Helsingissä parkkipaikka Tuusulan tai Lahden moottoritien päässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riittu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Riittu

Vieras
Tietäiskö joku Helsingissä sellaista parkkipaikkaa (tai mihin nyt auton voisi jättää muutamaksi tunniksi illalla), joka olisi lähellä joko Tuusulan moottoritietä tai Lahden moottoritietä? En halua lähteä ajamaan keskustaan, vaan jättäisin auton parkkiin ja jatkaisin siitä julkisilla.

Tuusulan motarilta, kun tulet niin pienen ajon jälkeen tulee Käpylän liikuntapuisto jossa on iso parkkialue. Joten jättäisin itse siihen ja siitä sitten bussilla tai raitiovaunulla keskustaan.

Jos oot vaan muutaman tunnin eikä pieni maksu haittaa, niin motarin jälkeen meet Mäkelänrinteen uintikeskuksen ohi. Sen parkki on aika edullinen ja pääset bussilla/ratikalla keskustaan.

Tuusulantie kun muuttuu Mäkelänkaduksi niin siinä messukeskuksen ja Kättärin välissä on Velodromin parkkis (löytyy googlettamalla). Jos Lahdentietä tuut, ni sit kandee vetää Kehä I:lle ja sieltä vaikka Itäkeskukseen tai Herttoniemeen metroparkkiin (tänne pääsee hyvin myös Tuusulantieltä ) ja jatkaa metrolla keskustaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Riittu:
Tietäiskö joku Helsingissä sellaista parkkipaikkaa (tai mihin nyt auton voisi jättää muutamaksi tunniksi illalla), joka olisi lähellä joko Tuusulan moottoritietä tai Lahden moottoritietä? En halua lähteä ajamaan keskustaan, vaan jättäisin auton parkkiin ja jatkaisin siitä julkisilla.

Mistäpäin lähdet? Miksi et tulisi junalla tai bussilla koko matkan Hgin keskustaan? On vaivatonta, eikä tarvii miettiä sitä omaa autoa.

Kiitos hyvistä vastauksista! Noista varmasti löytyy käyttökelpoinen vaihtoehto! Lähden töistä suoraan ja ajattelinkin ensin tulla julkisilla koko matkan. Mutta ilta venyy kuitenkin aika pitkäksi ja sitten pitäisi palata julkisilla töihin ja sieltä autolla kotiin, joka on aivan eri suunnalla. Totesin, että on helpompi tulla Helsinkiin autolla.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin pääsee jos ei osaa ajaa autoa ;)

Niin, tai osaa ajaa autoa ja osaa järkevän ajankäytön.... ;)

Se, että mä hyppään metroon ja meen vaikka kamppiin. Aikaa menee 20 min kun kotoota lähden ja oon Kampissa. Se, että hyppään autoon ja lähden sillä, ni 20min on mennyt ja mä jumitan luultavimmin jossain liikennevaloissa välissä Hakaniemi-Rtientori.

Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin pääsee jos ei osaa ajaa autoa ;)

Niin, tai osaa ajaa autoa ja osaa järkevän ajankäytön.... ;)

Se, että mä hyppään metroon ja meen vaikka kamppiin. Aikaa menee 20 min kun kotoota lähden ja oon Kampissa. Se, että hyppään autoon ja lähden sillä, ni 20min on mennyt ja mä jumitan luultavimmin jossain liikennevaloissa välissä Hakaniemi-Rtientori.

Sä olet vain huono kuski ;)