Helsinki pakkolunastaa kaikki isot asunnot...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
jotta somalit saavat riittävän isoja asuntoja itselleen?

http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Somalien+suurperheille+vaikea+l%C3%B6yt%C3%A4%C3%A4+asuntoja+Helsingiss%C3%A4/1135250786801

Meidän globaalivelvollisuutemme on pitää huolta maahanmuuttajista, erityisesti somaleista. Emme tulevaisuudessa työvoimapulan riivaamassa Suomessa pärjää ilman heidän suurta panosta työelämässä meidän kaikkien hyväksi =)

Ei tossa tosiaan puhuttu pakkolunastuksesta mitään. Sitäpaitsi Helsingissä nyt ei olisi edes pakkolunastettavissa 20 hengen asuntoja. Eikä paljon muuallakaan maassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ei tossa tosiaan puhuttu pakkolunastuksesta mitään. Sitäpaitsi Helsingissä nyt ei olisi edes pakkolunastettavissa 20 hengen asuntoja. Eikä paljon muuallakaan maassa.

isoja vanhoja taloja on kyllä halvalla ympäri suomen maaseutuja mutta tuskin somalit haluavat muuttaa niihin yhtään sen enempää kuin minäkään :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
isoja vanhoja taloja on kyllä halvalla ympäri suomen maaseutuja mutta tuskin somalit haluavat muuttaa niihin yhtään sen enempää kuin minäkään :D
Ois Helsingissä ainakin yksi. Mäntyniemi. :D

Asuntojen väliseiniin ovia niin johan tulisi isompia huoneistoja =)

Mikään ei ole liian hyvää rakkaille somalialaisille ystävillemme =)

Ois Helsingissä ainakin yksi. Mäntyniemi. :D

Lypsäjällä on kolme virkakäytössä olevaa asuntoa. Kai niistä joku liikenisi somaleillekin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
West Endistä kaavailevat ghettoa somaleille?

:laugh: :laugh: :laugh:

mistähän muuten johtuu että mun suvaitsevaiset westendiläiset tutut jotka avoimesti kannattavat maahanmuuttajien määrän runsasta lisäämistä, hermostuvat mulle kun ehdotan että niitä pakolaisia ja muita maahanmuuttajia voisi vaihteeksi asuttaa sinne heidänkin naapuriinsa kun mun naapurusto alkaa olemaan melko täynnä :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
West Endistä kaavailevat ghettoa somaleille?

:laugh: :laugh: :laugh:

mistähän muuten johtuu että mun suvaitsevaiset westendiläiset tutut jotka avoimesti kannattavat maahanmuuttajien määrän runsasta lisäämistä, hermostuvat mulle kun ehdotan että niitä pakolaisia ja muita maahanmuuttajia voisi vaihteeksi asuttaa sinne heidänkin naapuriinsa kun mun naapurusto alkaa olemaan melko täynnä :saint:

NIMBY-ilmiö :attn:

Mutta kyllähän toi ihan oikeasti on ongelma. Hyvällä ystävälläni on 7 lasta ja tarpeeksi suuria asuntoja ei yksinkertaisesti ole pääkaupunkiseudulle rakennettu riittävästi. Jos perheen koko tuosta vielä tuplaantuu, niin pulassa ollaan.

Mutta kyllähän toi ihan oikeasti on ongelma. Hyvällä ystävälläni on 7 lasta ja tarpeeksi suuria asuntoja ei yksinkertaisesti ole pääkaupunkiseudulle rakennettu riittävästi. Jos perheen koko tuosta vielä tuplaantuu, niin pulassa ollaan.

Senkus rakennuttaa itselleen just niin ison talon kuin haluaa. :attn.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tai asuu ahtaammin. Tosin mä mietin, että jos näissä pakolaisperheissä perheeseen kuuluvat mummit, kummit ja muut, niin ehkä olisi parempi asuttaa heidät kuten Suomessa yleensä on tapana eli että isovanhemmat asuvat omassa huushollissaan, täti lapsineen omassaan jne.

Tosin...nythän ollaan Helsingissä sairaaloita lakkauttamassa ja rakentamassa tilalle uusia, nykypäivän sairaaloiksi tiloiltaan sopivia sairaalarakennuksia. Vanhat, käytöstä pois jäävät sairaalarakennukset voitaisiin saneerata siten, että niihin muodostuisi suurempia asuntoja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tai asuu ahtaammin. Tosin mä mietin, että jos näissä pakolaisperheissä perheeseen kuuluvat mummit, kummit ja muut, niin ehkä olisi parempi asuttaa heidät kuten Suomessa yleensä on tapana eli että isovanhemmat asuvat omassa huushollissaan, täti lapsineen omassaan jne.

Tosin...nythän ollaan Helsingissä sairaaloita lakkauttamassa ja rakentamassa tilalle uusia, nykypäivän sairaaloiksi tiloiltaan sopivia sairaalarakennuksia. Vanhat, käytöstä pois jäävät sairaalarakennukset voitaisiin saneerata siten, että niihin muodostuisi suurempia asuntoja.

Se loukkaa somalien ihmisoikeuksia jos heitä ei pystytä majoittamaan jugend-talojen 500 neliöisiin lukaaleihin. :attn:

Yhteistyössä