Helppoja eväitä töihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
Mitä superhelppoja mutta kuitenkin ihan terveellisiä ruokia teette evääksi itsellenne esim. töihin? Kaipailen vinkkejä, kun en viitsis joka päivä käydä ostamassa jotain valmisruokaa/roiskeläppää. ;)

Itse teen usein leipiä, joitten väliin paistan esim. muutaman viipaleen HK:n sinistä tai ohuen kanafleen, ja paistettua tai keitettyä munaa.

Mun mielestä on superhelppoa kun tekee kotona ruokaa, ottaa jämät kippoon mukaan. Teen siis aina niin paljon että varmasti jää tai oikeastaan niin että kokkailen varta vasten lounaseväitä.
Keittoja, salaatteja, kaikkea mahdollista.

Toihan se kätevintä onkin, ja harrastin tota sillon kun vielä asun mieheni kanssa yhdessä. Nyt yksin ollessa ei aina jaksaisi ruveta laittamaan ruokaa alusta asti vain yhdelle...

Jos on mikro käytettävissä, niin ei ongelmaa. Samaa ruokaa kippoon, mitä on ollut perheellä ruokana edellisiltana. Jos ruokaa jää tähteeksi enemmän, niin sitä voi pakastaa sopivan kokoisina annoksina niiden päivien varalle, jolloin ruokaa ei jää tähteeksi tai ruokaa ei jostain muusta syytä satu olemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja e:
Toihan se kätevintä onkin, ja harrastin tota sillon kun vielä asun mieheni kanssa yhdessä. Nyt yksin ollessa ei aina jaksaisi ruveta laittamaan ruokaa alusta asti vain yhdelle...
Jos on pakastin, niin tee isompi annos ja pakasta sopiviksi annoksiksi.

Mä saatan aamulla keittää sekavihanneksia tai muita pakastevihanneksia ja sitten otan mukaani purkin tonnikalaa, tauolla lämmitän vihannekset ja syön ne tonnikalan kanssa, helppoa ja todella nopeaa ja nälkäkin lähtee. Toisinaan saatan paistaa kanafileen ja sitten vihannekset keitettyinä mukaan.

Mä teen kasvissosekeittoa 3-5 litraa, pakastan sitä kerta-annoksina ja otan sitten evääksi. Töissä on aina paketti näkkäriä tai ruisleipää ja joskus ostan vielä raejuustoa kaveriksi.
Sit kun ei oo pakkasessa sitä niin hätä avuksi sopii esim vaikka violan tai campelin keitot

Mä ostan usein Pirkan valmiita Cesar-salaattipusseja ja lisään siihen vielä avokaadon, ananasta, raejuustoa, milloin mitäkin. Usein tulee myös vedettyä niitä Eloveenan pikapuuroja.

Mä otan töihin sitä salaattia, mitä oon tehny kotona niin aimo kasan.
Toinen on hmm olisko saarioisen tomaattikeitto+ paprikaa kasa :P

Ja tilataan usein jostain pizzapaikasta, niin 5?:lla saa kanasalaatin + ison leivän tuoreena, nams, SE on helppoa =D

lidlin nuudelit siinä purkissa :D ei tartte ku vedenkeittimellä keittää vesi ja heittää sinne joukkoon, antaa hautua hetken ja ääntä kohti! ei tartte edes lautasta :D