Helpotusta vauvalle? (räkätaudista...)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kisupisu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kisupisu

Uusi jäsen
02.11.2011
27
0
1
Pirkanmaa
Eli on ollut maanantai illasta kuumeessa, nyt kuume helpottanut ja alkanut kamala yskä ja nuha.. Eli räkää on kurkussa koko ajan ja meinaa siihen aina välillä tukehtua.. Onko jotain keinoja millä sitä saisi sieltä pois? Nenuniisku meillä on ja sitä on käytetty mutta niin..

siulia pilkot esim. vanhojen sukkiksien sisään ja sitä hengitettäväksi. Ja nukkuessa tietty kohoasento. Ja höyryhengitystä, meette yhessä kylppäriin ja lämmin suihku päälle, siitä tulee kivasti höyryä. Muuta en keksi, aika auttaa :) Paranemisia pikku nuhanunnulle!

sä voit laittaa sen tyynyn sinne patjan alle,niin saat vielä enemmän pystympään sitä pääpuolta =) mä myös laitoin vicksiä harsoon ja pinnikseen roikkumaan niin se piti vauvan nenän auki =)

meilläkin pieni räkänokka täällä, päivät menee hyvin mutta yöt on huutoa :(

nenä-friidalla oon imenyt ja sitä vauva inhoaa :( viime yönä pistin harsoon pilkottua valkosipulia ja roikkumaan pinniksen pää-päähän, ja yö menikin heti paremmin :O :)

Pienellä nuha on kyllä inhottava, kun tuntuu että röörit menee ihan umpeen :(

Edellisiin vinkkeihin lisäisin, että meillä nukuttiin sitterissä (ihan pystyasennossa) muutama yö kun pakko oli. Sängyn kohottaminen ei riittänyt mihinkään! Sairaalassahan on mahdollista käydä, imaisevat räät syvältä asti pois. Se oli kyllä todella kurjaa, mutta helpotti.

Vics vaporubbia harsoon reilusti ja pistät harson niin lähellä vauvaa kuin vaan voi, ilman että siihen pääsee koskemaan.
Vielä jos saat vaikka huoneen ovea pienemälle niin pysyy "huurut" paremmin.

Näillä eväillä on meillä menty, eikä yhtäkään yötä ole tukkoisen nenän vuoksi valvottu, en minä eikä kukaan kolmesta muksusta.

Yhteistyössä