Helsingin Meri-Rastilassa asunnossa räjähti, kaksi ihmistä sairaalahoitoon. Tuleeko siitä alueesta rikastuttajien ansiosta Suomen Malmö?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Pelkkä arvaus, mutta tiedättehän kuinka harvoin kantisten asunnoissa räjähtelee. Jos silloinkaan.

HELSINGISSÄ kaksi ihmistä on toimitettu sairaalahoitoon asunnossa varhain maanantaina sattuneen räjähdyksen jälkeen, Helsingin poliisilaitokselta kerrotaan STT:lle.

Poliisi ei ole vielä päässyt tarkastamaan asuntoa, sillä ei ole ollut varmuutta siitä, onko asuntoon turvallista mennä. Poliisin kerrotaan kuitenkin varmistaneen, ettei enempää vaurioita synny.

IS:n lukija kertoo paikan päällä olevan useita poliisiyksiköitä, ambulansseja ja paloautoja.
 
vierailija
Pelkkä arvaus, mutta räjähdys johtuu huumeiden valmistamisesta. Voi olla ihan kunnon piritehdas tai sitten vaan yritetty tehdä hasisöljyä butaanin avulla.
Hyvin saattaa olla. Talon yläkerrassa asuva nainen kertoi näin:

"Räjähdys tapahtui hänen mukaan ensimmäisessä kerroksessa ja asunnossa asui yksi ”hämärän oloinen” mies.


Talo on ollut ennen rauhallinen, nyt siellä on liikkunut tai asunut Arjan ja muiden naapuritalon asukkaiden mukaan hämärää porukkaa."

 
vierailija
Jaa se onkin suomalainen huumetyyppi. Tekijä ei olekaan maahanmuuttaja. Anteeksi kovasti! (Uskotteko että olen aloittaja?)
Onko härmän jätkä varmuudella?
No hyvin voi ollakin ja kun täällä osaavat ihmiset kertovat miten huumeita valmistetaan niin varmaan tällä kertaa uskottavampi tarina. Ja tiedän että et ole aloittaja koska se olen minä 😎

ap
 
vierailija
"HS:n tavoittaman, samassa taloyhtiössä asuvan henkilön mukaan yhdestä asunnosta on ollut ”häiriötä” aiemmin. Hän kertoo huumeiden olleen osana asunnon rauhattomuuksia. Taloyhtiön muuta ilmapiiriä asukas kuvailee mukavaksi ja rauhalliseksi."

 
vierailija
Onko härmän jätkä varmuudella?
No hyvin voi ollakin ja kun täällä osaavat ihmiset kertovat miten huumeita valmistetaan niin varmaan tällä kertaa uskottavampi tarina. Ja tiedän että et ole aloittaja koska se olen minä

ap
Perun äskeisen, taitaapi olla enempi pigmenttiä sittenkin tekijällä kuin 🇫🇮🦢 -joutsen merkityillä

POLIISI tutkii maanantaina Helsingin Meri-Rastilassa kerrostaloasunnossa sattunutta räjähdystä murhan yrityksenä.



ap
 
vierailija
Yritti surmata tuttunsa, naisen.



"Helsingin Meri-Rastilan epäilty asuntoräjäyttäjä on 44-vuotias mies, jolla ei ole merkittävää aiempaa rikoshistoriaa viimeisen kymmenen vuoden ajalta.

Osoitetietojen perusteella mies asuu Meri-Rastilan kaupunginosassa Märssykujalla samassa kerrostalossa, jossa asukkaat havahtuivat räjähdykseen aamuyön tunteina.

Vuonna 1980 syntynyttä, murhan yrityksestä ja räjähderikoksesta epäiltyä miestä on aiemmin syytetty kahdesta rattijuopumuksesta Helsingin ja Kanta-Hämeen käräjäoikeudessa.


Lisäksi hänellä on käräjäoikeuden tietojen perusteella ollut myös taloudellisia ongelmia.

Mieheltä ovat karhunneet saataviaan muun muassa teleoperaattori, lääkäriasemat, parkkifirma, kuntosali ja vuokranantaja, eli M2-kodit.


Kesäkuun lopulla käräjäoikeus ratkaisi miehen vuokrasopimuksen purkamista koskevan asian. Oikeuden asiakirjasta ilmenee, että miehen vuokrasopimus Märssykujan asuntoon oli purettu ja hän oli saanut häädön asunnostaan."

 
vierailija
Ei tule malmo. Mokadissu se on ollut jo 30 vuotta. Mutta kohta paikka rauhottuu kun tyosuojelupiiri kieltaa metron pysahtymisen asemalla. Tyontekijoiden turvallisuus ensin naas.
 

Yhteistyössä