Helsingin asuinalueet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minkätyyppistä asuinaluetta etsit? Pitääkö olla kerrostaloalue vai pientaloja? Entäpä haluatko ostaa oman vai asua vuokralla. Itse suosittelen Pakilaa, joka on omistusasuntovaltainen pientaloalue. Täällä on paljon lapsiperheitä ja suht hyvät palvelut ja kulkuyhteydet. Alueen koulut ovat hyviä.

riippuu vähän millä ehdoilla hakee asuin aluetta..herttoniemi on lapsiperheille kiva,lähellä meri,luontoa, ruokakaupat ja palvelut,suht lyhyt matka keskustaan.itse asun pasilassa,aika moinen betonihelvetti, mutta itse pidän, lapsia tosi paljon ja kivoja puistoja, hyvät julkiset kulkuyhteydet..puukäpyläkin on ihana paikka asua, mutta asuntojen hinnat tosi korkeat..

Niin, Itä-Helsinkiä aina haukutaan... Varmaan useasti asialla ne, jotka ei oo täällä käyneetkään :whistle: . Itä-Helsingistä toki löytyy huonompia ja ns. parempia alueita, vaihtelua on paljon saman kaupunginosankin sisällä. Esim. tämä Vuosaari, missä itsekin asun. Täältä löytyy paljon vanhaa pientaloaluetta sekä uudempaa kerrostaloaluetta. Itse viihdyn niin hyvin, etten halua muuttaa muualle. Lapsille paljon harrastusmahdollisuuksia, meri ja luonto ihan kotiovella, palvelut lähellä, mahtavat kulkuyhteydet ym. Tuolla uudemmalla puolella on joissain taloyhtiöissä levotonta, vuokrataloja, paljon maahanmuuttajaperheitä. Mutta sielläkin taas viereinen yhtiö voi olla mukava ja rauhallinen.

Noin yleensä seuraavia asuinalueita pidetään parempina: Kulosaari, Tammisalo, Marjaniemi, Vanha Rastila, Aurinkolahti, Herttoniemen jotkut osat. Ja mulla siis tietoa vaan näistä Idän alueista.

Itse suosittelen länsi-Helsinkiä;
Haagaa, Pitäjänmäkeä, Pajamäkeä, Lassilaa, Munkkivuorta, Munkkiniemeä.
Tältä suunnalta välttelisin Kannelmäkeä ja Malminkartanoa.

Ok on myös Pakilat, Torpparinmäki, Oulunkylä, Veräjämäki.

Multa jäis ehdottomasti väliin Malmi, Pukinmäki, Puistola, Pihlajamäki, Kontula, Vesala, suurelta osin Vuosaari...

Unohda seuraavat: Kontula, Myllypuro, Mellunmäki, rastila, vuosaari, kannelmäki, viikinmäki, pihlajisto, pihlajanmäki, malmi... ja monet muut. Äh itse oon niin korvia myöten täynnä Helsinkiä ja onnellinen et pääsin pois vaikkakin vaan Espooseen, mutta kyllä on ihanaa täällä :)

Yhteistyössä