Helppo synnytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Korppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3. synnytys. oli helppoo koska oli jo kolmas, olin saanu nukuttua hyvin koko odotuksen ajan, jaksoi ponnistaa. ponnistusvaihe oli alle min. koko synnytys 3.5h. syntyi veteen ja oli kaiken tavoin mukava. ainoo miinus tuli siitä että repeytymiä tuli silti aika reilusti. :/

No, en tiiä voiko sitä koskaan ihan helpoksi sanoa, mutta kun omia vertaa keskenään, joku on ollut helpompi kuin toinen. Viimeisin oli hauska, kun tuntui tulevan kuin liukumäkeä alas ja tuli kahdella ponnistuksella kokonaan ulos. :heart:

Jaa-a, miusta miulla oli helppo, kesti noin 7 tuntia ja sain kipulääkettä kun pyysin.. Se ei tosin auttanut ja synnytys sattui ihan pirusti mutta se oli silti mielestäni helppo ja nopea =) Kätilö oli mukava ja kannustava vaikka itse olin ihan hiljaa ja pihalla koko ajan =)

itselläni kolme synnytystä, ensimmäinen 9h ja oli kipeä, toinen n.6h ja vieläkin kipeämpi, jos mahdollista, kolmas sitten kesti n.3h ja oli todella raju ja kipeä, että mulla näin.

Omasta mielestäni mulla oli tosi helppo synnytys. Aamulla heräsin vatsaväänteisiin vähän ennen yhdeksää ja kun vessassa tein isoa asiaa, niin samalla lähti vedet. Siitä sitten suihkun jälkeen lähdettiin synnärille jossa todettiin että olen vielä täysin kiinni. Eivät kuitenkaan lähettäneet kotiin kun oli vedet menneet (ja vesi oli vihreää).

Aika nopeasti alkoi supistukset voimistua ja supistelin, ripuloin ja oksentelin aika rajustikin. Kävin välillä suihkussa ja taas kävelin ees taas. Paikallani en ollut muuta kuin sen mitä oli pakko.

Lopulta supistukset oli aika rajuja ja siksi kätilöopiskelija lähti kysymään että josko edes kohta vois antaa epparin. Kätilö tuli katsomaan ja totesi että olen miltei täysin auki ja että eppari ei enää ehdi edes auttamaan. Se kuitenkin laitettiin ja heti sen jälkeen sain alkaa puskemaan.

Puskeminen ei ollut mun mielestä paha, vaikka poitsun pää oli aika iso. Väliliha oli pakko leikata, mutta se ei sattunut yhtään. Ja suitsait poika olikin maailmassa kl0.14.50. Eli n.6 tuntia siitä kun aamulla heräsin kakkahätään :D .

Synnytyksen jälkeen mua ärsytti kun hössötettiin että pitää levätä ja muuta. Mä olin vallan voimissani ja mainostin että voisin mennä vaikka heti lenkille :D .

Tietty jos eppari oltais annettu ajoissa (mutta mistäs mun tosi nopean avautumisen olis voinut ennustaa), niin synnytys olis ollut vieläkin helpompi, mutta hyvin se meni vähemmälläkin puuduttamisella =) .

Mulla kaikki kolme synnytystä olleet helppoja ja joka kerta olen ollut varma, että ei taatusti voi taas päästä niin helpolla. Avautumisvaiheet olleet suht leppoisia ja epiduraalin olen saanut jokaisessa. En ole kärsinyt mistään kipeistä supistuksista siis sen enempää. Epiduraali ei kertaakaan ole vienyt pois ponnistamisen tarvetta vaan se on tullut valtavana. Esikoisesta ponnistusvaihe 13min, kakkosesta 9min ja kolmannesta yksi ponnistus eli kesti joitakin sekuntteja. Revennyt en ole sen enempiä, joka kerta pistetty joku kaksi tikkiä ja heti olen ollut ihan tolpillani normaalisti. Jälkivuotokaan ei ole ollut pahaa. Kolmannella kerralla pelkäsin, että jälkisupparit on kauheita, mutta olikin vähäisempiä mitä kakkosesta. :)

Eli vaikka kuinka tahtoisin niin en pysty kertomaan mitään kauheaa omista synnytyksistäni. Viimeisimmästä aikaa 24 päivää. :)

Meillä on yksi lapsi ja hänen synnytystään olen pitänyt helppona.
Mielestäni en ollut kovinkaan kipeä, voisin jopa väittää että kuukautiskivut joita olen kokenut, on olleet kivuliaampia.
Synnytys kesti kokonaisuudessaan 6.5h josta ponnistusvaihe 19 minuuttia.
Kohdunkaulapuudutuksella ja ilokaasulla mentiin synnytys läpi.
Ainoana harmina koko touhusta tuli syvä eppari ja toisenasteen repeämä, mutta siitäkin selvittiin.

