Helsingin kaupunki: Tekope*niksen askartelua 13-vuotiaille tytöille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Se on sitten sinun mielipiteesi ja kertoo enemmän sinusta kuin itse kokemusasiantuntijoista. Heitä on monenlaisia, myös fyysisiä sairauksia sairastaville omansa ja siihen on jonkinlainen koulutuskin.
Aivan, ja sinusta peräkammarin poika ei ole positiivisuutta uhkuva ilmaisu ja se on sinun mielipiteesi. Myös heitä on monesta syystä esim. toimii omaishoitajana.

Vaikka jokin ilmaisu ei uhku positiivisuutta, se ei tarkoita sitä, ettäkö se määrittelisi yksilöä.

Ei kannata yrittää dumpata omia ennakkoluulojaan muiden niskaan. Meistä varmaan itse kukin on ennakkoluuloinen eri asioita kohtaan.

Vähän lähdekritiikkiä...
Sinun pitäisi ottaa vihreänpunaiset lasit pois silmiltäsi. Kelpaako sinulle samansisältöinen itse ”syyllisten” lähde? Teikäläisiä?

Packer ja packer-pussin ompelutyöpaja nuorille transmaskuliineille (13-17v)​

Packer ja packer-pussin ompelutyöpaja nuorille transmaskuliineille (13-17v)

Packer and packing pouch sewing workshop for young transmasculine people (13-17yo)

Haluatko tehdä oman packerin? Haluatko välttää packerisi pakenemisen housuistasi? Kiinnostaako packing, mutta et ole saanut hankittua packeria? Tule mukaan packer ja packer-pussi työpajaan, jossa pääset ompelemaan itsellesi kankaasta packerin tai packer-pussin.

Lääkärit ovat olleet jo hyvin kauan onneksi tarkkoina lähisuhdeväkivallan suhteen. Tästä on jo yli 20 v aikaa kun tuttavan vaimo kaatui työmatkalla polkupyörällä. Hän pääsi kotiin ja vaihtoi vaatteet, miehensä vei lekurille.

No siellä oli kova tentti että kun oli ollut verta vuotava ja mustelmilla, niin miksi vaatteet on puhtaat eikä niissä näy mitään merkkejä kaatumisesta.

Vaimo ei ollut kehdannut mennä rikkoutuneissa, likaisissa ja verissä vaatteissa lääkäriin, siinä oli syy mutta ei heitä oikein uskottu. Oletettiin että nainen valehtelee kun pelkää miestään. Ja tämä vielä sattuu olemaan sellainen kookas, raamikas ja alkumiehen näköinen. Naama on kuin kirveellä veistetty ja tukka ulottuu lapaluihin asti.

On vielä sellainen muistikuva että heidän lapsensa oli ainakin lähellä täysi-ikäisyyttä ja hänenkin piti mennä sinne todistamaan ettei kotona tapahdu mitään sellaista josta miestä epäillään. Eikä siitä sitten mitään sen enempää seurannut.
Ole kuullut vastaavista tapauksista. Myös lapsien kohdalla. On hyvä, että niitä seurataan ja tarkastellaan kriittisesti ja niihin halutaan puuttua.

Ymmärrän, mutta tekopeniksestä itselleni ainakin tulee mieleen seksiväline ja tämähän ei sellainen ole. Tämä on housuihin laitettava toppaus. Niinkuin naisilla topatut liivit. Vai kutsutko topattuja rintaliivejä tekotisseiksi?

Samaa mieltä. Mikä tekopenis joku löysä kangaspötkylä on?
Olette tulkinneet väärin mikä tarkoitus Pride-porukalla on. Teille se seksi tulee mieleen mutta minulle ei. Kyllä he haluavat että kyseinen henkilö saa edelleen sen elimen tunteen jalkovälissään. Kas tässä selvennys, olkaa hyvä

”Haluatko tehdä oman packerin? Haluatko välttää packerisi pakenemisen housuistasi? Kiinnostaako packing, mutta et ole saanut hankittua packeria? Tule mukaan packer ja packer-pussi työpajaan, jossa pääset ompelemaan itsellesi kankaasta packerin tai packer-pussin.”

