Helsingin seudun syysmammat

Moi,

olis mukavaa saada samaan pinoon pääkaupunkiseudun odottajia syksylle 2008 :)

Odottelen ensimmäistä vauvaa, la olis 12.9.2008.
Vielähän tässä mennään epävarmoja aikoja (5+1), ja ekaan neuvolaankin sain ajan vasta helmikuun puolessa välissä.

Onkos ketään joka olis harkinnut varhaisultraa yksityiselle? Mulle neuvottiin että viikoilla 7-8 kannattaa mennä, niin sydämen syke varmasti näkyy - jos on näkyäkseen.

Paljon mukavaa seuraa odotellen
Viola
 
Pikkukakkosta odotan, tosin ihan alkumetreillä vasta. Menkoista laskettuna la on jo 30.7. (!), mutta tiedän kyllä, ettei se pidä paikkaansa. Ekaan neuvolaan menen jo tiistaina. Ultrassa sitten tarkennetaan raskauden kestoa ja laskettua aikaa. Itse veikkaan, että laskettu aika osuisi syyskuulle. Eli mulla se varhaisultra puoltaisi paikkaansa!
 
Ykköstä odotellaan täällä ja Helsingissä asustellaan :)

Varhaisultraa kovasti täällä pohdiskellaan kun takana on yksi km vuosi sitten joka aiheuttaa kovaa pelkoa koko ajan..

Meilläkin eka neuvola ens tiistaina eli 22.1 ja kun esikkoa odotellaan niin kovasti jännittää!

Tini+Nuppu 6+5 :heart:
 
Mukavaa kun on paljon ensikertalaisia.

Tini mullakin oli km viime kesänä, ja se tuo vähän lisäjännitystä. Tuntuu tosiaan oudolta, että eka neuvola on mulla vasta rv 10+0, mutta kyllähän tässä pärjätään.

Varasin varhaisultran kuun loppuun, kiva odottaa sitä.

Mites muilla, onko ollut jo pahoinvointia? Mulla ei juurikaan, eikä mitään mielitekojakaan. Mut vielähän tässä ehtii (5 +3).. =)

 
Täällä myös yksi! :wave: Laskettu aika on elokuun loppupuolella, joten se on kai siellä kesän ja syksyn rajamailla? Meillä myös ensimmäinen, joten tämä on tosi jännää aikaa.

Minä kävin varhaisultrassa, kun viikkoja oli 7+1. Se oli hyvä aika, kun alkio ja syke näkyivät hienosti. Kävin myös jo ekassa neuvolassa. Nyt odottelen, että saisin kutsun np-ultraan. Sehän tehdään Helsingissä nykyään (vuoden alusta lähtien) jo viikoilla 10 - 12+6. Huomenna tulee viikkoja tasan 9. Toivon, ettei kutsu tule ihan viime tipassa, kun miehen on vaikea järjestää töitään.

Joo, ja minulla ne mieliteot alkoivat kyllä viime viikolla! Milloin mitäkin älyttömyyttä tekee mieli! :LOL:
 
Viola keskenmenon jälkeen odottelu on kyllä aivan erilaista. Viime kerralla olin onnesta soikeana aamusta iltaan mutta nyt ilo raskaudesta menee lähinnä pelkoon ja murehtimiseen jos tämäkään pikkuruinen ei matkassa jaksa..

Mulla taas aivan kauheaa pahoinvointia.. ollut jo toista viikkoa ja koko ajan vain pahenee :headwall:

Olen silti kovin tyytyväinen jokaiseen oireeseen jotka nyytistä masussani kertovat :)

Mielitekoja ei oikeestaan ole ollut vaan lähinnä pakkosyöntiä kun ei ole tehnyt mieli oikeen mitään :(

Kivaa kun löytyy mammoja täältä helsingistä niin voidaan sitten vaikka myöhemmin treffailla ja antaa vertaistukea massujen kanssa :)



Tini+Nuppu 6+6 :heart:
 
Moikka,

Me myös ensimmäistä odotellaan, la olisi menkkojen mukaan 15.8. mutta siirtyy varmaan np-ultrassa viikolla eteenpäin.

