Helppo vauva = vaikea taapero

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Tyttö oli vauvana aurinkoinen ja tosi helppo tapaus, ei itkenyt juuri koskaan. Mutta toista se on nyt...niin kauhea uhma päällä, että oksat pois! Huutaa ja itkee vähän väliä ja yleensä aivan syyttä (omasta mielestä tietenkin syytä varmaan on)...

Äidillä hermot kiristyy päivittäin...mistä saisi itsellekin sitä kuuluisaa kärsivällisyyttä...saiskohan sitä tilattua jostain, vaikka netistä..?!?

:laugh:

Onko muita, jotka ovat olleet vauvana tosi helppoja ja sitten aivan jotain muuta taaperoiässä? Entä toisinpäin itkuinen vaativa vauva ja taaperona helppo (jos nyt uhmaikäinen "helppo" voi ylipäänsä olla...)?

Meillä kaiketi ihan normaali vauva: välillä vaikea, välillä helppo. Ihan normaali taaperokin. Mutta oma asenne vaikuttaa paljon. Lapsi vaistoaa herkästi äidin negatiivisen asenteen ja reagoi siihen. Olen huomannut, että jos itse pysyn hyvällä tuulella ja suon POSITIIVISTA huomiota lapselle niin kiukkua tulee paljon vähempi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.10.2006 klo 13:28 Mimmikaroliina kirjoitti:
Helppo vauva,mutta myös helppo taapero (1,7v). Tokihan sitä luonnettakin välillä löytyy, pitäähän sitä äidille välillä kampoihin laittaa ettei elämä olisi liian tasaista :)

Näin myös meillä.. (tosin poikanen 1,8v ) :heart: =)

Meillä vaikea koliikkivauva, mutta kohtuullisen helppo ja mukava taapero, paitsi nyt kun on kipeänä...

Isompi tyttö oli muuten helppo vauva mutta ei nukkunut. Sitten aivan kauhea uhmaikäinen (noin puolitoista vuotta sinnikästä kiukuttelua 2 1/2 -4 v), nyt taas tosi kiva, rauhallinen ja iloinen ekaluokkalainen.

Helppo ja unelma raskaus
Suht helppo ja sujuva vauva-aika
PIRUN VAIKEA JA UHMAKAS TAAPERO

;)

Tosin luonne taitaa olla äidiltä peritty joten...

Vaikea äiti = Vaikea taapero :p

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.10.2006 klo 15:52 Aleksin 2v äiti kirjoitti:
Helppo ja unelma raskaus
Suht helppo ja sujuva vauva-aika
PIRUN VAIKEA JA UHMAKAS TAAPERO

;)

Tosin luonne taitaa olla äidiltä peritty joten...

Vaikea äiti = Vaikea taapero :p

Kuin mun kirjoittama :D

Meillä toisinpäin. Vaativa vauva, helppo taapero. Ensimmäiset puoli vuotta oli tosi vaikeat. Hyvä jos poika joskus nukkui yli kolme tuntia yhteenmenoon. Siihen päälle vielä koliikkihuudot, pulauttelu ja jatkuva syöminen ympäri vuorokauden. Siitä asti on sitten koko ajan helpottanut. Pulauttelu loppui pikkuhiljaa, 11 kk iän jälkeen poika ei juuri ole öisin heräillyt, syö mitään vaan, ei ole allergioita, tutista ja tuttipullosta päästiin helposti eroon, tottui hoitopaikkaan tosi nopeasti jne.<br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.10.2006 klo 12:41 hei kirjoitti:
Meillä kaiketi ihan normaali vauva: välillä vaikea, välillä helppo. Ihan normaali taaperokin. Mutta oma asenne vaikuttaa paljon. Lapsi vaistoaa herkästi äidin negatiivisen asenteen ja reagoi siihen. Olen huomannut, että jos itse pysyn hyvällä tuulella ja suon POSITIIVISTA huomiota lapselle niin kiukkua tulee paljon vähempi.

Joo saman olen minäkin huomannu, luulin ens alkuun, että kyse oli tosiaan siitä kun oli niin helppo vauvana niin nyt taaperona kiukkuaa, mutta sitten huomasin, että oma käyttäytymiseni saa pojan myös sille tuulelle millä itse olen!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.10.2006 klo 11:11 Vieras kirjoitti:
Tyttö oli vauvana aurinkoinen ja tosi helppo tapaus, ei itkenyt juuri koskaan. Mutta toista se on nyt...niin kauhea uhma päällä, että oksat pois! Huutaa ja itkee vähän väliä ja yleensä aivan syyttä (omasta mielestä tietenkin syytä varmaan on)...

Äidillä hermot kiristyy päivittäin...mistä saisi itsellekin sitä kuuluisaa kärsivällisyyttä...saiskohan sitä tilattua jostain, vaikka netistä..?!?

Onko muita, jotka ovat olleet vauvana tosi helppoja ja sitten aivan jotain muuta taaperoiässä? Entä toisinpäin itkuinen vaativa vauva ja taaperona helppo (jos nyt uhmaikäinen "helppo" voi ylipäänsä olla...)?

Mut jos meneekin niit et jos helppo vauva,vaihea taapero,helppo murrosikäinen :D Vaikea vauva,helppo taapero,vaikea murkku.Niin sitten meil jotain toivoa rauhallisesta kotielämästä reilun kymmenen vuoden päästä :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.10.2006 klo 12:12 vieras kirjoitti:
\

Mut jos meneekin niit et jos helppo vauva,vaihea taapero,helppo murrosikäinen :D Vaikea vauva,helppo taapero,vaikea murkku.Niin sitten meil jotain toivoa rauhallisesta kotielämästä reilun kymmenen vuoden päästä :D

Juu, toivotaan et näin on! :laugh:

\

Juu mulla oli oikein aurinkoinen ja helppo vauva jota todella ihmettelin!
NYt on pikkuhiljaa alkanut uhma ja tyttö on ihan mahdoton! JOskus ajattelen olenkohan huono äiti kun pikkusella tuntuu kokoajan olevan jotain itkemisen aihetta! Eka lapseni eika ole kokemuksia tämmösestä.

Eikös sitä niin sanota, että itkun ja kiukun määrä on ihmisen elämässä vakio. Eli siitä voisi päätellä, että ne raivot raivotaan kukin ajallaan?

Meillä TODELLA itkuinen ja vaativa vauva, on sitä edelleen, ikää nyt 8 kk. Toivon, että joskus helpottaa. Esikoinen oli äärettömän tyytyväinen vauva, ei itkeskellyt lainkaan ja nyt lähestyvä uhma nostaa likaista päätään ja sieltä se vaativuus paljastuu! :p

Kaverin vauvat on ollut myös tosi helppoja ja nyt taapero- ja uhmaiässä aikamoisia huutajia ja kiukuttelijoita!

Eli juu, allekirjoitan.

Yhteistyössä