Pride herätti taas paljon ajateltavaa. Yllätyin uutisesta, että KD:n kanssnedustaja Sari Talus erosi Lääkäriliitosta Priden takia.
Suosittelen hänellekin lämpimästi Wille Riekkisen uutuuskirjaa Valo ja pimeys.
Siellä taisi olla aika rankkaa vihanlietsontaa ja väkivallalla uhkailua joitakin lääkäreitä ja tutkijoita kohtaan, joka on varsin mielenkiintoista, koska lääkäriliitto tukee prideä. Minusta on huolestuttavaa, että tämä ei ole sinusta huolestuttavaa.

Luulen, että sama porukka nostaisi aika älämölyn, jos äärioikeisto kulkisi panderollien kanssa, jossa on ulkomaalaistaustaisten raiskaajien ja vaimontappajien nimiä ja näitä maalitettaisiin.

Se on jännä, miten tämä porukka ajaa kaksilla rattailla.

Olette tulkinneet väärin mikä tarkoitus Pride-porukalla on. Teille se seksi tulee mieleen mutta minulle ei. Kyllä he haluavat että kyseinen henkilö saa edelleen sen elimen tunteen jalkovälissään. Kas tässä selvennys, olkaa hyvä

”Haluatko tehdä oman packerin? Haluatko välttää packerisi pakenemisen housuistasi? Kiinnostaako packing, mutta et ole saanut hankittua packeria? Tule mukaan packer ja packer-pussi työpajaan, jossa pääset ompelemaan itsellesi kankaasta packerin tai packer-pussin.”
Niin, siis kyseessä on tosiaan packer (tälle ei vissiin ole suomenkielistä termiä?) ei penis. Sillä ei voi penetroida tai tehdä muutakaan, mitä peniksellä tehdään. Se on vain ulkonäöllinen asia. Niinkuin rintaliivien toppaukset, jotka eivät ole aidot tissit.

Minusta tässä ei ole mitään pahaa: "Työpaja on hyvä tapa saada ilmaiseksi käyttöön sukupuolta vahvistavia tarvikkeita ja oppia ompelemaan niitä itse. Työpaja on myös hyvä paikka tavata vertaisia turvallisessa ympäristössä mukavan tekemisen äärellä. Työpaja on suunnattu 13-17-vuotiaille transmaskuliinisille ja muille sukupuoleltaan moninaisille tai sitä pohtiville nuorille, jotka käyttävät packereita tai haluavat päästä kokeilemaan packingia."

Eli seksuaalisuuttaan miettivät nuoret saavat vertaistukea. Mitä niin kamalaa siinä on?

Aivan, ja sinusta peräkammarin poika ei ole positiivisuutta uhkuva ilmaisu ja se on sinun mielipiteesi. Myös heitä on monesta syystä esim. toimii omaishoitajana.

Vaikka jokin ilmaisu ei uhku positiivisuutta, se ei tarkoita sitä, ettäkö se määrittelisi yksilöä.

Ei kannata yrittää dumpata omia ennakkoluulojaan muiden niskaan. Meistä varmaan itse kukin on ennakkoluuloinen eri asioita kohtaan.
Kyllä se on ihan yleisesti Suomessa negatiivissävytteinen ilmaisu ja tiedät sen itsekkin. Vaikka itsellesi se olisi positiivinen ilmaus. Et sinä sitä muuten olisi esimerkkiin laittanut.

Väitätkö tosiaan, että kun kuulet snan "tekopenis" et ajattele seksiä? No mutta sittenhän tässä ei pitäisi olla sinulle mitään ongelmaa.

Sinun pitäisi ottaa vihreänpunaiset lasit pois silmiltäsi. Kelpaako sinulle samansisältöinen itse ”syyllisten” lähde? Teikäläisiä?

Packer ja packer-pussin ompelutyöpaja nuorille transmaskuliineille (13-17v)​

Packer ja packer-pussin ompelutyöpaja nuorille transmaskuliineille (13-17v)

Packer and packing pouch sewing workshop for young transmasculine people (13-17yo)

Haluatko tehdä oman packerin? Haluatko välttää packerisi pakenemisen housuistasi? Kiinnostaako packing, mutta et ole saanut hankittua packeria? Tule mukaan packer ja packer-pussi työpajaan, jossa pääset ompelemaan itsellesi kankaasta packerin tai packer-pussin.
Niin, puhuttiinko tuossa TEKOPENIKSESTÄ?

