Helsingin ultrat raskausaikana!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jenny"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Jenny"

Vieras
Olen nyt rv 31+4 ja mietin, että vieläkö Helsingissä jossain vaiheessa ultrataan? Olen siis käynyt normi nt ja rakenneultrat, mutta odotus-keskusteluja lukiessa tuntuu siltä kuin kaikki olisivat vielä näillä viikoilla käyneet ultrassa. Tehdäänkö Helsingissä jossain vaiheessa joku painoarvio vauvalle ja tehdäänkö se ultraamalla vai miten?

Joo, ei tehdä. Eikä kyllä monissa muissakaan kunnissa.
Itse olen ravannut molemmissa raskauksissa noin 20 kertaa ultrassa. 30+ viikolla ultrauksessa ei enään edes kunnolla erota mitään vauvaa. Kaikki on niin "isoa" jo.
Ei se ultraaminen ole ilmaista, eikä ne ajat. Varsinkin nytten kun Helsingissä muutenkin tungosta sairaalaremonttien takia.
Yhtään turhaa ultraa ei tehdä.
Ainahan sä voit mennä femendaan ja maksaa itse.

[QUOTE="MAikki";29137763]Joo, ei tehdä. Eikä kyllä monissa muissakaan kunnissa.
Itse olen ravannut molemmissa raskauksissa noin 20 kertaa ultrassa. 30+ viikolla ultrauksessa ei enään edes kunnolla erota mitään vauvaa. Kaikki on niin "isoa" jo.
Ei se ultraaminen ole ilmaista, eikä ne ajat. Varsinkin nytten kun Helsingissä muutenkin tungosta sairaalaremonttien takia.
Yhtään turhaa ultraa ei tehdä.
Ainahan sä voit mennä femendaan ja maksaa itse.[/QUOTE]

No eipä mulla mitään erikoista hinkua mihinkään ultraan ole mennä. Ihmettelin vaan kun ei kukaan mistään painoarvioista yms. ole neuvolassa puhunut.

[QUOTE="jenny";29137769]No eipä mulla mitään erikoista hinkua mihinkään ultraan ole mennä. Ihmettelin vaan kun ei kukaan mistään painoarvioista yms. ole neuvolassa puhunut.[/QUOTE]

Ei niitä tehdä, ellei epäillä sun lantion olevan liian pieni.
Mulle ei oo tehty kummassakaan painoarvioo.
JA siinä vaiheessa kun vauvan pää on alhaalla ja kiinnittyny on tosi vaikea tehdä arvioo.
Esikoisen kohdalla kärttyinen kätilö teki painoarvion salissa.
"tää on reipas kolme kilonen, varmaan 4kiloo"
Typy paino 2.4kg
tokasta ei tehty edes arvioo, oli siis laskeutunu jo 28+5.
PAino 3.3kg. Molemmat syntyi 37+0.
JOS neuvolassa aletaan epäilee, että kyseessä on iso vauva ja ei mahdu tulemaan niin silloin tehdään arvio.

[QUOTE="MAikki";29137784]Ei niitä tehdä, ellei epäillä sun lantion olevan liian pieni.
Mulle ei oo tehty kummassakaan painoarvioo.
JA siinä vaiheessa kun vauvan pää on alhaalla ja kiinnittyny on tosi vaikea tehdä arvioo.
Esikoisen kohdalla kärttyinen kätilö teki painoarvion salissa.
"tää on reipas kolme kilonen, varmaan 4kiloo"
Typy paino 2.4kg
tokasta ei tehty edes arvioo, oli siis laskeutunu jo 28+5.
PAino 3.3kg. Molemmat syntyi 37+0.
JOS neuvolassa aletaan epäilee, että kyseessä on iso vauva ja ei mahdu tulemaan niin silloin tehdään arvio.[/QUOTE]

Okei kiitti tiedosta. :) Oletan, että vauva on iso, yli nelikiloinen, koska itsekin olin syntyessäni 4,5 kg ja mieheni 5 kg. On sillä vauvalla varmaa silti tilaa tulla, koska olen 180 cm pitkä ja leveä lanteinen, vaikka hoikka olenkin.

Itse olen myös painanut syntyessäni yli 4 kiloa.
Omat tyttöni painoivat 4,2 ja 4,3
Ekan kohdalla arvoivat painoksi 3,5 ja tokan kohdalla tehtiin ultra ja arvio oli 3,7
Joten kannattaa keskustella aiheesta neuvolassa.

Mä olin syntyessäni 4.2kg ja 52cm.
Ja mun molemmat lapset oli suht pieniä.
Mies on kaksonen ja painoi 3kg.
Ei se aina käsikädessä mene. JA jos asia huolestuttaa, puhu neuvolassa. NE pystyy kyllä suht hyvin arvioimaan kokoa masun päältä :)
Tsemppiä Jenny :)