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Kolmas oli, ja siksi kun ei sattunut missään vaiheessa niin että taju lähtee...

Hei,tulitko sinä taas raskaaksi kierukan aikana?:)

Ja kyssäriin:Eka oli helpompi kun toinen synnytys.Eka vaavi oli kilon liki kyllä pienempikin että jospa sen takii... :whistle:

mites se helppo määritellään? esikoisen synnytys kesti 14h, sain petidiinin, epiduraalin ja kohdunkaulapuudutteen. rauhallisesti meni, paitsi viimeinen puoli tuntia. ponnistusta vartti, muutama tikki ja eppari.
esikoisen synnytys kesti 6h, siitä 4,5h sairaalassa, salissa tunnin. supistukset kerkesi kivuliaiksi vain parin tunnin ajaksi ja justiinsa kun olin saamassa epiduraalin, alkoi ponnistuttaa. muutamassa minuutissa aukesin 8cm, ponnistusaika minuutti. ilokaasulla mentiin, onneksi, koska mahdolliset puudutteet ois auttaneet vasta synnytyksen jälkeen kun menikin niin äkkiä. ei yhtään tikkiä.

kummastakin on ihanat muistot, vaikka sillä hetkellä ei naurattanut niin jälkikäteen mietittynä ovat olleet helppoja, ei komplikaatioita jne. ja tietty lopputulokset ihania :heart:

3 helppoa alatiesynnytystä. Pisimmässä ponnistusaika liki 10 minuuttia, siitä sitten loppua kohden kirin. Ei repeämiä, ei mitään... no joo, verta menimuilla, paitsi ensimmäisellä kerralla reilut 1,5 l, yksi lapsi syntyi sinisenä napanuoraan kietoutuneena ja toinen "omaskakas" ja kerran istukka repesi ja jouduin kaavittavaksi siinä samalla ja kerran peli puhallettiin poikki ja jouduttiin sektioon.

Mutta helppoa on ollut! :D

Mulla ollut kaksi helppoa luomusynnytystä. toivotaan että kolmaskin on. Ei tikkejä, ei repeytymiä, kävellen osastolle. Molemmista olen ollut sairaalassa vajaan tunnin ennen synnytystä. Esikosta oli heti 8 cm auki mennessä. Toisesta vasta vajaa 3 cm kun sairaalaan menin. eli helpolla olen synnytyksissä päässyt. Muuten sitten ei ihan niin helpolla.

Helpoksi minä sanoisin kaikkia kolmea synnytystä
kestot 9t,2t ja 1t ponnistukset 8min,6min ja 4min.
Ei mitään ongelmia,maratoni alusta loppuun,tosin esikoisen aikaan sain epiduraalin mikä vei kivut ja oli siis sinänsä vähemmän tuksallinen tapahtuma.
Ei epparia,ei repeämiä ei kipuja jälkeenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja Korppi:
Mielenkiinnosta tässä kyselen, että onko kenellään ollut HELPPOA alatiesynnytystä? Jos on niin millainen se on ollut?

On ollut 2 todella helppoa.

Ensimmäinen: Supistukset kävi vähän kiepää, epiduraalin jälkeen kipuja ei ollut laisinkaan ja ponnistusvaihe kivuton, pari tikkiä.

Toinen: Taas supparit kipeitä, spinaalin jälkeen kivut kokonaan pois ja ponnistusvaihe kivuton, ei yhtään tikkiä.

Ponnistusvaiheet kummallakin kerralla alle 10min.

Kaksi helppoa synnytystä.
Eka kesti kyllä aika kauan, mutta kipu ei missään vaiheessa ollut edes kovaa saatikka sietämätöntä.
Toka kesti vielä kauemmin, avautumisvaihe oli helppo ja suht mukava, ponnistusvaihe oli rankka koska vauva syntyi kasvot edellä, mutta heti sen jälkeen olin taas elämäni kunnossa.
Niitä helvetillisiä synnytyskipuja en onneksi ole joutunut kokemaan, ja ponnistuksetkin on olleet kivuttomia, kiitos puudutuksen.

Yhteistyössä