Käytiin varhaisultrassa myös, kun viikkoja oli 7+2, mutta alkio vastasi viikkoja 6+2. Syke näkyi silti, vaikka kaveri oli kyllä kovin pieni!

Oireita on ollut kaikenlaisia, mutta onneksi ei kuitenkaan pahoinvointia (kärsin ihan tajuttomasta oksentamisfobiasta). Nyt alkaa rintojen arkuus jo helpottaa vähän, väsymys vielä vaivaa kyllä. En olisi ikinä arvannut, että voin olla näin väsynyt! Voisin nukkua kellon ympäri helposti!

Nyt pitää kiirehtiä, että ehdin uimaan ennen koulua.

:heart: KÖ & "Fedja-setä" 9+4
 
Moro!

Täällä kans helsinkiläinen mama-to-be :) Alussa ollaan, rv 4+3 ja hirveä olo vaivannu pari päivää. Mahassa ylhäällä ja sivuilla hentoja kipuja, kummaa. Huolestuttaa ja tietty siis mietin kans sitä varhaisultraa. Missäpäin ootte muuten käyny varhaisultrassa ja paljonko on maksanut? Onko pitkät jonot? Jos sitä jo rv 7 vois mennä, niin helpottais tieto, onko siellä kohdussa pientä ja kaikki muutenkin hyvin... Tsemppiä ja vauvaliimaa&tarrasukkia! =)
 
Moi!
Mites Kirahvilla on lähtenyt odotus käyntiin? Millä viikolla olet tällä hetkellä?
Mulla pian 6+0, ja odottelen jos pahoinvointi alkais. Jotkut on sanoneet että viikoilla 7-12 on ollu pahin kuvotus, mutta sehän on toki yksilöllistä.

Mayah oon menossa varhaisultraan parin viikon päästä, 7+6 olis silloin. Meen Femedaan, jota kaverini suositteli. Siellä on ainakin hienot ultrauslaitteet, saa nähdä onko'hieno'hintakin (ei tullut kysyttyä).

Mua jännittää tosi kovasti että onko kaikki hyvin. Lähinnä pelkään jotain tuulimunaraskautta. Tiedän että ultrankin jälkeen voi tapahtua mitä vain, mutta näkisi edes lähtökohdan...

Miten ajattelette että teidän kaverit/perhe/työpaikalla suhtaudutaan haikarauutisiin? Tai millon ajattelitte kertoa? Oon kertonut kahdelle läheiselle kaverille, muille en varmaan vielä vähään aikaan. Varmaan joskus helmikuun lopulla olis hyvä aika. Töissä hieman hankala tilanne, kun pitäisi aloittaa melko rankka uusi projekti, ja vähän epäilyttää tuleeko siitä mitään jos poden kovaa raskausväsymystä & pahoinvoin parikin kuukautta. Tuntuu että ajatus ei ole yhtä terässä kuin ennen raskautta :)
 
Täälä kans yksi tuleva mami. Neuvolaan en oo soittanu, ajattelin n. viikonpäästä perjantaina soittaa. Jännittää ihan kamalasti. Alavatsassa on välillää n.3sekuntia kestäviä kipuja..ja en saa iltaisin unta. Ollaan yritetty vaavelii toukokuusta 2007 asti ja nyt sain vasta ensimmäisen kerran raskaustestiin 2 viivaa.. :saint:

Kertokaa jos ootte käyny varhaisultrassa yksityisellä..ja myös se hinta :heart:
 
Täällä menossa rv 7+2. Oltiin keskiviikkona varhaisultrassa ja kaikki oli kohdillaan, pikkuinen vastasi viikkoja ja sykekin näkyi :heart:
Mulla ei ole vielä mitään raskausoireita ja lääkäri meinasi ettei taida tullakaan, kun ei kerta mitään oireita vielä ole. Toivottavasti lääkäri on oikeassa, vaikka kyllä sitä ennen ultraa tuli tuo oireettomuus kirottua moneen kertaan. Oireet olisi jotenkin selkeä merkki raskaudesta.
Ajattelin kertoa töissä sitten, kun vatsan peittely ei enää oikein onnistu. Vielä tuota vatsaa ei ole ollenkaan, mutta ei kai sitä tässä vaiheessa pitäisi ollakaan. Kavereillekaan en ole vielä kertonut, eiköhän sitä kohta tule kerrottua. Tuskin tämä uutinen ketään yllättää =)
 
