Helppoa jälkiruokaa?

• Viestiketjun aloittaja vappuvauvan äiti
  • Ensimmäinen viesti
vappuvauvan äiti
Meille tulee ruokavieraita viikonloppuna. Porukkaan kuuluu mm. anoppi (= mestarileipoja).
Mies tekee lohkoperunoita ja metsästäjän leikkeitä ja mulle jää jälkiruoka.
Kesällä, kun sukulaisia oli syömässä tehtiin grilliruokaa ja jälkkäri oli helppo valinta (jäätelöä ja mansikoita).
Mutta nyt hyviä ideoita kaivataan, ei mielellään mitään pullanleivontaa.
Jotakin helppoa ja hyvää. (meitä on 7 aikuista ja 2i lasta)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Vatkaa kerma ja lisää sulatettu suklaa = suklaavaahtoa tai lisää kermaan pirkan karamelli cappuccino-jauhetta ja keksin muruja
Ja tähän kun lisäät erittäin hyvin vatkatun kananmunan ja piparminttuöljyä tai pätkistä sulatettuna niin saat erittäin hyvän jakuohkean vaahdon.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Vatkaa kerma ja lisää sulatettu suklaa = suklaavaahtoa tai lisää kermaan pirkan karamelli cappuccino-jauhetta ja keksin muruja
Ja tähän kun lisäät erittäin hyvin vatkatun kananmunan ja piparminttuöljyä tai pätkistä sulatettuna niin saat erittäin hyvän jakuohkean vaahdon.
miten tuo siis tehdään?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vappuvauvan äiti:
Meille tulee ruokavieraita viikonloppuna. Porukkaan kuuluu mm. anoppi (= mestarileipoja).
Mies tekee lohkoperunoita ja metsästäjän leikkeitä ja mulle jää jälkiruoka.
Kesällä, kun sukulaisia oli syömässä tehtiin grilliruokaa ja jälkkäri oli helppo valinta (jäätelöä ja mansikoita).
Mutta nyt hyviä ideoita kaivataan, ei mielellään mitään pullanleivontaa.
Jotakin helppoa ja hyvää. (meitä on 7 aikuista ja 2i lasta)
Tee pappilan hätävara! Tosi hyvää!
Ostat pullapitkon, vispikermaa ja mansikkahilloa. Vatkaat kerman, palottelet pullat pieniksi kuutioiksi, ladot kulhoon pullapaloja kermaa ja hilloa kerroksiin, ja annat maustua jääkaapissa vähintään 2h. NAMI!!

njam
MInä ostaisin laadukasta vaniljajätskiä. Tarjolle palloina kauniiseen kulhoon. Lisäksi lämmitettyä kinuskikastiketta (tetrasta - paljon parempaa kuin tuubeista), joka tarjoillaan kauniista kastikekulhosta tai isosta kermakosta. Jos haluaa keventää, niin mukaan säilöttyjä päärynänpuolikkaita. Ja kahvetta.

Voin vakuuttaa, että kaikille maistuu ja helpolla pääset!

Yhteistyössä