Helppoja itsetehtäviä joululahjavinkkejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Minni"

Vieras
Kaipailisin suht helppoja joululahjavinkkejä mitä voisin tehdä itse. Saajien ikähaitari 30-70v. Olen aika tumpelo käsistäni, villasukan kutominenkin on turhan haastavaa. Kaulaliina vielä menisi, mutta mitä muuta? Suku on onneksi aika ekohenkistä ja arvostaa itsetehtyä, itsellä ei vaan mielikuvitus nyt lennä. Vinkkejä vinkkejä! Kiitos!

Tee itse erikoista suklaata. Sulata perussuklaalevy ja kaada se esim. pellille leivinpaperin päälle ja pinnalle esim. erilaisia siemeniä(kurpitsansiemen, pinja, pistaasi jne.)

Joululeivonnaisia: erityisesti vastaanottajalle koristeltuja pipareita (vaikkapa ripustuslenkeillä kuuseen laitettavaksi), taatelikakkua, karpalokääretorttua, mausteiden ja sokerin kanssa paahdettuja manteleita:
5 dl kokonaisia manteleita
1 valkuainen
1,25 dl fariinisokeria
2 tl kanelia
1 tl vaniljasokeria
ripaus suolaa

Vatkaa valkuainen pehmeäksi vaahdoksi, lisää varovasti sokeri ja mausteet. Sekoita joukkoon mantelit ja paahda kuivaksi hiljalleen n. 150 asteessa, aikaa menee noin tunti. Kääntele välillä. Kauniita niistä ei tule, mutta hyviä! Ja kaunis pakkaus on puoli lahjaa.

Minä aloitan kesällä lahjojen teon ;)
Joka kesä kun koivut saaneet lehdet oksiin teen kasan saunavihtoja ja pakastan ne, joulusauna ja tuore sanavihta :)

Koruja on myös helppoa tehdä ;)
Ja kynttilöitäkin on helppoa tehdä etenkin kun nykyään myydään valmiita paketteja joista saat tehtyä

Tyynyliina tai kassi tusseilla tai väreillä. Päällystä itse kiva kovakantinen vihko tms. esim vieraskirjaksi. Lasipurkkiin koristehiekkaa ja muita koristeita+kynttilä. Tai vaikka saippuaa askartelukaupan valmiista saippuamassasta.