Heippa! Liityn joukkoon, vaikka raskausviikot on ihan aluillaan. Kierto aika epäsäännöllinen ja välissä yhdet epämääräiset vuodot(niukemmat ja lyhyemmät kuin menkat), joten laskut aika epävarmoja. Raskaustesti näytti kuitenkin vahvat viivat. Huomenna soitto neuvolaan! Onnea odotukseen!
 
Hei! Tähän pinoon minäkin uskallan hypätä :) Meille odotellaan iltatähteä, kolmosta. Kolmen vuoden lapsettomuuden jälkeen tämä raskaus oli aikamoinen ylläri :) Ja kun toiselle ja tälle kolmannelle tulee melkein 9 vuotta ikäeroa, niin olo on kyllä vähän kuin ensikertalaisella :whistle:
Raskausviikot on vielä hämärän peitossa, kun kierto on ollut todella epäsäännöllinen. Mutta luulen että laskettu aika osuu syyskuun
loppupuolelle tai ihan lokakuun alkuun.
Väsymys on sanoinkuvaamatonta ja pahaolo aamusta iltaan
:x Toivottavasti pian helpottaa.
 
Itsekkäästi omat kuulumiset ensin: Kävin "np-ultrassa" jo tammikuun puolella. Lainausmerkit siksi, että tiesin kyllä itse, ettei viikkoja ole vielä niin paljoa. Ultra olikin varsinainen jännitysnäytelmä, sillä kätilö ei löytänyt ensin sikiötä ollenkaan... Lähti hakemaan lääkäriä ja jätti mut siihen yksin ihmettelemään housut kintuissa... :eek: Lääkärin tulo kesti ikuisuuden ja kätilö ehti jo puhua tuulimunasta, lääkkeellisestä tyhjennyksestä ja mahdollisesta kaavinnasta... Kun lääkäri lopulta pyyhälsi sisään, löytyi sikiö heti ja sykekin näkyi! :heart: Arvatkaa vaan, ehtivätkö tunteet mennä ihan laidasta laitaan! Viikoiksi laitettiin 6+3, eli laskettu aika siirtyi reippaasti, nyt se on 16.9. Ehdin kertoa kätilölle jo ennen tutkimusta, että luulen, että viikkoja olisi ehkä 7, joten aika oikeaan osuin. Varsinainen np-ultra on nyt sitten 29.2., jolloin tarkennetaan vielä laskettu aikakin.

Miten muilla Helsingin seudun syysmammoilla menee? Onko oireita? Itsellä ei ole ollut juurikaan oireita, mutta ei ollut kyllä esikoisestakaan. Iltaisin olen aika väsynyt ja edelleen palelee helposti. Nyt olen ihmetellyt, kun eilen maha tuntui jotenkin oudolle koko päivän. Ei ollut sellaista kovaa kipua, mutta jonkinlaista "kivistystä" koko päivän. En oikein tiedä, pitäisikö kysyä jostain vai onko tuo normaalia. Luulisi, että kakkosen kohdalla jo tietää, mutta eipä näköjään tiedäkään!
 
kartalla ollaan =)
mistäpäin helsinkiä mammat on? Mä olen idästä.

np-ultrassakin jo oltu ja kaikki oli hyvin. Pikkuinen sätki ja potki paljon :heart:
Missä meinaatte synnyttää. Me mennään naistenklinikalle.
 
Me asumme Etelä-Helsingissä. Naistenklinikka on meiltä lähimpänä, joten sitä ajattelin synnytyssairaalaksi.

Oletteko löytäneet mukavia mammajumppa paikkoja? Minä ajattelin käyttää loppuun kerrat vanhassa paikassa, ja sitten katsella jotain mammajumppaa. Liikkunen on ainakin yksi joka järjestää jumppaa. http://www.liikkunen.fi/
 

Yhteistyössä