Minä kun taas kuvittelin että he haluavat antaa ymmärtää muille että heillä olisi jotain jalkojen välissä. Ei siksi että ensijaisesti he itse tuntisivat sen siellä.

Väitätkö tosiaan, että kun kuulet snan "tekopenis" et ajattele seksiä? No mutta sittenhän tässä ei pitäisi olla sinulle mitään ongelmaa.
Ei tässä ole minulle mitään ongelmaa ollutkaan, miksi yrität vierittää sellaista niskaani?

Varmasti normaalitilanteissa tulisi mieleen mutta kun nyt ihan juurta jaksain selitetään että miksi he niitä virkkaavat itse (ihan uusi ja outo juttu kyllä itselle) niin yritä nyt päästä irti itse siitä väärästä mielleyhtymämästäsi.

ps. Poistun pian ulkohommiin tunneiksi niin älä pidätä hengitystäsi vastausta odotellessasi

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Ei tässä ole minulle mitään ongelmaa ollutkaan, miksi yrität vierittää sellaista niskaani?

Varmasti normaalitilanteissa tulisi mieleen mutta kun nyt ihan juurta jaksain selitetään että miksi he niitä virkkaavat itse (ihan uusi ja outo juttu kyllä itselle) niin yritä nyt päästä irti itse siitä väärästä mielleyhtymämästäsi.

ps. Poistun pian ulkohommiin tunneiksi niin älä pidätä hengitystäsi vastausta odotellessasi
Tekopenis nyt vain on väärä termi tässä. En tiedä sinäkö sitä käytit ensimmäisenä tässä ketjussa, vai joku muu, mutta se ei joka tapauksessa ole oikea termi. SE EI OLE PENIS.
Ja sinulla tuntuu jokin ongelma nyt olevan, kun kerran niin kovasti olet pöyristynyt tästä työpajasta.

Tilastot ovat hyvä mittari moneen asiaan silloin kun ymmärretään miten tieto on kerätty ja miten se vaikuttaa tilastoon.

Keskipituutta ja elinajanodotetta on helppo laskea. Sensijaan kyselytytkimuksen perusteella tehty tilasto on aina hiukan haasteellisempi. Esim. tämä väkivaltaa koskeva tilasto on kerätty kyselytutkimuksella. Kyselytutkimuksiin vastaa tietynlaiset ihmiset ja todennäköisemmin ne, joilla on kokemusta väkivallasta. Lisäksi tähän tutkimukseen vaikuttaa niin kutsuttu nordic paradox, joka on hyvin tutkijoiden tietossa.

Vähän lähdekritiikkiä...
Ja lähteisiin tutustumista, kun niitä ketjun alkupäässä tarjottiin. tuo "lötkäle" on oikein hyvä kuvaus asiasta.
Koko paja kertoo omalla tavallaan siitä, kuinka transseksuaalisuus monen kohdalla on jonkinlaista cosplay-performanssia, halutaan näyttää joltakin stereotyyppiseltä hahmolta, tässä tapauksessa isomunaiselta mieheltä.

vaihtoehtoja wannabemiehille
How_to_Wear_a_Packer_A_Comprehensive_Guide_for_FTM_7-700x438.jpg

• Tykkää
Reactions: Clovis ja AivanSama
Kuten sanoin, peräkammarin poika tai kokemusasiantuntija ei kumpikaan ole käsitteinä uhkumassa sitä kuuluisaa positiivisuutta.
Peräkammarin on negatiivissävyitteinen ja kokemusasiantuntija yleisesti vähintään neutraali. Siis yleisesti, ei minun mielestäni. Vaikka itse en edes käyttäisi sanaa "peräkammarin" koska tiedän että sillä on vähättelevä merkitys yleisesti.

Niin, puhuttiinko tuossa TEKOPENIKSESTÄ?
No ei. Kysyin AI:ltä ja vastaus oli ”Packer ei ole varsinainen tekopenis, vaan transmaskuliinisten ja muunsukupuolisten henkilöiden käyttämä proteesi tai pehmuste. Sitä käytetään housuissa luomaan luonnollinen sepaluksen pullotus ja lieventämään kehodysforiaa”

Kaikki ymmärtää sen ettei se ole mikään seksilelu mutta aivan selvästi tuo virkkuutuotos esim. ajaa saman asian eli ulkopuolisille se huijaa näyttämällä että kyseisellä henkilöllä muka olisi penis.

Yhteistyössä