljon lapsiperheitä!
Mutta jos ei kelpaa niin muuta Lauttasaareen tai Munkkaan.

Jos taas et taloudellisista syistä voi asua kanta kaupungissa ja joudut muuttamaan kauemmaksi suosittelisin Käpylää.

Niin ja itse olen "päässyt pois" noin 500 asukkaan kylästä. Erittäin tyytyväinen siihen, että kouluissa on valinnanvaraa ja harrastuksiin mennäkseen lapsia ei tarvitse kuskata kymmeniä kilometrejä plus että erilaisuutta siedetään paremmin, koska enemmän väkeä tarkoittaa heterogeenisyyttä.

Joku voi hyvin viihtyä maalla, mutta minulle Helsinkikin tuntuu jo hieman ahtaalta miltei kymmenen vuoden jälkeen.

Me on asuttu lasten kanssa, silloin vielä kun heitä oli 2 vain, Kampissa ja Töölössä. Ja siellä on kyllä ihan kivasti muitakin lapsiperheitä! Sekä paljon puistoja. Yhden lapsen kanssa pärjää keskellä kaupunkia vallan hyvin! Nyt muutimme isompaan asuntoon, ja sen takia hiukan kauemmas, Vallilaan.
Mutta ei teidän kannata "muiden lapsiperheiden" perässä muualle muuttaa, jos keskustassa viihdytte!

Yhteistyössä