helpotusta 1 vuotiaan ruuanlaittoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rty

Vieras
Nyt pinoon kaikki helpot ruuanlaittovinkit! Ollaan siis siirtymässä purkkiruuista itse tehtyihin ja laiska kun olen, niin kaikki vinkit ovat tervetulleita :)

Siis mitä kaikkea hyväksi havaittua lisäaineetonta puolivalmista lapselle sopivaa on olemassa tuoreena/pakastealtaassa? Peruna/porkkana/muu kasvis palat tai sose, entäs miten lihaa sais helposti tehtyä? Tarkoitus olisi siis pienimmälle tehdä osin omat ruuat, muttei kuitenkaan pakastaa...

Meillä jo 8kk asti syönyt samaa ruokaa kuin muutkin, ei käytetä suolaa ja jos käytetään niin se on ruususuolaa. Ihan samaa pöperöä siis annat sille lapselle kuin syöt itsekin, olettaen että ruokavaliosi on suht. terveellinen - ja nythän sitä voi joka tapauksessa tarkistaa..

meillä 1,5v syö ainakin tosi usein paistettua jauhenlihaa ja riisiä yhteen sekoitettuna. Ja riisi on selaista että puolet tummaariisiä. Ja se on sen herkkua.

Sitten jauhelihakeitto:
parunasipulisekoituspakastetta kattilaan kiehumaan reilu10min ja paistetua jauhelihaa sekaan ja kentiesporkkanasuikaletta tms kasvista mistä taapero tykkää. Superhelppoa:)

Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
1-vuotias voi syödä tismalleen samaa ruokaa kuin aikuisetkin. Miksi pitäisi tehdä omat ruuat lapselle?

peesi. meillä söi jo vähän aikasemmin samaa ruokaa kun minäkin, suolat vaan pois ja tarkistaa mausteiden käytön (minä kun söin tulista ruokaa aina)

samalla kertaa pystyykin itse vaihtamaan terveelliseen ruokavalioon jos siihen on tarvetta :whistle:

Kaveri vaan on sen verran sihtikurkku, että pitää ruokaa jonkun verran soseuttaa kuitenkin. Haluan kuitenkin esim. kunnon pihviä välillä :) joten ihan aina ei sama ruoka käy...

Kiitos iida soppareseptistä.

midän 1v:n herkkua on esim. pottumuusi + j.lihakastike/makkarakastike/kana/kala
riisipuuro (oikea tai hiutaleista tehty), makaroni, pinattilätyt, kalapuikot, kinkkukiusaus..
niin ja mä annan ihan samaa ruokaa (sis. vähän suolaa + mausteita), mitä itekki syödään..

mä yleensä annan sillon purkista, jos me syödään jotain sellasta mitä 1v ei syö.. tai sit jos oon keittäny itelle myös perunaa, ni annan pottua + porkkanaa.. ei aina tarvi olla mukana lihaa.. hyvää sihtikurkun ruokaa on myös, mannamuuro/lappapuuro + riisihiutalepuuro

Alkuperäinen kirjoittaja anu:
mä yleensä annan sillon purkista, jos me syödään jotain sellasta mitä 1v ei syö.. tai sit jos oon keittäny itelle myös perunaa, ni annan pottua + porkkanaa.. ei aina tarvi olla mukana lihaa.. hyvää sihtikurkun ruokaa on myös, mannamuuro/lappapuuro + riisihiutalepuuro

Näinpä.

Yhteistyössä