Helsingin keskustaan + vantaan ikeaan autolla...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jsjs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jsjs

Vieras
Ollaan menossa autolla vantaan ikeaan ja sen jälkeen helsingin keskustaan. Mikä ois järkevin ratkaisu pysäköimisen kanssa? On mietitty että jätettäisi auto kauemmas keskustasta ja mentäis sit jollain joukkoliikenteellä keskustaan, niin säästäis rahaa. Vai meneekö liian hankalaks? 3 tietä tullaan joten joku paikka reitin varrella ois paras... Elikkä mihin auto kannattais jättää?

Riippuu vähän siitäkin että montako teitä on. Kyllä niillä kahteen suuntaa kertalipuilla julkisissa maksaa jo vaikka Forumin parkkihallin parkin (vaikka kohtuu kallis onkin), jos teitä on enemmänkin. Tai ei ainakaan monesta eurosta jää kiinni. Itse olen sen verran mukavuudenhaluinen, että maksan ennemmin sen muutaman euron kun että lähden julkisilla kulkemaan.

Jatkakaa Vantaan Ikealta Lahden motaria keskustaan päin mutta kääntykää Arabian/Kumpulan kampuksen ohitettuanne ramppi oikealle alas ja ajakaa auto Kalasataman metroparkkiin ja siitä sitten metrolla keskustaan.

[QUOTE="täti";27801695]Minä saattaisin jättää auton ikean parkkihalliin ja ajaa Ikean ilmaisilla busseilla keskustaan ja takaisin.[/QUOTE]

Näin minäkin tekisin :)

Mä ajaisin Lahdentietä keskustaan päin, nousisin Kehä I:lle itään ja ajaisin Itiksen metroparkkiin. Siitä sittten hurauttaisin metrolla keskustaan.

Ikean bussit on hyvä vaihtoehto, mut niitä ei siis mene kovin montaa per päivä,

[QUOTE="vieras";27801707]Jatkakaa Vantaan Ikealta Lahden motaria keskustaan päin mutta kääntykää Arabian/Kumpulan kampuksen ohitettuanne ramppi oikealle alas ja ajakaa auto Kalasataman metroparkkiin ja siitä sitten metrolla keskustaan.[/QUOTE]

Hyvä vaihtoehto tämäkin. Toinen hyvä vaihtoehto voisi olla että menee joko Kehä 3:sta ja Itäväylää Itäkeskukseen (eli kehää itään, opasteet löytyy kyllä), tai sitten Lahden tietä kohti Helsinkiä ja siitä Kehä 1:stä itään ja Itäkeskukseen. Jättää sitten auton Itiksen metroparkkiin ja mennä siitä metrolla loppumatka.

Eihän siinä juurikaan rahaa säästä kun lähtee isolla köörillä makselemaan joukkoliikennettä kahteen suuntaan. Samalla rahalla maksaa parkin Helsingin keskustassa.

Kaikki suosittelee tota Itäkeskusta mutta mä ajasin Vantaan Ikealta Kehä III:sta itään, kääntyisin Mellunmäkeen ja jättäisin sinne metroparkkiin auton ja ajaisin sieltä metrolla keskustaan. Jos reitti vaan lähtee takaisin kehä III suuntaan niin tää on paras vaihtoehto

[QUOTE="vieras";27802003]Kaikki suosittelee tota Itäkeskusta mutta mä ajasin Vantaan Ikealta Kehä III:sta itään, kääntyisin Mellunmäkeen ja jättäisin sinne metroparkkiin auton ja ajaisin sieltä metrolla keskustaan. Jos reitti vaan lähtee takaisin kehä III suuntaan niin tää on paras vaihtoehto[/QUOTE]

Mä suosittelin Itäkeskusta vain sen vuoksi, että siellä on isompi metroparkkis ja hivenen mukavampi, rauhallisempi, turvallisempi (?) ja siistimpi metroasema kuin Mellunmäessä...

Itse veisin auton Kalasatamaan, koska se on huomattavasti lähempänä keskustaa kuin Itis ja Mellunmäki. Ikealle en jättäisi, bussiliput maksaa maltaita ja ilmaisia ikeabusseja kulkee huonosti. Matkakin kestää keskustasta n. 30min.

Keskustan parkkihallit on todella kalliita, mutta muutamalle hengelle se vuorokauden parkkimaksukaan (35€) ei ole paljoa. Ja tosi käteviähän ne on :)

Mä suosittelin Itistä sen takia, että se on ilmainen parkkihalli eli ei ulkoparkkis. Keskustakäynnin jälkeen voi hyvin shoppailla vielä ennen kotiinlähtöä

Se on totta, että vaihtoehto on ajaa suoraan keskustaan ja sinne parkkiin. Kalasatamasta joutuu myös maksamaan saman summan matkoista ku Itiksestäin. Et sit säästääkseen metrorahat pitäis ajaa johonkin Forumin/kampinkeskuksen parkkiin ja kaikki kun ei halua ihan keskustassa ajaa. Siinä voi olla sekin pointti.

Kiitos vinkeistä! Katsotaan mihin nyt sitten päädytään... Meitä on siis vain 2, joten siinä mielessä metro tulee helposti halvemmaksi kuin parkkitalo. Voi olla et viedään kuitenkin sinne keskustan parkkitaloon... :P

Koskas olette tulossa? Meinaan vloppuisin keskustassakin kadunvarsi paikat ovat ilmaisia pääsääntöisesti. Lumetkin alkanut sulaa joten parkkipaikka saattais helposti löytyä. Itse asun helsingissä ja vloppuisin saatan mennä elokuviin autolla.

Yhteistyössä